ဖတ္ရန္၊-၁ေကာ၁၅။
“ညီအစ္ကိုတို႔ ေမၽွာ္လင့္ျခင္းခရွိေသာ အျခားသူ တို႔ သည္ ၀မ္းနဲသကဲ့သို႔ သင္တို႔သည္ ၀မ္းမနဲ မည့္ ေၾကာင္း အိပ္ေပ်ာ္ေသာ သူတို႕၏အမႈအရာကို မသိေစ ျခင္းငွာ ငါတို႔အလိုမရွိ”...
(၁သက္၊ ၄း ၁၃)
ခရစ္ ယာန္အ သက္တာတြင္ “အျမစ္မရွိဘဲ၊ အသီးမ ရွိ နိင္”ဟု Dr.Elton Trueblood ကေျပာ ပါ သည္။ ခရစ္ ယာန္ တို႔၏ေမႊးႀကိဳင္ေသာ ပန္းရနံ႔သ တင္း သည္ လည္း၊ သမၼာတရား အျမစ္မ်ားမရွိ ပဲ ႏွစ္သိမ့္မႈ ကိုေပးႏိုင္ မည္မဟုတ္။ သမၼာက်မ္းစာထဲတြင္ သမၼာတရားႏွင့္ျပည့္၀ေသာ မွန္ကန္သည့္ အယူ၀ါဒ အျမစ္မ်ားစြာရွိပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ-ဘုရားသခင္ ၏ အယူ၀ါဒ(doctrine)မ်ားမွာ၊ ကယ္တင္ျခင္း အယူ ၀ါဒ၊ ယံုၾကည္ျခင္းအယူ၀ါဒ၊ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာအ ယူ၀ါဒ၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အယူ၀ါဒႏွင့္ တျခားအယူ ၀ါဒမ်ား လည္းရွိပါသည္။
“ေသျခင္း၏အယူ၀ါဒ”လည္းေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဤအယူ၀ါဒကိုေတြ႕ရွိၿပီး၊လက္ခံပါက ဘ၀မုန္ တိုင္းၾကား ထဲတြင္မိမိအသက္တာသည္ မယိမ္းယုိင္ပဲ ခိုင္ၿမဲေနမည့္အျပင္အသီးသီးေသာ အသက္တာျဖစ္ လာမည္။ သမၼာက်မ္းစာထဲတြင္-ေသျခင္း၏ အယူ၀ါဒမ်ားကိုေတြ႕ျမင္ရသလို (၁ေကာ၊၁၅)တြင္ ထိုအယူ ၀ါဒကိုအထူးသျဖင့္ေတြ႕ရွိရမည္ျဖစ္သည္။
၁။ေသျခင္းကိုေရွာင္ကြင္း၍မရႏိုင္ပါ(Death is inevitable)
“ယုမ်က္ေမွာက္ပုပ္တတ္ေသာအရာသည္မပုပ္ႏိုင္ေသာအျဖစ္သို႔၀င္စားရမည္။ယခုမ်က္ေမွာက္
ေသတတ္ေသာအရာသည္မေသႏိုင္ေသာအျဖစ္သို႔၀င္စားရမည္”(၁ေကာ၊၁၅း၅၃)။ လူတိုင္းတစ္ေန႔တြင္
ေသာရမည္ဆိုသည္ကို ယံုၾကည္ၾကေသာ္လည္း ေနာက္တစ္ခါကၽြႏု္ပ္အလွည့္ပဲဆိုသည္ကို မည္သူမွ်
မယံုၾကည္ၾကပါ။လူ၏ေမြးဖြားလာႏႈန္းႏွင့္ေသဆံုးရႏႈန္းအတူတူဟုေျပာၾကပါသည္။ (ေဟၿဗဲ၊၉း၂၇)အရ
“လူသည္တစ္ခါတည္းေသ၍ ထိုေနာက္မွတရားစီရင္ေတာ္မူျခင္းကိုခံရသကဲ့သို႔”ဟုေဖၚျပထားေသာ္လည္း
ဤအယူ၀ါဒကို ဆန္႔က်င္ႏုိင္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မေတြ႕ရပါ။
၂။ေသျခင္းကိုရွင္းျပႏိုင္စြမ္းမရွိပါ(Death is inexplicable)
“နက္နဲေသာအရာတစ္ခုကိုငါျပဦးမည္” (၁ေကာ၊၁၅း၅၁) “နက္နဲေသာအရာ”(Mystery)ဟုဆိုရာတြင္
ေသဖူးေသာသူမ်ားသာရွင္းျပႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ မေသဖူးေသးေသာသူမ်ားအတြက္(လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားေသာ
နားလည္ရန္ခက္ခဲ့သည့္အရာ)ျဖစ္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္အထဲသို႔ မိမိအသက္၀ိညာဥ္ကိုျမဳပ္ႏွံထားေသာ
သူမ်ားအတြက္ ထိုေသျခင္းသေဘာကို သိျမင္ရႏ္အသစ္ေသာအသိတရားတစ္ခု၀င္လာမည္။ ေရးခဲ့ေသာ
စာမ်ား၊ သီဆိုခဲ့ေသာသီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဟာခဲ့ေသာတရာေးသနာမ်ား၊မ်ားစြာရွိခဲ့ျငားေသာ္လည္း၊ ေသျခင္း
သည္Mystery တစ္ခုျဖစ္ဆဲပင္။ထိုေသျခင္းကိုနားလည္ရန္ႏွင့္ရွင္းျပႏိုင္ရႏ္မတတ္စြမ္းႏိုင္ၾကပါ။ေသျခင္း
သေဘာကိုလက္ခံျခင္းသည္စိတ္၏သက္သာျခင္းကိုရရွိရန္လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္ပါသည္။
၃။ေသျခင္းသည္ၾကားကာလသာျဖစ္သည္(Death is intermediate)
“ငါတို႔ရွိသမွ်သည္အိပ္ေပ်ာ္ရၾကမည္မဟုတ္၊ငါတို႔ရွိသမွ်သည္ ေျပာင္းလဲျခင္းသို႔ေရာက္ရၾကမည္”
(၁ေကာ၊၁၅း၅၁-၅၂)။သမၼာက်မ္းစာက ယခုလက္ရွိဘ၀ထက္ေနာင္ဘ၀တြင္မ်ားစြာေသာအရာမ်ားရွိမည္။
ေသျခင္းသည္အဆံုးမဟုတ္ပါ။ထာ၀ရကာလသို႔၀င္စားရန္တံခါးေပါက္(entrance)သာျဖစ္သည္။
ခရီးအဆံုးမဟုတ္ပါ။တံခါးေပါက္တစ္ေပါက္သာျဖစ္သည္။ ေယာဘက၊“လူသည္ေသလွ်င္အသက္ရွင္ျပန္
ပါလိမ့္မည့္ေလာ။အကၽြႏု္ပ္ေျပာင္းလဲခ်ိန္မေရာက္မွီ၊ပင္ပန္းစြာအမႈထမ္းရေသာေန႔ရက္ကာလပတ္လံုး
သည္းခံလ်က္ေနပါမည္”(ေယာဘ၊၁၄း၁၄)။
၄။ေသျခင္းသည္ေၾကကြဲ၊ပူေဆြး၀မ္းနည္းဖြယ္ျဖစ္ႏိုင္သည္။
“ငါတို႔သည္ခရစ္ေတာ္ကိုအမွီျပဳ၍ယခုဘ၀၌သာေျမာ္လင့္စရာရွိလွ်င္၊အျခားေသာသူအေပါင္းတို႔ထက္
သာ၍ဆင္းရဲေသာသူျဖစ္ၾက၏”(၁ေကာ၊၁၅း၁၉)။ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အသက္ရွင္ေနရေသာကမာၻသည္ေန႔စဥ္
ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာအျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ျပည့္ေနပါသည္။သတင္းမီဒီယာမ်ားအားျဖင့္ေဖၚျပေနပါသည္။
သို႔ေသာ္အႀကီးမားဆံုးပူေဆြး၀မ္းနည္းစရာအၾကာင္းမွာ ဘုရားသခင္မပါဘဲထာ၀ရကာလသို႔သြားျခင္းပင္
ျဖစ္သည္။အေသဆိုးျဖင့္ေသဆံုရျခင္းသည္ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းျခင္း၏လကၡဏာတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ၊အေသေကာင္း
ျဖင့္ေသရေသာ္လည္းမိမိ၀ိညာဥ္ေရးရာဘက္တြင္ျပင္ဆင္မႈမရွိျခင္းကေၾကကြဲပူေဆြ၀မ္းနည္းျခင္း၏
အထြဋ္အထိပ္ျဖစ္ပါသည္။
၅။ေသျခင္းကိုေအာင္ပြဲခံႏိုင္ပါသည္(Death can be triumphant)
“ငါတို႔သခင္ေယရႈခရစ္အားျဖင့္ငါတို႔အားေအာင္ျမင္အခြင့္ကိုေပးေတာ္မူေသာ၊ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္
သည္ႀကီးလွစြာတကား”(၁ေကာ၊၁၅း၅၇)။ခရစ္ေတာ္၏ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအလင္းေရာင္အလံုးစံုသည္
ကၽြႏု္ပ္တို႔အတြက္ျဖစ္ေပၿပီ။သူသည္ေသျခင္းကိုေအာင္ျမင္ခဲ့သကဲ့သို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္လည္းေသျခင္းကို
ေအာင္ပြဲခံႏိုင္ခြင့္ရရွိပါၿပီ။ေနထြက္လာခါစပံုစံႏွင့္ေန၀င္သြားခါစပံုစံတို႔ကိုခြဲျခားရန္အလြန္ခက္ခဲမည္ျဖစ္သည္။
မယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ေသျခင္းသည္ေန၀င္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ယံုၾကည္သူအတြက္မွာမူေနထြက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
နိဂံုး။
ေသျခင္းအေပၚကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ရာမ်ား၊စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္
စိတ္ေၾကကြဲဖြယ္ရာမ်ားရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ထိုအရာအားလံုးသည္ေယရႈခရစ္ေတာ္အထဲ၌သာျဖစ္ပါသည္။
“ညီအစ္ကိုတို႔ ေမၽွာ္လင့္ျခင္းခရွိေသာ အျခားသူ တို႔ သည္ ၀မ္းနဲသကဲ့သို႔ သင္တို႔သည္ ၀မ္းမနဲ မည့္ ေၾကာင္း အိပ္ေပ်ာ္ေသာ သူတို႕၏အမႈအရာကို မသိေစ ျခင္းငွာ ငါတို႔အလိုမရွိ”...
(၁သက္၊ ၄း ၁၃)
ခရစ္ ယာန္အ သက္တာတြင္ “အျမစ္မရွိဘဲ၊ အသီးမ ရွိ နိင္”ဟု Dr.Elton Trueblood ကေျပာ ပါ သည္။ ခရစ္ ယာန္ တို႔၏ေမႊးႀကိဳင္ေသာ ပန္းရနံ႔သ တင္း သည္ လည္း၊ သမၼာတရား အျမစ္မ်ားမရွိ ပဲ ႏွစ္သိမ့္မႈ ကိုေပးႏိုင္ မည္မဟုတ္။ သမၼာက်မ္းစာထဲတြင္ သမၼာတရားႏွင့္ျပည့္၀ေသာ မွန္ကန္သည့္ အယူ၀ါဒ အျမစ္မ်ားစြာရွိပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ-ဘုရားသခင္ ၏ အယူ၀ါဒ(doctrine)မ်ားမွာ၊ ကယ္တင္ျခင္း အယူ ၀ါဒ၊ ယံုၾကည္ျခင္းအယူ၀ါဒ၊ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာအ ယူ၀ါဒ၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အယူ၀ါဒႏွင့္ တျခားအယူ ၀ါဒမ်ား လည္းရွိပါသည္။
“ေသျခင္း၏အယူ၀ါဒ”လည္းေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဤအယူ၀ါဒကိုေတြ႕ရွိၿပီး၊လက္ခံပါက ဘ၀မုန္ တိုင္းၾကား ထဲတြင္မိမိအသက္တာသည္ မယိမ္းယုိင္ပဲ ခိုင္ၿမဲေနမည့္အျပင္အသီးသီးေသာ အသက္တာျဖစ္ လာမည္။ သမၼာက်မ္းစာထဲတြင္-ေသျခင္း၏ အယူ၀ါဒမ်ားကိုေတြ႕ျမင္ရသလို (၁ေကာ၊၁၅)တြင္ ထိုအယူ ၀ါဒကိုအထူးသျဖင့္ေတြ႕ရွိရမည္ျဖစ္သည္။
၁။ေသျခင္းကိုေရွာင္ကြင္း၍မရႏိုင္ပါ(Death is inevitable)
“ယုမ်က္ေမွာက္ပုပ္တတ္ေသာအရာသည္မပုပ္ႏိုင္ေသာအျဖစ္သို႔၀င္စားရမည္။ယခုမ်က္ေမွာက္
ေသတတ္ေသာအရာသည္မေသႏိုင္ေသာအျဖစ္သို႔၀င္စားရမည္”(၁ေကာ၊၁၅း၅၃)။ လူတိုင္းတစ္ေန႔တြင္
ေသာရမည္ဆိုသည္ကို ယံုၾကည္ၾကေသာ္လည္း ေနာက္တစ္ခါကၽြႏု္ပ္အလွည့္ပဲဆိုသည္ကို မည္သူမွ်
မယံုၾကည္ၾကပါ။လူ၏ေမြးဖြားလာႏႈန္းႏွင့္ေသဆံုးရႏႈန္းအတူတူဟုေျပာၾကပါသည္။ (ေဟၿဗဲ၊၉း၂၇)အရ
“လူသည္တစ္ခါတည္းေသ၍ ထိုေနာက္မွတရားစီရင္ေတာ္မူျခင္းကိုခံရသကဲ့သို႔”ဟုေဖၚျပထားေသာ္လည္း
ဤအယူ၀ါဒကို ဆန္႔က်င္ႏုိင္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မေတြ႕ရပါ။
၂။ေသျခင္းကိုရွင္းျပႏိုင္စြမ္းမရွိပါ(Death is inexplicable)
“နက္နဲေသာအရာတစ္ခုကိုငါျပဦးမည္” (၁ေကာ၊၁၅း၅၁) “နက္နဲေသာအရာ”(Mystery)ဟုဆိုရာတြင္
ေသဖူးေသာသူမ်ားသာရွင္းျပႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ မေသဖူးေသးေသာသူမ်ားအတြက္(လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားေသာ
နားလည္ရန္ခက္ခဲ့သည့္အရာ)ျဖစ္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္အထဲသို႔ မိမိအသက္၀ိညာဥ္ကိုျမဳပ္ႏွံထားေသာ
သူမ်ားအတြက္ ထိုေသျခင္းသေဘာကို သိျမင္ရႏ္အသစ္ေသာအသိတရားတစ္ခု၀င္လာမည္။ ေရးခဲ့ေသာ
စာမ်ား၊ သီဆိုခဲ့ေသာသီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဟာခဲ့ေသာတရာေးသနာမ်ား၊မ်ားစြာရွိခဲ့ျငားေသာ္လည္း၊ ေသျခင္း
သည္Mystery တစ္ခုျဖစ္ဆဲပင္။ထိုေသျခင္းကိုနားလည္ရန္ႏွင့္ရွင္းျပႏိုင္ရႏ္မတတ္စြမ္းႏိုင္ၾကပါ။ေသျခင္း
သေဘာကိုလက္ခံျခင္းသည္စိတ္၏သက္သာျခင္းကိုရရွိရန္လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္ပါသည္။
၃။ေသျခင္းသည္ၾကားကာလသာျဖစ္သည္(Death is intermediate)
“ငါတို႔ရွိသမွ်သည္အိပ္ေပ်ာ္ရၾကမည္မဟုတ္၊ငါတို႔ရွိသမွ်သည္ ေျပာင္းလဲျခင္းသို႔ေရာက္ရၾကမည္”
(၁ေကာ၊၁၅း၅၁-၅၂)။သမၼာက်မ္းစာက ယခုလက္ရွိဘ၀ထက္ေနာင္ဘ၀တြင္မ်ားစြာေသာအရာမ်ားရွိမည္။
ေသျခင္းသည္အဆံုးမဟုတ္ပါ။ထာ၀ရကာလသို႔၀င္စားရန္တံခါးေပါက္(entrance)သာျဖစ္သည္။
ခရီးအဆံုးမဟုတ္ပါ။တံခါးေပါက္တစ္ေပါက္သာျဖစ္သည္။ ေယာဘက၊“လူသည္ေသလွ်င္အသက္ရွင္ျပန္
ပါလိမ့္မည့္ေလာ။အကၽြႏု္ပ္ေျပာင္းလဲခ်ိန္မေရာက္မွီ၊ပင္ပန္းစြာအမႈထမ္းရေသာေန႔ရက္ကာလပတ္လံုး
သည္းခံလ်က္ေနပါမည္”(ေယာဘ၊၁၄း၁၄)။
၄။ေသျခင္းသည္ေၾကကြဲ၊ပူေဆြး၀မ္းနည္းဖြယ္ျဖစ္ႏိုင္သည္။
“ငါတို႔သည္ခရစ္ေတာ္ကိုအမွီျပဳ၍ယခုဘ၀၌သာေျမာ္လင့္စရာရွိလွ်င္၊အျခားေသာသူအေပါင္းတို႔ထက္
သာ၍ဆင္းရဲေသာသူျဖစ္ၾက၏”(၁ေကာ၊၁၅း၁၉)။ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အသက္ရွင္ေနရေသာကမာၻသည္ေန႔စဥ္
ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာအျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ျပည့္ေနပါသည္။သတင္းမီဒီယာမ်ားအားျဖင့္ေဖၚျပေနပါသည္။
သို႔ေသာ္အႀကီးမားဆံုးပူေဆြး၀မ္းနည္းစရာအၾကာင္းမွာ ဘုရားသခင္မပါဘဲထာ၀ရကာလသို႔သြားျခင္းပင္
ျဖစ္သည္။အေသဆိုးျဖင့္ေသဆံုရျခင္းသည္ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းျခင္း၏လကၡဏာတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ၊အေသေကာင္း
ျဖင့္ေသရေသာ္လည္းမိမိ၀ိညာဥ္ေရးရာဘက္တြင္ျပင္ဆင္မႈမရွိျခင္းကေၾကကြဲပူေဆြ၀မ္းနည္းျခင္း၏
အထြဋ္အထိပ္ျဖစ္ပါသည္။
၅။ေသျခင္းကိုေအာင္ပြဲခံႏိုင္ပါသည္(Death can be triumphant)
“ငါတို႔သခင္ေယရႈခရစ္အားျဖင့္ငါတို႔အားေအာင္ျမင္အခြင့္ကိုေပးေတာ္မူေသာ၊ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္
သည္ႀကီးလွစြာတကား”(၁ေကာ၊၁၅း၅၇)။ခရစ္ေတာ္၏ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအလင္းေရာင္အလံုးစံုသည္
ကၽြႏု္ပ္တို႔အတြက္ျဖစ္ေပၿပီ။သူသည္ေသျခင္းကိုေအာင္ျမင္ခဲ့သကဲ့သို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္လည္းေသျခင္းကို
ေအာင္ပြဲခံႏိုင္ခြင့္ရရွိပါၿပီ။ေနထြက္လာခါစပံုစံႏွင့္ေန၀င္သြားခါစပံုစံတို႔ကိုခြဲျခားရန္အလြန္ခက္ခဲမည္ျဖစ္သည္။
မယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ေသျခင္းသည္ေန၀င္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ယံုၾကည္သူအတြက္မွာမူေနထြက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
နိဂံုး။
ေသျခင္းအေပၚကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ရာမ်ား၊စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္
စိတ္ေၾကကြဲဖြယ္ရာမ်ားရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ထိုအရာအားလံုးသည္ေယရႈခရစ္ေတာ္အထဲ၌သာျဖစ္ပါသည္။
သိကၡေတာ္ရေဒါက္တာေအာ္နယ္ညိဳ
ျမန္မာ့တမန္မဂၢဇင္း၊ အတြဲ(၅၁)၊ အမွတ္(၄)၊ ႏို၀င္ဘာလ၊ ၂၀၁၃။ “ေသျခင္း၏အယူ၀ါဒ (The Doctrine of Death)း
0 Comments
Post a Comment