နိဒါန္း
ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ ေတြမွာ စီရင္က်င္းပ ေနၾကတဲ့ မဂၤလာ၀တ္ ေတြထဲက “ပြဲေတာ္ မဂၤလာ” နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ျခင္း ယံုၾကည္သူေတြ အၾကား အယူအဆ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ နားလည္ခံယူ ေနၾကတာကို ေတြ႕ရ၊ ျမင္ရ၊ ၾကားေန ရပါတယ္။ ဒါေတြက သိပ္မ်ား လြန္းလို႔ မေျပာေတာ့ ပါဘူး။ သမၼာ က်မ္းစာက ပြဲေတာ္ မဂၤလာ (The Lord’s Supper) ၀င္ေရာက္ ခံယူတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထားရမယ့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ရွိရမဲ့ စိတ္ေန စိတ္ထား၊ ဆိုလိုတဲ့ အနက္ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ဘာကို သြန္သင္ ေနတယ္ ဆိုတာကို  ႏွစ္ျခင္း ယံုၾကည္ သူေတြရဲ႕ အသက္တာ အတြက္ အေထာက္ အကူ ျဖစ္ဖို႔ ေ၀မွ် ပါရေစ။

သမၼာက်မ္းမွေဖၚျပခ်က္
သမၼာက်မ္းစာ ထဲမွာ ပြဲေတာ္ မဂၤလာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်မ္းပိုဒ္ အခ်ဳိ႕ကို ဦးစြာ ေလ့လာ ၾကပါစို႔။ (၁ေကာ ၁၁း၂၀) သခင္ ဘုရား၏ ပြဲေတာ္ (၁ေကာ ၁၀း၂၁) သခင္ ဘုရား၏ ခြက္ဖလား(၁ေကာ ၁၀း၁၆) ေက်းဇူး ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းရာ မဂၤလာ ခြက္ဖလား (ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးကို ဆက္ဆံျခင္း၊ ဖဲ့ေသာမုန္႔ မူကား ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ကို ဆက္ဆံျခင္း) (တမန္ ၂း၄၂) မွာေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။ ကနဦး အသင္းေတာ္ ေခတ္တုန္း ကေတာ့ eucharist (သို႔) ခရစ္ေတာ္ကို ေက်းဇူးတင္ (ေက်းဇူးေတာ္ ခ်ီးမြမ္း)တဲ့ အေနနဲ႔ က်င္းပ ၾကပါတယ္၊ ယွဥ္တြဲၿပီး ဖတ္ရန္ (မသဲ၂၆း၂၇)။ ဒါကိုလုပ္ဖို႔ မိန္႔ၾကား ထားတာကို (မသဲ ၂၆း၂၆-၂၉၊ မာကု ၁၄း၂၂-၂၅၊ လုကာ ၂၂း၁၉-၂၀၊ ၁ေကာ ၁၁း ၂၄-၂၆) အစရွိတဲ့ က်မ္းပိုဒ္ ေတြမွာလည္း ေဖၚျပ ထားပါ ေသးတယ္။ ထူးျခား တာက ပြဲေတာ္ မဂၤလာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္က်မ္း မွာေတာ့ ဘာမွ ေဖၚျပထားတာ မေတြ႕ရ ပါဘူး။

ပြဲေတာ္မဂၤလာ (ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ညစာစားပြဲ) ဆိုတာ လူသားအားလံုးရဲ႕ အျဖစ္အတြက္ ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ အေသခံျခင္းနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ အစျပဳ လုပ္ေဆာင္ ေတာ္မူခဲ့တဲ့ အထိန္းအမွတ္ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ “ငါ့ကို ေအာက္ေမ့ ဖို႔ရန္ ဤသို႔ ျပဳၾက ေလာ့”  "Do This in remembrance of me.”(လုကာ ၂၂း ၁၉)ဆိုတဲ့ မိန္႔မွာခ်က္ဟာ| (၁) ဒီညစာစားပြဲကို ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ၊ အဓိပၸါယ္ ေလးနက္စြာ ခံယူဆက္ဆံ ၾကဖို႔ု႔ "To signify”၊ (၂) အခါခါ သတိရ ေအာက္ေမ့ ေနရမယ့္ အမွတ္ လကၡဏာ အထိမ္းအမွတ္ (၃) ခရစ္ေတာ္ ေပးသနားတဲ့ ပဋိညာဥ္သစ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ အလံုးစံုကို ခရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ သူတိုင္း ခံစားရေၾကာင္း ဒီပြဲေတာ္ မဂၤလာအားျဖင့္ ထုတ္ေဖၚျပသဖို႔၊ (၄) ခရစ္ေတာ္ဟာ ေလာကလူသား အားလံုးအတြက္ အဆံုးစြန္ ေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ ကရုဏာ ေမတၱာကို ခ်ီးမြမ္း ေရတြက္ဖို႔၊ (၅) ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံဖို႔၊ (၆) ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အားလံုး ခရစ္ေတာ္ အလိုေတာ္ရွိတဲ့ အသက္တာနဲ႔ အသက္ရွင္ဖို႔ ဂတိျပဳ ၀န္ခံျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပြဲေတာ္ ဆိုတာ။
၁။ To be a badge of the Christian profession.
    (ခရစ္ယာန္ေတြ ၀န္ခံဂတိျပဳတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္)
၂။ To indicate and to promote the communion of believers with Christ.
    (ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ယံုၾကည္သူေတြ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖၚျပသျခင္း)
၃။ To represent the mutual communion of believers with each other.
    (ယံုၾကည္သူ အားလံုး တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ကိုယ္စားျပဳျခင္း) ျဖစ္ပါတယ္။

ပြဲေတာ္ မဂၤလာ (ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ညစာစားပြဲ) က်င္းပၾကတဲ့ အခါ ေလာက လူသား အားလံုး အတြက္ ေပးဆပ္တဲ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ “ခႏၶာ” နဲ႔ “အေသြး” အစား “မုန္႔” နဲ႔ “၀ိုင္” ကို အသံုးျပဳ ၾကပါတယ္။ တံေဆး ပါတဲ့ မပါတဲ့ မုန္႔ဆိုၿပီး တိတိ က်က် သတ္မွတ္ ထားတာေတာ့ မေတြ႕ မိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတာ တစ္ခု ကေတာ့ ခရစ္ေတာ္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ မုန္႔ကေတာ့ တံေဆးမဲ့ မုန္႔အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက အဲဒီေန႔ဟာ ပႆခါပြဲ ေန႔အတြက္ ျပင္ဆင္ ထားတဲ့ စားပြဲေပၚက မုန္႔ျဖစ္လို႔ပါပဲ။  ၀ိုင္ကေတာ့ ၀ိုင္ပါပဲ၊ အျခား ယဇ္မူးတဲ့ အရည္မ်ဳိး မသံုးခဲ့ပါဘူး၊ (မသဲ ၂၆း ၂၆-၂၉) ကို ဖတ္ၾကည့္ယင္ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

ယံုၾကည္သူ အေနနဲ႔ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ခႏၶာ နဲ႔ အေသြးေတာ္ကို ၀င္ေရာက္ ဆက္ဆံ ၾကတဲ့အခါ|-
(၁) အေပၚယံ အျပဳအမူနဲ႔၊ ႏႈတ္ပါးစပ္ အျပဳအမူနဲ႔ မဆက္ဆံပါ ၊-
(၂) သစၥာနဲ႔၊ နံ၀ိညာဥ္နဲ႔ လည္းေကာင္း ၊-
(၃) နံ၀ိညာဥ္ႏႈတ္၊ ယံုၾကည္ျခင္းလက္ ၊-
(၄) သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ရဲ႕ တန္ခိုးအားျဖင့္ ဆက္ဆံ ၊- သံုးေဆာင္ ရတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

သခင့္ညစာစားပြဲ (The LORD’s Supper)။
သခင့္ ညစာစားပြဲ ဆိုတာ ခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ေတြ အေနနဲ႔ အေပၚယံ ဆန္တဲ့ ပကာသနေတြ၊ ဟန္ေဆာင္ မႈေတြ၊ အျခား ေကြ်းေမြး ဧည့္ခံတဲ့ ပြဲေတြမွာ စားသလိုမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ၀ိညာဥ္ အားလံုးနဲ႔ ခရစ္ေတာ္ ဘုရားကို ဗဟိုျပဳၿပီး အေလး အနက္ထား ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳရတဲ့ ၀တ္ျပဳျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ( ၁ေကား ၁၁း၂၀-) မွာ သြန္သြင္ ထားတာ ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါတယ္။

“သင္တို႔သည္ အတူစည္းေ၀း ၾကေသာအခါ၊ ဘုရားသခင္၏ ပြဲေတာ္ကို စားအံ့ ေသာငွါ စည္းေ၀း ၾကသည္ မဟုတ္။ အေၾကာင္း မူကား၊ သင္တို႔သည္ စားၾက သည္တြင္ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ မိမိအစာကို အရင္ယူ၍၊ တခ်ိဳ႕ကား ဆာမြတ္လ်က္၊ အခ်ဳိ႕ကား စားေသာက္ၾကဴး လ်က္ရွိ ၾက၏။ သင္တို႔သည္ စားေသာက္ ရာဘို႔ ကိုယ္အိမ္ မရွိသေလာ။ သို႔မဟုတ္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္၏ အသင္းေတာ္ကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳ၍၊ ဆင္းရဲေသာ သူတို႔ကို ရွက္ေၾကာက္ ေစသေလာ။ အဘယ္သို႔ ငါဆိုရ မည္နည္း။” ( ၁ေကား ၁၁း၂၀-)
တကယ္ေတာ့ အဲဒီညက ခရစ္ေတာ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕တပည့္ ေတာ္ေတြဟာ အတူဆံုၿပီး ပသခါပြဲ အတြက္ ျပင္ဆင္ ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ဴးေတြရဲ႕ ျပကၡဒိန္ အရဆို ေအဒီ(၃၀)ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ၊ (၆)ရက္၊ ၾကာသပ ေတးေန႔၊ ညေနပိုင္းလို႔ ဆိုၾက ပါတယ္။ ပသခါ ပြဲဆိုတာ ဓမၼေဟာင္း ကာလက ဘုရားသခင္ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြကို အဲဂုတၱဳရဲ႕ ကြ်န္ဘ၀ ကေန လႊတ္ေပးဖို႔ လြတ္လပ္စြာ ဘုရား သခင္ကို ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳဖို႔ အဲဂုတၱဳဘုရင္ ဖာေရာထံ ေမာေရွနဲ႔ အာရုန္ တို႔ကို ေစလႊတ္ အေၾကာင္းၾကား ခဲ့ပါတယ္။ ဖာေရာဘုရင္က လႊတ္မေပး တဲ့အတြက္ အဲဂုတၱဳ တျပည္လံုးကို ကပ္ေဘး (၁၀)ခု က်ေရာက္ ေစၿပီး၊ ေနာက္ဆံုး ေခါင္းမာ တဲ့အတြက္ သားဦး သတ္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေဘးဒဏ္နဲ႔ ဖာေရာ ဘုရင္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕တိုင္းျပည္ တခုလံုးကို က်ေရာက္ ေစတဲ့အခါ၊ အဲဒီ ကပ္ေဘး ကေန ဂ်ဴးအိမ္ေတြ လြတ္ဖို႔၊ ဘုရား သခင္က ဂ်ဴးေတြရဲ႕ အိမ္တံခါး၀ တိုင္းမွာ သိုးအေသြး သုတ္လိမ္း ခိုင္းၿပီး၊ သိုးသားကို စားခိုင္း ဆိုတဲ့ သူတို႔ကို ကြ်န္ဘ၀ ကေန လြတ္ေျမာက္ ေစခဲ့တဲ့ ဘုရား သခင္ရဲ႕ ေက်းဇူး ကရုဏာ ေတာ္ကို ေအာက္ေမ့ သတိယၿပီး က်င္းပ ျပဳလုပ္တဲ့ ပသခါ (Passover) ပြဲျဖစ္ ပါတယ္၊ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြ အေနနဲ႔ ဒီပြဲကို ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း တစ္ပတ္တာ က်င္းပ ၾကပါတယ္ (ထြက္ ၁၁း နဲ႔ ၁၂း)
ခရစ္ေတာ္နဲ႔ တပည့္ေတာ္ေတြ ညစာစားပြဲ က်င္းပတဲ့ ေန႔ဟာလည္း ပသခါပြဲ ကာလရဲ႕ အစရက္ ျဖစ္ပါတယ္။ (မသဲ၂၆း၂၆) “ထိုအခါ စားလွ်က္ ေနၾကစဥ္တြင္” ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ ေတြအေနနဲ႔ အတိတ္ ကာလက သူတို႔ရဲ႕ ဘိုးေဘးေတြ ျဖစ္တဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြကို ကြ်န္ဘ၀က ထုတ္ေဆာင္ ကယ္တင္ခဲ့တဲ့ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ေက်းဇူး ကရုဏာကို ျပန္လည္ ဆင္ျခင္ သတိရ ေအာက့္ေမ့ ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ခရစ္ေတာ္က ပသခါပြဲရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ အမွန္ကို ဖြင့္ျပဖို႔ အနီစပ္ဆံုး ပံုေဆာင္တဲ့ တေဆးမဲ့မုန္႔ တစ္လံုးကို ယူၿပီး ဘုရား သခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္း ခဲ့ပါတယ္ “ေယ႐ႈသည္ မုန္႔ကိုယူ၍ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းၿပီးမွ” မုန္႔ကို ဖဲ့ၿပီးေတာ့ အဲဒီမုန္႔ဟာ မိမိရဲ႕ကိုယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ျပေတာ္ မူပါတယ္ “မုန္႔ကိုဖဲ့၍ ဤမုန္႔ကား ငါ၏ကိုယ္ ျဖစ္၏။” ယူစားၾကပါ လို႔ဆိုၿပီး တပည့္ေတာ္ ေတြကို ေပးပါတယ္ “ယူ၍ စားၾက ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္ မူလ်က္၊ တပည့္ေတာ္ တို႔အား ေပးေတာ္မူ၏။” (လုကာ၂၂း၁၉)မွာေတာ့ ရွင္လုကာက ပိုၿပီးရွင္း လင္းစြာ ေရးသား ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ (မုန္႔) ဤမုန္႔ကား သင္တို႔အဖို႔ အလိုငွာ ငါစြန္႔ေသာ ငါ၏ကိုယ္ ျဖစ္၏။ (ခြက္) ဤခြက္ကား သင္တို႔အဖို႔ အလို႔ငွာ သြန္းေသာ ငါ၏အေသြး၌ တည္ေသာ ပဋိညာဥ္ တရားသစ္ ျဖစ္၏။
ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္ က်မ္းထဲမွာ ညစာစားပြဲ အေၾကာင္း မပါေပမဲ့၊ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ခ်ဳိးဖဲ့ေတာ္ မူခဲ့တဲ့ ကိုယ္အေၾကာင္းကို ဓမၼေဟာင္း က်မ္းထဲက မႏၷမုန္႔နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ရည္ၫြန္း အနက္ဖြင့္ ေပးထားတာ ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္ (ဖတ္ရန္| ေယာ ၆း၃၂-၅၈)။ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ညစာ စားပြဲမွာ အသံုးျပဳ ခဲ့တဲ့ တေဆးမဲ့ မုန္႔နဲ႔  စပ်စ္ရည္ဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ္နဲ႔ အေသြးကို ပံုေဆာင္ သလို၊ ပြဲေတာ္ ၀င္ေရာက္ ၾကတဲ့ အခါ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ္ နဲ႔ အေသြး ေတာ္ကို ပံုေဆာင္ ထားတဲ့ မုန္႔နဲ႔ စပ်စ္ရည္ဟာ ငါတို႔ အျဖစ္ အတြက္ ကိုယ္ခႏၶာေပၚ ရိုက္ႏွက္ျခင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံယူၿပီး၊ အေသြးကိုသြန္း အသက္စြန္႔ ေ႐ြးႏႈတ္ ကယ္တင္တဲ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူး က႐ုဏာေတြကို ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့ၿပီး ပြဲေတာ္ကို ခံယူစားသံုး ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ပြဲေတာ္ မဂၤလာဟာ ဓမၼေဟာင္း ကာလက ပေရာဖက္ ျပဳသမွ် ပံုရိပ္ ေတြကို၊ ခရစ္ေတာ္ အားျဖင့္ ၿပီးျပည့္စံုေစ ခဲ့တာကိုလည္း၊ အံ့ဖြယ္ သိျမင္ခံစား ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္း ေခတ္က အေၾကာင္း အရာေတြဟာ ပံုရိပ္ လိုျဖစ္ၿပီး၊ ဓမၼသစ္ေခတ္ မွာေတာ့ ခရစ္ေတာ္ အားျဖင့္ ပီျပင္ထင္ရွား ျပည့္စံု လာတာကို သမၼာက်မ္းစာ ထဲမွာ မ်ားစြာ ေတြ႕ရ ပါလိမ့္မယ္။ Cambridge Bible မွာေတာ့ “ခရစ္ေတာ္နဲ႔ တပည့္ေတာ္ေတြ က်င္းပခဲ့တဲ့ ညစာစားပြဲဟာ၊ တပည့္ေတာ္ ေတြကို  သူသြန္သင္ မိန္႔ၾကား ခဲ့သမွ် ၾသ၀ါဒ အားလံုးရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ဟာ  သူကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ မၾကာ မျမင့္မီွ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ယဇ္ေကာင္ အျဖစ္ အေသခံ ေတာ့မယ့္ အေၾကာင္း၊ ညစာစားပြဲနဲ႔ ပံုေဆာင္ၿပီး တပည့္ေတာ္ ေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးထဲ ႀကိဳတင္ နိမိတ္ျပ သြန္သင္တာ ျဖစ္တယ္”လို႔ေဖၚျပ ထားပါတယ္။
 ပြဲေတာ္ မဂၤလာဟာ ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း (ယံုၾကည္သူ အခ်င္းခ်င္း) တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း အမွတ္ လကၡဏာ အထိမ္းအမွတ္ ျဖစ္တဲ့ အတြက္၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔နဲ႔ ခရစ္ေတာ္၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း အမွန္ တကယ္ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ အသင္းေတာ္မွာ ယံုၾကည္သူ အားလံုး (အသင္းသား၊ အမႈေတာ္ေဆာင္) တစ္လံုး တစ္၀တည္း အၿမဲရွိရ ပါမယ္။ တစ္လံုး တစ္၀တည္း မရွိရတဲ့ အေၾကာင္းက ဘယ္သူကမွ ခရစ္ေတာ္ကို ဗဟို မျပဳၾကလို႔ပါဘဲ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ့္အုပ္စုကိုဘဲ ကိုယ္ဗဟို ျပဳေန ၾကလုိ႔ပါဘဲ။
       
မည့္သို႔ စီရင္ က်င္းပ ရမည္နည္း။
ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြ အေနနဲ႔ ပသခါပြဲကို တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္၊ ပထမလ ျဖစ္တဲ့ Nisan (Eng-April)၊ ပထမရက္ (Eng-April 6thDay)၊ ပထမေန႔ ရက္မွစ၍ ခုႏွစ္ရက္ တိုင္ေအာင္ က်င္းပဖို႔ သြန္သင္ ထားတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္ (ထြက္ ၁၂း၁၅)။ ဓမၼသစ္ ေခတ္ကာလ ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္ေတာ္ တိုင္ တည္ေထာင္ ေပးခဲ့တဲ့ ပြဲေတာ္မဂၤလာ (The Lord’s Supper) ကို (၁ေကာ ၁၁း၂၅) မွာ “ဤခြက္ကို ေသာက္ေသာ အခါခါ” ဒီခြက္ကုိ ေသာက္တဲ့ အခါတိုင္း လို႔ပဲ ေဖၚျပထား ပါတယ္။
(တမန္ ၂း၄၂) ထိုသူမ်ားသည္ တမန္ေတာ္ တို႔၏ ဆံုးမၾသ၀ါဒ ကိုခံျခင္း၊ အေပါင္း အသင္း ဖြဲ႕ျခင္း၊ မုန္႔ကို ဖဲ့ျခင္း၊ ပဌနာ ျပဳျခင္းတို႔ကို အၿမဲေဆာင္႐ြက္ ၍ ေနၾက၏” လို႔ ဆရာႀကီး ယုဒသန္က ဘာသာ ျပန္ဆို ထားပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ကေတာ့ (continued steadfastly) လို႔ ေဖၚျပထား ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္တာက ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္လို ေနရာမ်ဳိးမွာ ျပဳလုပ္ ရမယ္ ဆိုတာထက္ ခ်ိန္းခ်က္တိုင္း၊ ေတြ႕ဆံုတဲ့ အခါတိုင္း မိတ္သ ဟာယ ဖြဲ႕တိုင္း၊ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို အေလး အနက္ထား အၿမဲ ေဆာင္႐ြက္ ၾကတယ္ လို႔ဘဲ ေျပာႏိုင္ ပါတယ္။  အေရး ႀကီးတာက ပြဲေတာ္ မဂၤလာ (သခင္ ဘုရားရဲ႕ ညစာ) ကို ဘယ္လို ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ဘယ္လို သေဘာထား၊ ဘယ္လို စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ခံယူ သလဲ ဆိုတဲ့ အေပၚ မွာဘဲ မူတည္ ပါလိမ့္မယ္။ (ေကာေလာသဲ ၂း ၁၆-၁၇) ထုိေၾကာင့္ စားေသာက္ ျခင္းအမႈ၊ ပြဲေန႔၊ လဆန္းေန႔၊ ဥပုသ္ေန႔ တို႔ကို ေစာင့္ျခင္း အမႈတြင္ သင္တို႔ကို အဘယ္သူမွ် မစစ္ေၾကာ မစီရင္ ေစႏွင့္။ ထိုအရာ တို႔သည္ ေနာက္ျဖစ္ လတံ့ေသာ အရာတို႔၏ အရိပ္ ျဖစ္ၾက၏။ ကိုယ္မူကား ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ျဖစ္၏။
ေခာတ္ေတြ ေျပာင္းလဲ လာတာနဲ႔ အမွ် ပြဲေတာ္ မဂၤလာ အတြက္ အသံုး ျပဳတဲ့ ပစၥည္းေတြ၊ ျပဳလုပ္ပံု ျပဳလုပ္ နည္းေတြ ေျပာင္းလဲ လာတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ေခတ္ရဲ႕ ေတာင္းဆို မႈေတြ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ဥပမာ.. အခုေခတ္ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို ျပင္ဆင္ ၾကတဲ့အခါ၊ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ “ကိုယ္” ကို ကိုယ္စား ျပဳတဲ့ “တေဆးမဲ့မုန္႔” အစား၊ အခ်ပ္လိုက္ အသင့္ေ၀ရန္ ready-made မုန္႔ခ်ပ္ ေလးေတြကို ၀ယ္ယူ အသံုး ျပဳတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒါကို မွားယြင္း တယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး၊ လူဦးေရ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ေ၀ေပးရလို႔ အခက္ အခဲမရွိ ေဆာင္႐ြက္ အသံုး ျပဳၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ (၁ေကာ ၁၁း၂၄) “ေက်းဇူး ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္း ၿပီးမွ မုန္႔ကိုဖဲ့၍၊ ဤမုန္႔ကား၊ သင္တို႔ အဘို႔ အလိုငွါ ခ်ဳိးဖဲ့ေသာ ငါ၏ကိုယ္ျဖစ္၏” “ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ယံုၾကည္သူ၊ ယံုၾကည္သူ အခ်င္းခ်င္း တစ္လံုး တစ္၀ျဖစ္ေၾကာင္း” အစရွိတဲ့ ပြဲေတာ္ မဂၤလာရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ေတြ ေပ်ာက္ဆံုး မသြားဖို႔ ဂရုတစိုက္ စီစဥ္ ေဆာင္႐ြက္ ဖို႔ေတာ့ အႀကံျပဳ လိုပါတယ္။ (၁ေကာ ၁၁း၂၇-၂၉) မွာ ထို႔ေၾကာင့္ သခင္ဘုရား၏  မုန္႔ႏွင့္ခြက္ကို မထိုက္မတန္ဘဲ စားေသာက္ ေသာသူ မည္သည္ကား၊ သခင္ ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ ႏွင့္ အေသြးေတာ္ ကို ျပစ္မွားရာ ေရာက္၏။ သို႔ျဖစ္၍ လူတိုင္း ကိုယ္ကိုကိုယ္ စစ္ေၾကာၿပီးမွ မုန္႔ကို စားေစ။ ထိုနည္းတူ ခြက္ကိုလည္း ေသာက္ေစ။ အေၾကာင္း မူကား၊ မထိုက္တန္ဘဲ စားေသာက္ေသာ သူသည္ သခင္ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ပိုင္းျခား၍ မသိ ေသာေၾကာင့္၊ မိမိအေပၚသို႔ အျပစ္ေရာက္ေစ ျခင္းငွာ စားေသာက္ ေသာသူ ျဖစ္၏။ ဒါေၾကာင့္ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို ဦးေဆာင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ အေနနဲ႔ လာေရာက္ ၀တ္ျပဳသူေတြ ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ သခင္ဘုရားရဲ႕ ညစာစားပြဲ (သို႔) ပြဲေတာ္ မဂၤလာရဲ႕ အဓိပၸါယ္၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ေနာက္ခံ သမိုင္း အစရွိသျဖင့္ ျပန္လည္ ေဖၚျပ သင့္ပါတယ္။

ပြဲေတာ္ မဂၤလာသို႔ ၀င္ေရာက္ရန္။
ပြဲေတာ္ မဂၤလာဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ္၊ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြး၌ တည္ထားတဲ့ ပဋိညာဥ္ တရားသစ္ ျဖစ္သလို၊ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရဲ႕ သြန္သင္ လမ္းျပမႈ လည္း ျဖစ္တဲ့ အတြက္၊ ခရစ္ယာန္ ယံုၾကည္ သူမ်ား အေနနဲ႔ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို မွန္ကန္တဲ့ အသိ၊ မွန္ကန္တဲ့ ႏွလံုးသားနဲ႔ ခံယူဖို႔ အေရးႀကီး လွပါတယ္။
      
      - ပြဲေတာ္မဂၤလာ သည္ ဘုရားသခင္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အား ေပးေတာ္မူေသာ ေမတၱာကရုဏာ သက္သက္ ျဖစ္ ေၾကာင္း ေအာက္ေမ့ သတိယလွ်က္ ၀န္ခံရန္၊-
      -  ခရစ္ေတာ္ အေသခံျခင္း အားျဖင့္ ယံုၾကည္သူတိုင္း အသက္တာသစ္ ခံစားရရွိ တဲ့အတြက္၊ ခရစ္ေတာ္ အလိုေတာ္ရွိတဲ့ အသက္တာ အတိုင္း အသက္ရွင္ဖို႔ ၀န္ခံရန္၊-
      -  သေရလ လူမ်ဳိးေတြ အဲဂုတၱဳရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ဘ၀ကေန လြတ္ေျမာက္ ခြင့္ရခဲ့သလို၊ ခ်ဳိးဖဲ့ခံတဲ့ ခရစ္ ေတာ္ရဲ႕ကိုယ္၊ သြန္းခဲ့တဲ့ အေသြးေတာ္ အားျဖင့္ ယံုၾကည္ သူတိုင္းအား အျပစ္ရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ဘ၀ကေန လြတ္ေျမာက္ ေစေတာ္ မူေၾကာင္း ၀န္ခံရန္၊-
      -  ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္နဲ႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံရန္၊-
      -  ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ယံုၾကည္သူခ်င္း တစ္လံုးတစ္၀ ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံရန္၊-
      -  ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ က်င္းပမည့္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ ခရစ္ေတာ္၏ ညစာစားပြဲအား ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ ၀န္ခံရန္၊-

နိဂံုး။
          သခင္ဘုရား ကိုယ္ေတာ္၊ အေသြးေတာ္၌ တည္ေသာ ပဋိညာဥ္ တရားသစ္ ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပြဲေတာ္
မဂၤလာအား မိမိကိုယ္ကို စစ္ေၾကာ ျပင္ဆင္လွ်က္ ၀င္ေရာက္ သူမ်ားျဖစ္ ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳလွ်က္|-

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)