အဓိကက်မ္းခ်က္မ်ား။
၁ ေယာ ၊ ၁း ၅-၉။ ေဟ ၿဗဲ၊ ၉း၂၂။ ဧဖက္၊ ၄း ၃၂။ မသဲ ၆း ၁၄- ၁၅။ လုကာ၊ ၆း ၃၇- ၃၈။ မာ ကု၊ ၁၁း ၂၅။

ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုသည္မွာ။
“ဘုရား သခင္ သည္ အလင္း ျဖစ္ ေတာ္ မူ၏။ ဘုရား သခင္ ၌ ေမွာင္ မိုက္ အ လွ်င္း မ ရွိ။ ငါတို႔ သည္ ဘု ရား သ ခင္ ႏွင့္ မိတ္ သ ဟာ ယ ဖြြဲ႕ ၿပီ ဟု ဆို လ်က္ ပင္၊ ေမွာင္ မိုက္ ၌ က်င္ လည္ လွ်င္၊ သစၥာ တရား ကို မ က်င့္ ၊ မု သာ ကို သံုး ေသာ သူ ျဖစ္ ၾက ၏။ ဘု ရား သခင္ သည္ အ လင္း ၌ ရွိ ေတာ္ မူ သကဲ့ သို႔ ၊ ငါ တို႔ သည္ အ လင္း ၌က်င္ လည္ လွ်င္ ၊ အ ခ်င္း ခ်င္း မိတ္ သ ဟာ ယ ဖဲြ႕ ျခင္း ရွိ ၾက သည္ ျဖစ္ ၍ ၊ ဘု ရား သခင္ ၏ သား ေတာ္ ေယ ရႈ ခရစ္ ၏ အ ေသြး ေတာ္ သည္၊ ငါ တို႔ အ ျပစ္ ရွိ သ မွ် ကို ေဆး ေၾကာ ေတာ္ မူ ၏။ ကိုယ္ အ ျပစ္ မ ရွိ ဟု ငါ တို႔သည္ ဆို လွ်င္ ကိုယ္ ကို ကိုယ္ လွည့္ ျဖား ၾက ၏။ ငါ တို႔ ၌ သစၥာ တရား မ ရွိ။ ကိုယ္ အျပစ္ တို႔ ကို ေဖၚ ျပ ေတာင္း ပန္ လွ်င္၊ ငါ တို႔ အျပစ္ မ်ား ကို လႊတ္ ၍ ဒု စ ရိုက္ ရွိ သ မွ် ႏွင့္ ကင္း စင္ ေစ ျခင္း ငွာ ဘု ရား သခင္ သည္ သစၥာ တရား ႏွင့္ ၄င္း၊ ေျဖာင့္ မတ္ ျခင္း တရား ႏွင့္ ၄င္း ျပည့္ စံု ေတာ္ မူ ၏ ” (၁ ေယာ ၊ ၁း ၅-၉)။

ဘု ရား သခင္ ဟာ အ လင္း ျဖစ္ ပါ တယ္၊ အဲ ဒီ သူ႔ ရဲ႕ အ လင္း ထဲ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ေလွ်ာက္ လွမ္း အ သက္ ရွင္ တဲ့ အ ခါ ၊ သူ နဲ႔ မိတ္ သ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ခြင့္ ရ သ လို အ ျခား ယံု ၾကည္ သူ ေတြ နဲ႔ လည္း ဖြဲ႕ ခြင့္ ရ ရွိ ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အ လင္း ထဲ က ေန ထြက္ သြား တာ နဲ႔  ၊ကၽြႏု္ပ္ တို႔ အသက္ တာ ဟာ အ ေမွာင္ ထု ထဲ ကို ေရာက္ သြား ပါတယ္။ အ ေမွာင္ ထု ဆို တာ  အႏၱ ရယ္ မ်ား လြန္း တဲ့ ေန ရာ ပါ၊ ဘယ္ ေန ရာ ကို ဦး တည္ ၿပီး သြား ေန မွန္း လဲ မ သိ ဘူး၊ ေရွ႕ မွာ ဘယ္ လို အ ႏၱ ရယ္ ေတြ ရွိ ေန မွန္း လဲ မ သိ ဘူး၊  ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ ေရာ၊ ယုံ ၾကည္ သူ မ်ား နဲ႔ ေရာ မိတ္ သ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ခဲ့ တာ ေတြ လည္း အား လံုး ပ်က္ စီး ဆံုး ႐ႈံး ရ ပါ တယ္။ ပံု မွာ ပါ တဲ့ အ တိုင္း၊ ဒီ လုိ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ အ လင္း ထဲ မွာ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ နဲ႔ အ တူ ၀မ္း ေျမာက္ ေပ်ာ္ ရႊင္ စြာ မိတ္ သ ဟာရ ဖြဲ႕ ၿပီး ေန ထိုင္ ခြင့္ ဟာ၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကို လမ္း ျပ ပို႔ ေဆာင္ ေပး တဲ့ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ေၾကာင့္ သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒီ လင္း ေန တဲ့ အ ၀န္း ရဲ႕ အ ျပင္ ဖက္ ဧ ရိ ယာ က ေတာ့ စာ တန္ ရဲ႕ ပိုင္ နက္ အ မွာင္ ထု ႀကီး ပါ။ စာ တန္ ရဲ႕ အ ဓိ က အ ႀကီး ဆံုး အ ႀကံ အစည္ က ၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အား လံုး ကို အလင္း က ေန အ ေမွာင္ ထု ႀကီး ထဲ ေခၚ သြား ဖို႔ ပါ ပဲ။ အဲ ဒီ အ ေမွာင္ ထု က ဘာ ကို ပံု ေဆာင္ သ လဲ ဆို ယင္၊ ပင္ ပန္း ဆင္း ရဲ ျခင္း၊ ေၾကာက္ ႐ြံ႕ ျခင္း၊ ခိုင္ မာ တဲ့ ႏွ လံုး သား ေတြ ရွိ ျခင္း ၊ ဘု ရား ရဲ႕အ လို ေတာ္ ကို ဆန္႔ က်င္ ပုန္ ကန္ ျခင္း၊ စိတ္ ပ်က္ ျခင္း ၊ စိတ္ ဓါတ္ က် ျခင္း၊ ခြင့္ မ လႊတ္ ႏိုင္ ျခင္း၊ နာ ၾကင္ ျခင္း၊ ခါး သီး ျခင္း ေတြ ပံု ေဆာင္ ၿပီး၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ လူ သား ေတြ အား လံုး ကို  အဲ ဒီ အ ေမွာင္ ထု ထဲ ေရာက္ ဖို႔ စာ တန္ က အ စြမ္း ကုန္ ႀကိဳး စား ေန ပါ တယ္။ အ ေမွာင္ ထု ႀကီး တစ္ ခု လံုး ဟာ ဘု ရား အ လင္း ရဲ႕ အ ျပင္ ဖက္ မွာ သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ အ လင္း ထဲ ေရာက္ ၿပီး မွ ျပန္ ထြက္ သြား တဲ့ ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ဟာ၊ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ လင္း အ ေၾကာင္း မ ျမည္း စမ္း ဖူး ေသး တဲ့  မ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ထက္ ပို ၿပီး ႀကီး မား တဲ့ အ ေမွာင္ ထု ထဲ ျပန္ ေရာက္ သြား တဲ့ သူ ေတြ သာ ျဖစ္ ၿပီး၊ ပို ဆိုး တဲ့ အ ေျခ အ ေန ကို ေရာက္ သြား တဲ့ သူ ေတြ လည္း ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္။

ဘာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ၊ အ ဖ ဘု ရား နဲ႔ မိတ္ သ ဟာ ရ ဖြဲ႕ ျခင္း ပ်က္ စီး သြား ေပမဲ့ လူ သား နဲ႔ ဘု ရား သခင္ အ ၾကား ျပန္ လည္ ေစ့ စပ္ ေပး တဲ့ ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ အား ျဖင့္ ဘု ရား နဲ႔ လူ မိတ္ သ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ျခင္း ကို ျပန္ လည္ ရ ရွိ ခြင့္ ေပး ခဲ့ ပါ တယ္ (၁ ေယာ ၊ ၂း ၁-၂)။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ျပစ္ မွား ခဲ့ သ မွ် ကို ခြင့္ လႊတ္ ဖို႔ ေတာင္း ခံ ယင္ ေရွ႕ ေန ျဖစ္ တဲ့ ခ ရစ္ ေတာ္ က ၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကိုယ္ စား ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ အျပစ္ ေတြ ကို ခြင့္ လႊတ္ ေပး ဖို႔ ဘု ရား သခင္ ထံ ေတာင္း ပန္ ေပး ပါ တယ္။ ဒီ လို နည္း အားျဖင့္ ဘု ရား နဲ႔ လူ ျပန္ လည္ မိတ္ သ ဟာ ရ ဖြဲ႕ ခြင့္ ရ ရွိ ေစ ပါ တယ္။ ဒီ လို အ ျပစ္ ကင္း လြတ္ ခြင့္ ရ ဖို႔ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အ ေန နဲ႔ ကိုယ့္ အျပစ္ ေတြ ကို ႏႈတ္ နဲ႔ ၀န္ ခံ ၿပီး၊ အ ေမွာင္ ထု ထဲ က ေန ျပန္ လွည့္ ( ေနာင္ တ ရ ၿပီး ၊ အျပစ္ ကို ေက်ာ ခိုင္း )ရ ပါ လိမ့္ မယ္။ ဒီ လို လုပ္ မယ္ ဆို ယင္၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ျပဳ မိ မွား ခဲ့ တဲ့ အ ျပစ္ ရွိ သ မွ် ကို ခ ရစ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ဘု ရား က ေမ့ ပစ္ ၿပီး၊ လံုး ၀ ခြင့္ လႊတ္ မယ္ လို႔ ဂ တိ ေပး ထား ပါ တယ္။

“ထိ မိ ၍ လဲ ျခင္း ႏွင့္ ကင္းလြတ္ ေစ မည္ အ ေၾကာင္း၊ သင္တို႔ ကို ေဆာင္ ေရွာက္ ေစ ျခင္း ငွာ ၄င္း၊ အ ျပစ္ မ ရွိ ဘဲ ၀မ္း ေျမာက္ ျခင္း ႏွင့္ ျပည့္ စံု လ်က္ ရွိ ေသာ သင္ တို႔ ကို ဘု န္း အ သ ေရာ ေတာ္ ေရွ႕ ၌ ဆက္ သ ျခင္းငွာ ၄င္း တတ္ ႏိုင္ေတာ္ မူ ေသာ သူ တည္းဟူ ေသာ၊ ငါ တို႔ ကို ကယ္ တင္ ေတာ္ မူ ေသာ အ ရွင္ ၊ တဆူ တည္းေသာ ဘု ရား သခင္ သည္၊ ငါ တို႔ သ ခင္ ေယ႐ႈ ခ ရစ္ အား ျဖင့္၊ ယခု မွ စ၍ ကမာၻ အဆက္ ဆက္  ဘုန္း တန္ ခိုး အာ ႏု ေဘာ္ ေတာ္ ႏွင့္ အစြမ္း သတၱိ  အာ ဏာ စက္ ရွိ ေတာ္ မူ ေစ သ တည္း” (ယုဒ ၊၂၄- ၂၅)။
ခရစ္ ေတာ္ ဟာ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အ ျပစ္ အား လံုး အ တြက္ အ ေသ ခံ ခဲ့ ပါ တယ္ (၁ ေကာ၊ ၁၅း ၃)၊ တစ္ နည္း အား ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ အ ျပစ္ ေတြ ကို အား လံုး ကို သူ႔ အ ေပၚ ယူ ေဆာင္ ေပး ခဲ့ ျခင္း ကို ဆို လို တာ ျဖစ္ ပါ တယ္၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အ ေန နဲ႔ ကိုယ့္ အ ျပစ္ ေတြ အား လံုး ကို စစ္ မွန္ တဲ့ ေနာင္ တ စိတ္ နဲ႔  အ ျပစ္ ေတြ ကို ႏႈတ္ နဲ႔ ထုတ္ ေဖၚ ျခင္း အား ျဖင့္ ၊ ဒီ ေက်း ဇူး ေတာ္ အ ခြင့္ အေရး ကို ရ ယူ ရ မွာ က ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အ ပိုင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။( အ ျပစ္ ၀န္ ခ် ျခင္း (သို႔) ၀န္ ခံ ျခင္း ကို ဆို လုိ ျခင္း)။

ခရစ္ ေတာ္၏ အေသြး ေတာ္။

ဓမၼ ေဟာင္း ပညာတ္ အ ရ အ ေသြး သြန္း ျခင္း မ ရွိ ဘူး ဆို ယင္ ၊ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း လဲ မ ရွိ ႏုိင္ ပါ (ေဟၿဗဲ၊ ၉း၂၂)။ ပညာတ္ ခ်က္ က အ ျပစ္ အ တြက္ ျပစ္ ဒဏ္ ခံ ရ မယ္ လို႔ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္ (ေယဇ ေက်၊ ၁၈း ၄၊ ေရာ မ၊ ၆း ၂၃)၊ ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ တစ္ ပါ း တည္း သာ အ ျပစ္ ကင္း စင္ တဲ့ လူ သား တစ္ ဦး ျဖစ္ ၿပီး၊  ကၽြႏု္ပ္ တို႔ အျပစ္ အ တြက္ နာ ၾကင္ ဒဏ္ ရာ ေ၀ ဒ နာ မ်ား စြာ ကို ခံ ယူ ၿပီး၊ ကၽြႏု္ပ္ တုိ႔ ကို အ ျပစ္ ေႂကြး ေတြ ထဲ က၊ အ ျပစ္ ရဲ႕ ကၽြန္ ဘ ၀ က ေန၊ ကယ္ တင္ ၿပီး ဘု ရား သခင္ ထံ ျပန္ လည္ ပို႔ ေဆာင္ ေပး ခဲ့ သူ ျဖစ္ ပါတယ္ (၁ေပ၊ ၃၃း ၁၈)။ အ ျပစ္ ႏြံ ထဲ နစ္ ေန တဲ့ သင့္ ကို သူ႔ ရဲ႕ အ ေသြး ေတာ္ အားျဖင့္ သန္႔ စင္ ေပး ခဲ့ သူ ဟာ ခရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ တစ္ ပါး တည္း သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ ေသြး ေတာ္ အား ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ဟာ အ ျပစ္ က်ဴး လြန္ တဲ့ အ ျပစ္ သား ျဖစ္ ပါ လွ်က္ နဲ႔ ေျဖာင့္ မတ္ တဲ့ သူ အ ျဖစ္ ျဖစ္ ခြင့္ ရ တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ က ဘု ရား ဖက္ က ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အ ျပစ္ အ တြက္ လုပ္ ေဆာင္ ေပး တဲ့ လႊတ္ ေျမာက္ ခြင့္ ေပး တဲ့ အ လုပ္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ သမၼာ တရား လမ္း ေၾကာင္း က ၾကည့္ ယင္ ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ဟာ ဘယ္ လို နည္း နဲ႔ မွ ေႂကြး ဆပ္ ႏုိင္ ေတာ့ သူ ေတြ မ ဟုတ္ ဘူးဆို တာ ရွင္း ေန ပါ တယ္။ ဒါ ေပ မဲ့ ခရစ္ ေတာ္ ကိုယ္ တိုင္ ကား တိုင္ ေပၚ မွာ ဒီ ေႂကြးကို ေပး ဆပ္ ခဲ့ ပါ တယ္။ ဘဏ္ အသံုး အ ႏႈံး နဲ႔ နား လည္ ေအာင္ ေျပာ ရ ယင္ ဒီ အ ေႂကြး ကို ဆပ္ ဖို႔ ကၽြန္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ အ ေကာင့္ ထဲ သူ႔ ရဲ႕ ေျဖာင့္ မတ္ ျခင္း ေတြ ကို လႊဲ ေပး လိုက္ ျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္။ ကား တိုင္ ဆို တာ ဘု ရား သခင္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကို ဘု ရား သခင္ တစ္ ဖက္ သပ္ မ စ တဲ့ အံ့ မ ခန္း ေမတၱာ တ ရား ေပး ဆပ္ ျခင္း သာ ျဖစ္ ပါ တယ္ (ေရာမ ၅း၈)။
ဥပမာ ေပး ရ ယင္ ၊- ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ဟာ တ ရား ခြင္ မွာ အ ျပစ္ ၾကဴး လြန္ ေၾကာင္း ထင္ ရွား ၿပီး ၊ တ ရား စီ ျခင္း ကို ခံ ဖို႔ တ ရား ခံ ေတြ ေန ရ တဲ့ သတ္ မွတ္ ေန ရာ မွာ ေရာက္ ေန တဲ့ တ ရား ခံ တစ္ ဦး လို ပါ ပဲ။ စီ ရင္ ခ်က္ ခ် မဲ့ တရား သူ ႀကီး က လည္း ၊ ကၽြန္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ မိတ္ ေဆြ ေဟာင္း ႀကီး တစ္ ဦး ျဖစ္ ေန တယ္၊ ဒါ ေပ မဲ့ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ အျပစ္ ထင္ ရွား တဲ့ အ တြက္ ၊ သူ ငယ္ ခ်င္း ေဟာင္း ဆို ၿပီး ျပစ္ ဒဏ္ ေလ်ာ့ေပါ့ လို႔ မ ရ ဘူး ၊ ျပစ္ ဒဏ္ ေလ်ာ့ ေပး လိုက္ ယင္၊ မ တ ရား တဲ့ တ ရား သူ ႀကီး တစ္ ဦး ျဖစ္ သြား မွာ ေပါ့၊ ဒါ ေၾကာင့္ တ ရား ဥ ပ ေဒ အ တိုင္း ဖက္ မ လိုက္ ပဲ တရား စီ ရင္ လိုက္ တယ္၊ ဒါ ေပ မဲ့ ဒီ က် ခံ ရ မဲ့ အ ဖိုး အ ခ အ တြက္ အဲ ဒီ တ ရားသူ ႀကီး က ပဲ၊ ထုတ္ သူ ငယ္ ခ်င္း ေဟာင္း ျဖစ္ တဲ့ တ ရား ခံ ရာ ဇ၀တ္ သား ကို စိုက္ ထုတ္ ေပး လိုက္ ပါ တယ္။ ပညာတ္ ေတာ္ အ တိုင္း အ ျပစ္ ရဲ႕ အ ခ ကား ေသ ျခင္း ၊ အ ေသြး မ သြန္း ေလာင္း ယင္ အ ျပစ္ မ လြတ္ ဘူး လို႔ ဆို ေပ မဲ့ ၊ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အား လံုး ေပး ဆပ္ ရ မဲ့ အ ေသြး နဲ႔ ေသ ျခင္း အတြက္ ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ ဘု ရား ရဲ႕ အ ေသြး ေတာ္ အားျဖင့္ ေပး ဆပ္ ခဲ့ ျခင္းျဖစ္ ပါ တယ္။

ဘာေၾကာင့္ ခြင့္ ရတာလဲ။
ခ်စ္ ျခင္း ေမတၱာ ဟာ အ ၿမဲ ခြင့္ လြတ္ တတ္ ပါ တယ္။ ခ ရစ္ ေတာ္ က ဒါ ကို လက္ ၀ါး ကါး တိုင္ မွ ျပ သ ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္ (လု ကာ၊ ၂၃း ၃၄)။ ဘု ရား ရဲ႕ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း နဲ႔ ကင္း တဲ့ ေန ရာ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ မွာ ရွိ ပါ သ လား (ေဟၿဗဲ၊ ၉း ၂၇-၂၈)။ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း စိတ္ ဆို တာ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အတြင္း ႏွ လံုး သား ထဲ က ေန လုပ္ ေဆာင္ ရ မယ့္ အ လုပ္ ျဖစ္ ပါ တယ္၊ အ ခ်ဳိ႕ က ဒါ မ်ဳိး မ လုပ္ ခင္ အ ရမ္း ၀မ္း နဲ ရ တယ္ လို႔ ေျပာ တာ ေတြ လည္း ရွိ ပါ တယ္။  ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ က သင့္ ညီ အစ္ ကို ရဲ႕အ ျပစ္ ကို သင္ ခြင့္ မ လႊတ္ ဘူး ဆို ယင္၊ ေကာင္း ကင္ ဘံုက ဘု ရား ရဲ႕ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း ကို လည္း သင္ ခံ ရ မွာ မ ဟုတ္ ဘူး လို႔ သြန္ သင္ ထား ပါ တယ္ (မသဲ၊ ၆း ၅- ၁၅)။

“အ ခ်င္း ခ်င္း ေက်း ဇူး ျပဳျခင္း၊ သနား စံု မက္ ျခင္း၊ ဘုရား သခင္ သည္ ခ ရစ္ ေတာ္ ေၾကာင့္ သင္ တို႔ ၏ အ ျဖစ္ ကို လႊတ္ ေတာ္ မူ သ ကဲ့သို႔ အ ခ်င္း ခ်င္း အ ျဖစ္ လႊတ္ ျခင္း ရွိ ၾက ေလာ့” (ဧဖက္၊ ၄း ၃၂)။

တစ္ ပါး သူ က သင့္ ကို ဘယ္ ေလာက္ ပဲ ျပစ္ မွား ပါ ေစ ၊ အၿမဲ ခြင့္ လႊတ္ ေပး ရ ပါ မယ္။ ဘာ လို႔ လဲ ဆို ေတာ့ ၊  ပ်က္ စီး သြား တဲ့ ဆက္ ဆံ ေရး ကို ျပန္ လည္ ထူ ေထာင္ ဖို႔ ဘု ရား ရဲ႕ မ်က္ ေမွာက္ ေတာ္ ေအာက္ မွာ တာ ၀န္ ရွိ တဲ့ သူ တစ္ ဦး ျဖစ္ ေန လို႔ ပါ။ သူ ဘယ္ ေလာက္ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ၊ ဘယ္ ႏွစ္ ႀကိမ္ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ သင့္ ကို ျပစ္ မွား ေန ပါ ေစ၊ သူ႔ ကို ဆံုး မ ပါ ၊ ေနာက္ တ ရ တယ္ ဆိုယင္ ခြင့္ လႊတ္ ပါ (လုကာ၊ ၁၇း ၃- ၄)။
“သင္ ခြင့္ လႊတ္ ယင္…သင္ လည္း ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း ခံ ရ ပါ မယ္”

ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ခြင့္ မ လႊတ္ ယင္ ၊ ဘု ရား က လည္း ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ကို ခြင့္ လႊတ္ မွာ မ ဟုတ္ ပါ။ သင့္ ႏွ လံုး သား ထဲ မွာ ခ ရစ ္ေတာ္ ရဲ႕ ကယ္ တင္ ျခင္း ကို ယံု ၾကည္ လက္ ခံ ပါ တယ္ ဆို တဲ့ “ယံု ၾကည္ ျခင္း” ၀င္ ေရာက္ အ သက္ ၀င္ လႈပ္ ရွား ဖို႔ က ၊ သင့္ ႏွ လံုး သား ထဲ က အ ညစ္ အေၾကး ေတြ ကို အ ယင္ ရွင္း ဖို႔ လို ပါ တယ္။ ဒီ အ ညစ္ အေၾကး ေတြ ကို ရွင္း လင္း ေပး မဲ့ တစ္ ခု တည္း ေသာ အ ရာ ကေတာ့ သင့္ ႏွ လံုး သား ထဲ က ေန တစ္ ပါး သူ အား ခြင့္ လႊတ္ ေပး တတ္ တဲ့ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း ျဖစ္ ေန လို႔ ပါ ပဲ။ ဒါ အ ျပင္ ၊ ဒီ ခြင့္ လြတ္ တတ္ တဲ့ ႏွ လံုး သား ဟာ ဘု ရား သခင့္ ေရွ႕ ေမွာက္ ဆု ေတာင္း ပဌ နာ မ ျပဳ ခင္ ဦး ဆံုး ႀကိဳ တင္ ၿပီး ရွိ ေန ရ မဲ့ ၊ မ ရွိ မ ျဖစ္ တဲ့ အ ရာ လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ အ ျခား သူ ေတြ ကိုယ့္ ကို ျပစ္ မွား လာ တဲ့ အ ခါ အဲ ဒီ လူ ေတြ ကို အ ဆိုး ျမင္ ျခင္း၊ နာ ၾကင္ ေစ တဲ့ လုပ္ ရပ္ ေတြ နဲ႔ ျပန္ လည္ တုန္႔ ျပန္ မယ္ ဆို ယင္ ျဖင့္ အ ေမွာင္ ထု ထဲ မွာ အ သက္ ရွင္ ဖို႔ ကိုယ့္ အ သက္ တာ ကို စာ တန္ လက္ သို႔  ခြင့္ ျပဳ လိုက္ တာ ၊ အပ္ လိုက္ တာ နဲ႔ အ တူ တူ ပါ ပဲ။ ကိုယ္ ဘယ္ ေလာက္ ပဲ မွန္ မွန္၊ သူ ဘယ္ ေလာက္ ပဲ မွား မွား ကိုယ္ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း ခံ ရ သူ ျဖစ္ ဖို႔ သူ တို႔ ကို လည္း ခြင့္ လႊတ္ ေပး ရ ပါ မယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဘု ရား သခင္ ရဲ႕ ကု စား ေပး ျခင္း ခံ ရ ဖို႔၊ အ သက္ တာ ျပန္ လည္ ျပဳ ျပင္ ထူ ေထာင္ ႏိုင္ ဖုိ႔ က ဘု ရား ကို ႏွ လံုးသား နဲ႔ လက္ ခံ ဖို႔ ပါ ပဲ။ စာ တန္ ရဲ႕ ခါးသီး လွ တဲ့ လက္ နက္ ေတြ ကို ေတာ့ အ ျမစ္ ေလး ေတာင္ အစြဲ မ ခံ ပါ ေစ နဲ႔။ ခါးသီး ျခင္း ဆို တာ နာ ၾကင္ မႈ ေတြ မ်ား စြာ နဲ႔ ပါ၊ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း က ေတာ့ နာ ၾကင္ မႈ အ ေပါင္း ခ်ဳပ္ ၿငိမ္း သြား ျခင္း ေတြ သာ။

၀ိညာဥ္ မီးအိမ္ (ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)