ခ ရစ္ ယာန္ မ်ား ေျဖ ဆို ၾက ရ မယ့္ ေမး ခြန္း အ ခ်ဳိ႕ ရွိ ပါ တယ္။ လိင္ တူ လက္ ထပ္ ထိမ္း ျမား ျခင္း ကို ခ ရစ္ ယာန္ မ်ား ဆန္႔ က်င္ သင့္ ပါ သ လား။ ေယာ က္်ား ခ်င္း (သို႔) မိန္း မ ခ်င္း လိင္ တူ စံု မက္ သူ မ်ား နဲ႔ ပတ္ သက္ လို႔ က်မ္း စာ က ဘာ ေျပာ ထား သ လဲ။ လိင္ တူ စံု မက္ သူ မ်ား ကို ခ ရစ္ ယာန္ မ်ား ေပါင္း သင္း ဆက္ ဆံ သင့္ ပါ သ လား။ ဖယ္ ၾကဥ္ ၾက ရ မွာ လား။ သ ခင္ ေယ ရႈ က ေရာ အဲ ဒီ လို အ မူ အ က်င့္ ရွိ သူ ေတြ ကို ဘယ္ လို သ ေဘာ ထား ဆက္ ဆံ ခဲ့ ပါ သ လဲ။ လိင္ တူ စံု မက္ ျခင္း ဟာ ေမြး ရာ ပါ လား (သို႔) ေရြး ခ်ယ္ မႈ လား၊ စ တဲ့ ေမး ခြန္း ေတြ ျဖစ္ ပါ တယ္။


က်မ္း စာ မွာ ဘယ္ လို ဆို ထား ပါ သ လဲ။
ထိမ္း ျမား လက္ ထပ္ ထား တဲ့ ဇ နီး ေမာင္ ႏွံ ႏွစ္ ေယာက္ အ ၾကား ဆက္ မႈ က လြဲ လို႔ အ ျခား ေသာ မည္ သည့္ လိင္ ဆက္ ဆံ မႈ ကို မ ဆို သ မၼာ က်မ္း စာ က ဆန္႔ က်င္ ပါ တယ္။ လိင္ တူ ခ်င္း ဆက္ ဆံ မႈ နဲ႔ ပတ္ သက္ လို႔ က်မ္း စာ ေဖာ္ ျပ ခ်က္ (၇) ခ်က္ ကို ေဖၚ ျပ လို ပါ တယ္။ (၂) ေနရာ (ကမာၻ ဦး၊ ၁၉း ၅၊ တရား သူ ႀကီး၊ ၁၉း ၂၂) မွာ က အ ဓမၼ ျပဳ က်င့္ မႈ အ ေၾကာင္း၊ (၃) ေန ရာ (၀တ္ ျပဳ ရာ၊ ၁၈း ၂၂။ ၂၀း ၁၃၊ ေရာမ ၁း ၂၇) မွာ က ေယာ က္်ား ခ်င္း လိင္ တူ ဆက္ ဆံ မႈ အ ေၾကာင္း၊ (၁) ေန ရာ (ေရာ မ၊ ၁း ၂၆) မွာက မိန္း မ ခ်င္း လိင္ တူ ဆက္ ဆံ မႈ အ ေၾကာင္း၊ (၁ ေကာ၊ ၆း ၉-၁၀။ ၁တိ၊ ၁း ၈ - ၁၀) မွာ က မ တ ရား ေသာ ေမ ထုန္ ၌ မွီ ၀ဲ ျခင္း၊ သူ႔ မ ယား ကို ျပစ္ မွား ျခင္း၊ ေယာ က္်ား ခ်င္း ေမ ထုန္ ကို ျပဳ ျခင္း အ ေၾကာင္း မ်ား နဲ ပတ္ သက္ လို႔ ေဖၚ ျပ ထား တာ ေတြ႕ ရ ပါ တယ္။

ဓမၼ ေဟာင္း မွာ .. သ မၼာ က်မ္း စာ ကို စ ဖြင့္ ဖတ္ လိုက္ တာ နဲ႔ က မာၻ ဦး က်မ္း မွာ ေတြ႕ ရ ပါ တယ္။ (ကမာၻ ဦး၊  ၁၉း ၁- ၁၃) ကို ဖတ္ ယင္ “ေလာ တ” ဆီ ကို ထာ ၀ ရ ဘု ရား ေစ လႊတ္ လိုက္ တဲ့ ေကာင္း ကင္ တ မန္ ႏွစ္ ပါး ကို ေသာ ဒံု ၿမိဳ႕ သား ေတြ က ဆက္ ဆံ ဖို႔ အ တင္း အ က်ပ္ ေတာင္း ဆို ခဲ့ ၾက ပါ တယ္။ ေလာ တ က  သူ႔ သမီး ႏွစ္ ေယာက္ ကို ထုတ္ ေပး ပါ မယ္ လို႔ ဆို တာ ေတာင္ လက္ မ ခံ ဘဲ လိင္ တူ ဆက္ ဆံ ဖို႔  အ တင္း  အ ဓမၼ ႀကိဳး စား ခဲ့ ၾက ပါ တယ္။ ဒီ လို စက္ ဆုပ္ ရြံ႕ ရွာ ဖြယ္ အ မူ အ က်င့္  မ်ား ေၾကာင့္ အ ဓမၼ လူ မ်ား ေန ထိုင္ တဲ့ ေသာ ဒံုနဲ႔ ေဂါ ေမာ ရ ၿမိဳ႕ အ ေပၚ သို႔ ကန္႔ႏွင့္ မီး မိုး ကို ရြား ေစ လွ်က္ ထာ ၀ ရ ဘု ရား က ဖ်က္ ဆီး စီ ရင္ ပစ္ ခဲ့ ပါ တယ္။

၀တ္ ျပဳ ရာ က်မ္း မွာ.. ဘယ္ လို ေဖၚ ျပ ထား သ လဲ ဆို တာ ဖတ္ ၾကည့္ ယင္…
“ ငါ သည္  ထာ ၀ ရ ဘု ရား ျဖစ္ ၏။ မိန္း မ ႏွင့္ ေပါင္း ေဖၚ သ ကဲ့ သို႔ ေယာ က္်ား ခ်င္း  မ ေပါင္း ေဖၚ ရ။ ရြံ ရွာ ဖြယ္ အ မႈ ျဖစ္ ၏ (၀တ္ ျပဳ ရာ၊ ၁၈း ၂၂)။

ဓမၼ ေဟာင္း ေခတ္ ကာ လ မွာ လူ သား ေတြ  ဟာ  ယ ေန႔ ေခတ္ လို ဖြံ႕ ၿဖိဳး တိုး တက္ မႈ မ ရွိ ေသး တဲ့ အ တြက္ အ သက္ ရွင္ ရပ္ တည္ ေရး အ တြက္  ေန ထိုင္ ရုန္း ကန္ ရ မႈ ဟာ ခက္ ထန္ ၾကမ္း တမ္း ပါ တယ္။ ဣ သ ေရ လ လူ မ်ဳိး ႏြယ္ စု မ်ား ဟာ ေရ ၾကည္ ရာ ျမက္ ႏူ ရာ လွည့္ လည္ သြား လာ ေန ထိုင္ သူ မ်ား ျဖစ္ တာ ေၾကာင့္ အ ျပစ္ က်ဳး လြန္ သူ မ်ား ကို ဆံု မ၊ ျပဳ ျပင္ ဖို႔ အ က်ဥ္း ေထာင္ ၊ ထိန္း သိမ္း ျပဳ ျပင္ ေရး စခန္း ေတြ မ ထား ရွိ ႏိုင္ ခဲ့ ၾက ပါ ဘူး ။ ထာ ၀ ရ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ အမိန္႔ ေတာ္ ပညာတ္ ခ်က္ မ်ား နဲ႔ ဣ သ ေရ လ လူ႔ အ ဖြဲ႕ အ စည္း ရဲ႕ ထံုး တမ္း ဓ ေလ့ မ်ား ကို ဆိုး ၀ါး စြာ ခ်ဳိး ေဖါက္ လွ်က္ အျပစ္ က်ဴး လြန္ သူ မ်ား ကို ေက်ာက္ ခဲ ႏွင့္ အေသ ျပစ္ သတ္ ေပါက္ ျခင္း (သို႔) မိမိ တို႔ နယ္ ေျမ မွ ေမာင္း ထုတ္ ပစ္ ျခင္း တို႔ နဲ႔ အေရး ယူ ၊ အျဖစ္ ေပးခဲ့ ၾက ပါ တယ္။ ဓမၼ ေဟာင္း က်မ္း မွာ ေတြ႕ ရ တဲ့၊ ေသ ဒဏ္ ထုိက္ တဲ့ အ ျပစ္ မ်ား က ေတာ့ လူ သတ္ မႈ ၊ မိ ဘ ကို က်ိန္ ဆဲ ျခင္း သို႔ မ ဟုတ္ ထိ ခိုက္ နာ က်င္ ေအာင္ လုပ္ ျခင္း၊ ျပန္ ေပး မႈ ၊ စုန္း က ေ၀ ေအာက္ လမ္း အ တတ္၊ ေမွာ္ အ တတ္ မ်ား နဲ႔ ျပဳ စား မႈ၊ တိ ရ တၦန္ နဲ႔ လိမ္ ဆက္ ဆံ မႈ ၊ ဥ ပုသ္ ေန႔ မွာ အ လုပ္ လုပ္ မႈ) ေသြး သား ရင္း မ်ား ကာ မ စပ္ ယွက္ မႈ၊ ေနာက္ မီး လင္း ေဖါက္ ျပန္ မႈ၊ လိင္ တူ ဆက္ ဆံ မႈ၊ ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ သ မီး အား ျပည့္ တန္ ဆာ လုပ္ ေစမႈ၊ ထာ ၀ ရ ဘုရား ကို ျပစ္ မွား ေျပာ ဆို မႈ၊ မွား ယြင္း စြာ ပ ေရာ ဖက္ ျပဳ မႈ၊ မု သာ သက္ ေသ ခံ မႈ၊ အ ပ်ဳိ စင္ ျဖစ္ သည္ ဟု လိမ္ ညာ လွည့္ ဖ်ား ေျပာ ဆို လွ်က္ ထိန္း ျမား လက္ ထပ္ မႈ စ တဲ့ .. စ တဲ့ လြန္ က်ဴး ျခင္း အျပစ္ ပါ မည္ ပါ တယ္။ ဓ မၼ ေဟာင္း ကာ လ ဟာ ပညာတ္ တရား ကာ လ ျဖစ္ ၿပီး၊ အျပစ္ က်ဴးလြန္ သူု မ်ား ကို ပ ညာတ္ တရား ရွီ သည့္ အတုိိင္း၊ ျပင္း ထန္ စြာ မ ျပစ္ ေပး တတ္ တဲ့ ေခတ္ ကာ လ လဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။

ဓမၼသစ္ ေခတ္ ကာ လ..
ဓမၼ သစ္ ေခတ္ ကာ လ ေရာက္  တဲ့ အ ခါ လူ သား ေတြ နား လည္ ခံ ယူ လာ ၾက တာ က လူ ဟာ ပ ညာတ္ တ ရား ေအာက္ မွာ မ ရွိ ေတာ့ ဘူး။ သ ခင္ ေယ ရႈ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ေက်း ဇူး ေတာ္၊ က ရု ဏာ ေတာ ကို ခံ စား ရ လ်က္ အ ျပစ္ လႊတ္ ျခင္း၊ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း၊ ကယ္ တင္ ျခင္း ဆု ေက်း ဇူး ကို ရ ရွိ ပိုင္ ဆိုင္ ႏိုင္ ၾက ၿပီ လို႔ သြန္ သင္ လာ ခဲ့ ၾက ပါ တယ္။

အ ေၾကာင္း မူ ကား ၊ ပ ညတ္ တ ရား ေတာ္ ကို ေမာ ေရွ လက္ တြင္ ေပး ေတာ္ မူ ၏။ ေက်း ဇူး တ ရား ႏွင့္ သ စၥာ တ ရား မူ ကား ေယ ရႈ ခ ရစ္ အား ျဖင့္ ျဖစ္ သ တည္း (ေယာ၊ ၁း ၁၇)။
ဇာ တိ ပ က တိ ဒု စ ရိုက္ အ က်င့္ တို႔ မွ ေနာင္ တ ရ လ်က္  ၀န္ ခ် ေတာင္း ပန္ ၿပီး၊ ဘ ၀ အ သက္ တာ ကို ျပဳ ျပင္ ေျပာင္း လဲ ျခင္း အား ျဖင့္ ေရြး ႏႈတ္ ကယ္ တင္ ျခင္း ေက်း ဇူး ေတာ္ ကို ခံ စား ၾက ရ မွာ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ခံ ယူ လာ ၾက ပါ တယ္။ ဆု လာ ဘ္ (သို႔) အ ျပစ္ ေပး ျခင္း ဟာ ယၡဳ ဘ ၀ ေရာ ေနာင္ တ မ လြန္ အ တြက္ ပါ အ က်ဳံုး ၀င္ တယ္ လို႔ ယံု ၾကည္ ၾက ပါ တယ္။

လိင္ တူ ဆက္ ဆံ ျခင္း နဲ႔ ပတ္ သက္ လို႔ ေယ ရႈ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ သ ေဘာ ထား ကို က်မ္း စာ မွာ တိုက္ ရိုက္ ေဖၚ ျပ ထား တာ မ ေတြ႕ ရ ေပ မယ့္ လိင္ မႈ ဆိုင္ ရာ အ က်င့္ စာ ရိတၱ ပ်က္ ျပား ျခင္း နဲ႔ ပတ္ သက္ လို႔ ေယ ရႈ က ရႈတ္ ခ် ထား တဲ့ က်မ္း ပိုဒ္ ကို ေတာ့ ေတြ႔ ရ ပါ တယ္။

လူ႔ အ တြင္း မွ ထြက္ ေသာ အ ရာ မူ ကား လူ ကို ညစ္ ညဴး ေစ ေသာ အ ရာ ျဖစ္ ၏။ လူ႔ အ တြင္း ႏွ လံုး သား ထဲ က မ ေကာင္း ေသာ ႀကံ စည္ ျခင္း၊ သူ႔ မ ယား ကို ျပစ္ မွား ျခင္း၊ မိန္း မ လြတ္ ႏွင့္ မွား ယြင္း ျခင္း၊ လူ႔ အ သက္ ကို သတ္ ျခင္း၊ သူ႔ ဥ စၥာ ကို ခိုး ျခင္း၊ ေလာ ဘ လြန္ က်ဴး ျခင္း၊ မ နာ လို ျခင္း၊ လွည့္ ျဖား ျခင္း၊ ညစ္ ညဴး ျခင္း၊ ျငဴ စုူ ျခင္း၊ သူ႔ အ သ ေရ ကို ဖ်က္ ျခင္း၊ ေထာင္ လႊား ေစာ္ ကား ျခင္း၊ လွ်ပ္ ေပၚ ျခင္း၊ ဤ ဆိုး ညစ္ ေသာ အရာ မ်ား တို႔ သည္ အတြင္း မွ ထြက္ လာ ၍ လူ ကို ညစ္ ညဴး ေစ ၾက သည္ ဟု မိန္႔ ေတာ္ မူ ၏။ (မာကု၊ ၇း ၂၀- ၂၃)။ တ မန္ ေတာ္ ႀကီး ရွင္ ေပါ လု က  ေတာ့၊ ေကာ ရိန္ သု အ သင္း ေတာ္ ကို ေရး သား ေသာ စာ ထဲ မွာ ေတာ့ အဲ ဒီ ကိစၥ အေၾကာင္း အ ခု လို ေရး သား ထား ပါ တယ္။

မ တ ရား ေသာ သူ တို႔ သည္ ဘု ရား သခင္ ၏ ႏိုင္ ငံ ေတာ္ ကို အ ေမြ မ ခံ ရ သည္ ကို သင္ တို႔ မ ၾကား သိ ၾက သ ေလာ့။ အ လြဲ မ ယူ ၾက ႏွင့္၊ မ တ ရား ေသာ ေမ ထုန္ ၌ မွီ ၀ဲ ေသာ သူ၊ ရုပ္ တု ကို ကိုး ကြယ္ ေသာ သူ၊ သူ႔ မ ယား ကို ျပစ္ မွား ေသာ သူ၊ ေယာ က္်ား ခ်င္း ေမ ထုန္ ကို ျပဳ ေသာ သူ၊ ထို အ မႈ ကို ခံ ေသာ သူ၊ သူ႔ ဥ စၥာ ကို ခိုး ေသာ သူ၊ ေလာ ဘ လြန္ က်ဴး ေသာ သူ၊ ေသ ရည္ ေသ ရက္ ႏွင့္ ယဇ္ မူး ေသာ သူ၊ ဆဲ ေရး ကဲ့ ရ႕ဲ ေသာ သူ၊ အ ႏိုင္ အ ထက္ လု ယူ ေသာ သူ တို႔ သည္ ဘု ရား သ ခင္ ၏ ႏုိင္ ငံ ေတာ္ ကို အ ေမြ မ ခံ ရ ၾက။ အ ထက္ က သင္ တို႔ တြင္ အ ခ်ဳိ႕ ေသာ သူ တို႔ သည္ ထို သို႔ ေသာ သူ ျဖစ္ ၾက ေသာ္ လည္း ယ ခု တြင္ သခင္ ေယ ရႈ ၏ နာ မ ေတာ္ အား ျဖင့္ လည္း ေကာင္း၊ ငါ တို႔ ဘု ရား သခင္ ၏ ၀ိညာ ဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ လည္း ေကာင္း၊ ေဆး ေၾကာ သန္႔ ရွင္း ၍ ေျဖာင့္ မတ္ ရာ သို႔ ေရာက္ ၾက ၿပီ။ (၁ ေကာ၊ ၆း ၉- ၁၁)

တင္ျပသူ-ေစာခ်စ္ခိုင္

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦