ဘိ သိပ္ မဂၤ လာ (Ordination) အ ေၾကာင္း မ ေလ့ လာ ခင္၊ က န ဦး ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ ေတြ အ ေၾကာင္း တ ေစ့ တ ေစာင္း ေလ့ လာ ၾကည့္ ရ ေအာင္။ က န ဦး ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ အ ေန နဲ႔ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကို ဓမၼ သစ္ က်မ္း ကို ေပး ခဲ့ တယ္ လို႔ ေျပာ လို႔ ရ ပါ တယ္။ ၿပီး ေတာ့ ေအာ့ သ ေဒါ့ (စ္) ယံု ခ်က္ ေတြ ကို ျပဳ စု တည္ ေထာင္ ေပး ခဲ့ ေသး တယ္၊ ဒါ တင္ ဘယ္ က မ လဲ၊ အ သင္း ေတာ္ နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ က်င့္ သံုး ရမဲ့ (Practices) ေတြ ကို လည္း စ နစ္ တ က် ျပဳ စု ေပး ခဲ့ ၾက ေသး တယ္၊ အဲ ဒီ အ ထဲ မွာ ဘိ သိပ္ ေပး ျခင္း (Ordination) လည္း အပါ အ၀င္ ေပါ့။
ဒါ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ဓမၼ သစ္ က်မ္း ထဲ မွာ ေတာ့၊ တစ္ ဦး ခ်င္း စီ အ ေပၚ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ဆု ေက်း ဇူး အ မ်ဳိး မ်ဳိး ေပး ခဲ့ တယ္၊ ခ်ီး ျမွင့္ ခဲ့ တယ္ ဆို တဲ့ အ ေၾကာင္း ေတြ ကို လည္း ေတြ႕ ရ ပါ တယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ ဒီ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ ကို ေပး အပ္ ရ တာ လဲ၊ ေသ ခ်ာ တာ က ေတာ့၊ အဲ ဒီ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ နဲ႔ အ မႈ ေတာ္ လုပ္ ငန္း ထဲ မွာ ဆက္ ကပ္ အ ေစ ခံ ဖို႔၊ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ခႏၵာ ျဖစ္ တဲ့ အ သင္း ေတာ္ ကို တည္ ေဆာက္ ဖို႔ အ တြက္ ေပး ခဲ့၊ အပ္ ႏွင္း ခဲ့ တယ္ ဆို တာ က ေတာ့ ေျမ ႀကီး လက္ ခတ္ မ လြဲ ပါ ( ဧ ဖက္၊ ၃း ၁၂)။ ဟို တုန္း က ဆို အသင္း ေတာ္ မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ထံ က ဆု ေက်း ဇူး ခံ ရ တဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ေတြ မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ရဲ႕ ေခၚ ယူ ေရြး ေကာက္ ျခင္း ခံ ရ တဲ့ က မာၻ ေပၚ ရွိ တဲ့ သူ ေတြ ဟာ ခရစ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ဘု ရား သ ခင္ လုပ္ ေဆာင္ ခဲ့ တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း ႀကီး ကို အ ဆက္ မ ျပတ္ ဆက္ တိုက္ အ ေကာင္ အ ထည္ ေဖၚ ေဆာင္ ရြက္ ဖို႔ အတြက္ ဘိ သိပ္ ခံ ရ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။
ႏွစ္ ျခင္း ဘိ သိပ္ ခံ ယူ ျခင္း နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ဓမၼ သစ္ က်မ္း စာ မွာ ေရာ၊ က န ဦး အ သင္း ေတာ္ ေတြ ရဲ႕ က်င့္ သံုး မႈ ေတြ မွာ ေရာ ဒီ လို ဟို လို ဆို ၿပီး တိ တိ က် က် သတ္ မွတ္ ျပ ဌာန္း ထား တာ ေတြ ေတာ့ မရွိ ပါ ဘူး။ ဓမၼ သစ္ က်မ္း ထဲ မွာ လည္း ဘိ သိပ္ ခံ ယူ ျခင္း နဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ၫြန္ ၾကား ထား တာ လည္း မ်ား မ်ား စား စား မရွိ ပါ ဘူး။ ဒါ ေပ မဲ့ ဒီ မ ဂၤ လာ ၀တ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ တဲ့ ယံု ၾကည္ မႈ ေတြ၊ က်င့္ သံုး မႈ ေတြ က ေတာ့ ႏွစ္ ရာ စု ေတြ ေျပာင္း လဲ လာ တာ နဲ႔ အ မွ် ပံု စံ အ မ်ဳိး မ်ဳိး၊ အ ဓိ ပၸါယ္ ဖြင့္ ဆို မႈ ေတြ လည္း အ ဖံု ဖံု နဲ႔ ေျပာင္း လဲ လာ လိုက္ တာ ဒီ က ေန႔ အ ထိ ပါ ပဲ။
ဓမၼ သစ္ ေခတ္ က ေန အ လယ္ ေခတ္ ေႏွာင္း ပိုင္း ကာ လ မွာ ေတာ့ ဒီ မ ဂၤ လာ ၀တ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ခံ ယူ ခ်က္ ေတြ၊ အ ဓိ ပၸါယ္ ဖြင့္ ဆို ခ်က္ ေတြ ဟာ က န ဦး တုန္း က ခံ ယူ က်င့္ သံုး ခဲ့ ၾက တဲ့ ပံု စံ ျဖစ္ တဲ့ သက္ ႀကီး ၀ါ ႀကီး ေတြ က ေန ေပး တဲ့ ဘိ သိပ္ ခံ ယူ ျခင္း ပံု စံ က ေန က်ဥ္း ေျမာင္း တဲ့ သ ေဘာ ဆန္ တဲ့ ခရစ္ ယာန္ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ က ေန ၀တ္ ေၾကာင္ ေတြ ကို ေပး တဲ့ စ နစ္(ဘိ သိပ္ ေပး ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး မ်ား က သာ ေပး ပိုင္ သည့္ စ နစ္ ) ကို ထူ ေထာင္ လိုက္ ၾက ပါ ေလ ေရာ။ ခရစ္ ယာန္ ဂုိဏ္း ဂ ဃ တစ္ ခု ရဲ႕ ႐ႈ ေထာင့္ က ဆို၊ ဘိ သိပ္ ဆို တာ ဘု ရား သ ခင္ က ေပး အပ္ တဲ့ ခိုင္ ၿမဲ တဲ့ အ မွတ္ လကၡာ ၊ ဘိ သိပ္ ရ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ကေန အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ေတာ့ မဲ့ အ ဖြဲ႕ (အ ထူး ေ ရြး ခ်ယ္ ခံ ရ တဲ့ အ ဖြဲ႕) အ ေပၚ ေပး အပ္ ျခင္း ျဖစ္ တယ္ လို႔ ဆို ပါ တယ္။
ဒီ စ နစ္ အ ရ ဆို ယင္ ဘိ သိပ္ ေပး ျခင္း ဟာ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ (သိ ကၡာ ေတာ္ရ ဆရာ/ မ ေတြ) က သာ၊ အ သိ အ မွတ္ ျပဳ ေပး ႏုိင္ တယ္၊ ေထာက္ ခံ ခ်က္ ေပး ႏိုင္ တယ္ (Certification) ဆို တဲ့ အ ဓိ ပၸါယ္ သက္ ေရာက္ ေစ ခဲ့ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဒီ ဘိ သိပ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး အဲ ဒီ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ (သိ ကၡာ ေတာ္ ရ ဆရာ/ မ ေတြ) က သာ ဘု ရား သ ခင္ ထံ ပါ း မွ လာ တဲ့ ဘိ သိပ္ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ ကို ဘု ရား ကိုယ္ စား ၀တ္ ေၾကာင္ လူ တန္း စား ေတြ ကို တ ဆင့္ ေပး လို႔ ရ တယ္ ဆို တဲ့ သ ေဘာ အဲ ဒီ ေခတ္ ကာ လ က တုန္း က ေခတ္ စား ခဲ့ ပါ တယ္။ ဒီ ေန႔ ေခတ္ မွာ လည္း ခ ရစ္ ယာန္ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား ဟာ ဘိ သိပ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး၊ ဘိ သိပ္ ေပးျခင္း ဆို တာ ဘု ရား သ ခင္ က ေန သီး သန္႔ ေရြး ခ်ယ္ ခန္႔ အပ္ ထား တဲ့ ( သာ မန္ ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ ထက္ အ ဆင့္ ျမင့္ တဲ့) ပု ဂၢိဳလ္ ေတြ က သာ ေပး ပိုင္ တယ္ လို႔ ေတာင္ သ ေဘာ ေပါက္ နား လည္ လက္ ခံ ယံု ၾကည္ ေန ၾက ေၾကာင္း ေတြ႕ ျမင္ ရ ပါ တယ္။
လက္ ရွိ ျမန္ ျပည္ ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ အ ၾကား အျမစ္ စြဲ ၿပီး လြဲ မွား ေန တဲ့ ခံ ယူ ယံု ၾကည္ ခ်က္ တစ္ ခု ကို အ သိ ေပး လို ပါ တယ္။ ႏွစ္ ျခင္း အ သင္း ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား မွာ သာ မန္ ယံု ၾကည္ သူ ခရစ္ ယာန္ နဲ႔ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ဆရာ / မ ေတြ ၾကား မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ သိ ကၡာ မရ ေသး တဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ဆရာ /မ နဲ႔ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ဆ ရာ/မ ေတြ အ ၾကား မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ အ ဆင့္ အ တန္း ကြာ ျခား ခ်က္ ေတြ ရွိ ေန တယ္ လို႔ ခံ ယူ ေန ၾက ျခင္း ပါ ပဲ။ အဲ ဒီ လို ေျပာ ယင္ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး၊ မ ခံ ယူ ၾက ပါ ဘူး လို႔ ေျပာ ၾက ေပ မဲ့၊ မ သိ စိတ္ ထဲ အ ျမစ္ စြဲ ေန တာ ကို ေတာ့ ခရစ္ ယာန္ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား ျငင္း လို႔ မ ရ ႏိုင္ ပါ ဘူး။ ဥ ပ မာ ေျပာ ရ ယင္၊ ဘု ရား ေက်ာင္း သြား တက္ ယင္ ေတာင္ ဂုဏ္ ေတာ္ ခ်ီး မြမ္း တာ ၊ ဆု ေတာင္း တာ ၊ တရား ေဒ သ နာ ခံ ယူ တာ၊ ေပး လွဴ တာ ေတြ ထက္ ၊ ေကာင္း ခ်ီး မဂၤ လာ ေပး ျခင္း ကို ေတာ္ ေတာ္ ေလး အ ေလး ထား ခံ ယူ တတ္ ၾက တာ ကိုယ့္ ကိုယ္ ကို အ သိ ဆံုး ပါ။ ေနာက္ ဥ ပ မာ တစ္ ခု ေျပာ ရ အံုး မယ္ ဆို ယင္၊ ျမန္ မာ ျပည္ မွာ ရွိ တဲ့ ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ အ သင္း ေတာ္ ေတြ မွာ အ ထူး ေန႔ ေတြ က်င္း ပ တတ္ ၾက ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အထူး ေန႔ ေတြ ဆို ဓမၼ ဆရာ/ မေတြ တရား ပ လႅင္ လဲ လွယ္ တဲ့ အစီ အစဥ္ ေတြ လုပ္ ေလ့ ရွိ ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အ စီ အ စဥ္ မွာ ကိုယ့္ အသင္း ေတာ္ ကို ဘယ္ ဆရာ/ မ လာ မ လဲ၊ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ လား/ သိ ကၡာ မ ရ ေသး တဲ့ ဆရာ/ မ လား လို႔ ေမး တတ္ ၾက သ လို၊ ဘု ရား ေက်ာင္း တက္ တိုင္း၊ အ စီ အ စဥ္ အ ဆံုး မွာ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ သင္း အုပ္ ရဲ႕ ေကာင္း ခ်ီး ေပး ျခင္း ကို ခံ ယူ ရ မွ စိတ္ ဆ ႏၵ ျပည့္ ၀ တတ္ တဲ့ ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ က လည္း “ ဒို႔ အသင္း ေတာ္ ကို သိ ကၡာ ရ ဆရာ/ မ ပဲ ပို႔ ေႏွာ္” လို႔ ေတာင္း ဆို ေန တာ ေတြ ကို ၾကည့္ လိုက္ ယင္ ဘိ သိပ္ မဂၤ လာ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး မ သိ မ သာ လြဲ ေန တာ ေတြ႔ ရ ပါ တယ္။
ဒါ ေၾကာင့္ ျပန္ လည္ ျပဳ ျပင္ တဲ့ ပရို တက္ စ တန္႔ ေတြ က ဒီ ခံ ယူ ခ်က္ ဟာ လြဲ မွား တဲ့ ခံ ယူ ယံု ၾကည္ ခ်က္ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ေထာက္ ျပ ခဲ့ ပါ တယ္။ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ခံ ယူ တဲ့ ယံု ၾကည္ သူ ခရစ္ ယာန္ ေတြ က အ လယ္ ေခတ္ (ေအ ဒီ ၁၁၀၀ -၁၄၀၀) မွာ က်င့္ သံုး တဲ့ (hierarchical) ဘုန္း ႀကီး က သာ ၀တ္ ေၾကာင္ ေတြ ကို ဘိ သိပ္ ေပး ပိုင္ တယ္ ဆို တဲ့ ယံု ၾကည္ က်င့္ သံုး မႈ ကို ဆန္႔ က်င္ ခဲ့ ၾက တာ လည္း ေတြ႔ ႏိုင္ ပါ တယ္။ မာ တင္ လူ သာ က ေတာ့ “ခရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ အား လံုး ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ေတြ ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္၊ ဒါ ေပ မဲ့ အဲ ဒီ အ ထဲ မွာ အခ်ဳိ႕ က ေတာ့ လူ သိ ရွင္ ၾကား၊ လူ ေတြ အသိ အ မွတ္ ျပဳ ခံ ရ တဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ (Publicly Minister) ေတြ ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္” လို႔ ဆို ပါ တယ္။ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ နဲ႔ သာ မန္ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္၊ ပန္း ပဲ သမား နဲ႔ လယ္ သ မား ဆို တဲ့ ႏႈိင္း ယွဥ္ တာ ေတြ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ၊ Biships ၊ Popes ေတြ ဆို တာ ဘု ရား သခင္ ရဲ႕ ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ နဲ႔ ဓမၼ ၀တ္ ေတြ ကို ထိန္း သိမ္း ေစာင့္ ေရွာက္၊ စီ မံ ခန္႔ ခြဲ ၾက ရ တာ က လြဲ လို႔ ယံု ၾကည္ သူ ခရစ္ ယာန္ ေတြ နဲ႔ ဘာ မွ ျခား နား မႈ မ ရွိ ၾက ပါ ဘူး၊ သူ တို႔ ထက္ လည္း ထူး ျခား တဲ့ တန္ ခိုး အာ နိ သင္ ရွိ သူ ေတြ လည္း မ ဟုတ္ ၾက ပါ ဘူး” လုိ႔ မာ တင္ လူ သာ က ၁၅၂၀ ခုႏွစ္၊ မွာ ေရး သား ေဖၚ ျပ ခဲ့ ပါ တယ္။ ႏွစ္ ျခင္း ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ က ေတာ့၊ ဘိ သိပ္ မဂၤ လာ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး အဲ ဒီ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ဟာ သာ မန္ ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ထက္ ၀ိ ညာဥ္ ေရး ရာ မွာ ျမင့္ မား တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္ လို႔ မ ေျပာ ေပ မဲ့၊ အ မႈ ေတာ္ ျမတ္ အ တြက္ သီး ျခား ေခၚ ယူ ျခင္း ခံ ရ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ေတာ့ ခံ ယူ ၾက ပါ တယ္။
♦ ♦ ♦ ♦ ♦
0 Comments
Post a Comment