ပင္ ပန္း သ မွ် အ န တၱ
မိတ္ ေဆြ .... ေလာ က ႀကီး ထဲ မွာ … လူ တစ္ ေယာက္ ျဖစ္ လာ ၿပီ ဆို တာ နဲ႔ ၊ အ သက္ အ ႐ြယ္ အ လိုက္ ၊ စိုး ရိမ္ ေၾကာင့္ ၾက ဗ်ာ ပါ ရ စိတ္ ေတြ က ေပါ ပါ့။ … ေလာ ဘ စိတ္ က တစ္ မ်ဳိး ၊ ေဒါ သ စိတ္ က တစ္ ဖံု ၊ ေမာ ဟ စိတ္ က တစ္ ေမွာက္ ၊ ပင္ ပန္း မႈ ေတြ မ်ဳိး စံု ၊ ဒု ကၡ ျပ သ နာ ေတြ မ်ဳိး စံု နဲ႔ လံုး ပန္း ရင္း တစ္ ေယာက္ ၿပီး တစ္ ေယာက္၊ ေလာ က ႀကီး က ေန အ ၿပီး အ ပိုင္ ႏႈတ္ ဆက္ ခြဲ ခြာ သြား သူ ေတြ က လည္း၊ တစ္ ေန႔ တစ္ ေန႔ ဒု နဲ႔ ေဒး ပါ။ ကိုယ္ လည္း ဒီ လို ပဲ ၊ အ တၱ ေတြ၊ ေလာ ဘ ေတြ၊ ေမာ ဟ ေတြ နဲ႔ လံုး ပန္း ေန ရင္း .. ကိုယ့္ အ လွည့္ ေရာက္ တာ နဲ႔ .. သူ တို႔ လို .. ေျမ ႀကီး လက္ ခပ္ မ လြဲ ေလာ က ႀကီး က ေန အ ၿပီး အ ပိုင္ ႏႈတ္ ဆက္ ထြက္ ခြာ ရ မွာ ပဲ။ ေတာ က လူ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ ၿမိဳ႕ က လူ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ၊ ဘယ္ က လူ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ၊ ေလာ က မွာ ငါ့ အ တြက္ ၊ ငါ့ မိ သား စု အ တြက္ ၊ ငါ့ အ သိုင္း ၀ိုင္း ရွင္ သန္ ရပ္ တည္ ဖို႔ အ ေရး ၊ ရည္ မွန္း ခ်က္ ေတြ ခ် မွတ္ ၊ ေအာင္ ျမင္ ဖို႔ အ ေရး ၊ ေန႔ မ အား ၊ ညည့္ မ အား ၊ မိုး လင္း မိုး ခ်ဳပ္ ႀကိဳး စား ေန လိုက္ ၾက တာ မ်ား ၊ ေသ ေသ ခ်ာ ခ်ာ ဆင္ ခ်င္ ၾကည့္ ယင္  … နိ ဂံုး ရဲ႕ အ ေျဖ က အ န တၱ ပါ ပဲ။ (ေဒ သ နာ က်မ္း ၁း ၁၄) မွာ၊- ေန ေရာင္ ေအာက္ မွာ ျပဳ ေလ သ မွ် ေသာ အ မႈ အ ရာ တို႔ ကို ငါ ျမင္ ၿပီ၊၊ အ လံုး စံု တို႔ သည္ အ န တၱ အ မႈ၊ ေလ ကို က်က္ စား ေသာ အ မႈ ျဖစ္ ၾက ၏၊၊ တ ကယ္ တမ္း ၾက ေတာ့ … ေလာ က ဆို တာ .. လူ သား ေတြ ထာ ၀ ရ ရွင္ သန္ ေန ထိုင္ ဖို႔ ၊ခြင့္ ျပဳ ခ်က္ ရ ထား တဲ့ ေန ရာ မ ဟုတ္ သ လို ၊ ေလာ က ႀကီး က ေန အ ၿပီး အ ပိုင္ ထြက္ ခြာ ရ တဲ့ အ ခါ လည္း ၊ ေျခ ကုန္ လက္ ပန္း က် ေအာင္ ၊ ဘ ၀ နဲ႔ ရင္း ၿပီး အ ခ်ိန္ ကုန္ ခံ ႐ွာ ေဖြ စု ေဆာင္း ထား သ မွ် ေတြ ကို၊ အပ္ ဖ်ား ေလာက္ ေတာင္ ကိုယ္ နဲ႔ အ တူ ယူ ခြင့္ မ ရ ပါ လား …

ဒါ ဆို … လူ႔ ဘ ၀ သက္ တမ္း က ေကာ
လူ႔ ဘ ၀ ဆို တာ အင္ မ တန္ ရ ေတာင့္ ရ ခဲ တဲ့ ဘ ၀ ပါ ၊ ကိုယ့္ ဘ ၀ ကို တန္ ဖိုး ရွိ စြာ အ သက္ ရွင္ ၾက ပါ လို႔ သြန္ သင္ တာ ေတြ ၊ ဆံုး မ တာ ေတြ ၾကား ဖူး မွာ ပါ။ လူ႕ ဘ ၀ ဆို တာ .. တ ကယ့္ ကို တန္ ဘိုး ရွိ ၿပီး အ စား ျပန္ မ ရ ႏိုင္ တဲ့ ဘ ၀ ျဖစ္ သ လို … အင္ မ တန္ တို ေတာင္း လွ တဲ့ ဘ ၀ ျဖစ္ တာ ကို လည္း ေမ့ ထား ဖို႔ မ သင့္ ပါ ဘူး။  လူ သား တိုင္း ဟာ .. ေလာ က ႀကီး ထဲ ခ ဏ တာ လာ ေရာက္ အ သက္ ရွင္ ၾက တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ ပါ တယ္။ အ ခ်ဳိ႕ က .. လူ႕ သက္ တမ္း ေစ့ အ သက္ ရွင္ ရ တယ္ .. အခ်ိဳ႕ ၾက ေတာ့ လည္း ႏွစ္ ေတာင္ မ ျပည့္ လ ေလာက္ နဲ႔ ပဲ၊ အ ခ်ဳိ႕ ဆို အ ႐ြယ္ ေကာင္း တဲ့ အ ခ်ိန္ မွာ ပဲ ေလာ က ႀကီး ကို အ ၿပီး အ ပိုင္ ႏႈတ္ ဆက္ သြား ၾက ရ တယ္။ အ ခ်ဳိ႕ ၾက ျပန္ ေတာ့ လည္း ၀င္ ခြင့္ ေတာင္ မ ရ လိုက္ ဘူး။  တ နည္း ေျပာ ရ ယင္ .. လူ သား တိုင္း ဟာ .. ဒီ ေလာ က အ တြက္ ဧည့္ သည္ ေတြ ျဖစ္ သ လို ၊ ဒီ ေလာ က ႀကီး က လည္း လူ သား တိုင္း အ တြက္ ယာ ယီ တဲ ပါ ပဲ။ ဒါ ေၾကာင့္ ေလာ က ႀကီး မွာ ကိုယ္ ေန ခ်င္ သ ေလာက္ ၊ ေန ခြင့္ ရ မ ရ သ လို ၊ မ ေန ခ်င္ ေပ မဲ့ အ ခ်ိန္ မ တန္ ပဲ ျပန္ ခ်င္ လို႔ လည္း မ ရ ပါ ဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ .. ေလာ က မွာ ငါ ဘယ္ အ သက္ အ ႐ြယ္ အ ထိ ေန ခြင့္ ရ ႏိုင္ မ လဲ လို႔ ေမး ခဲ့ ယင္ ေျဖ ဖို႔ ေတာ္ ေတာ္ ခက္ ပါ လိမ့္ မယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ လဲ ဆို ေတာ့ ၊ ေသ ျခင္း တရား မွာ အ သက္ အ ႐ြယ္ ကန္႔ သတ္ ခ်က္ ျပ ဌာန္း မ ထား လို႔ ပါ ပဲ။ ဒါ ေပ မဲ့ … ကမာၻ႕ လူ႕ သက္ တန္း နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ေယ် ဘု ယ် ခန္႔ မွန္း တြက္ ခ်က္ ထား ခ်က္ အ ရ ဆို ယင္ … ဒီ ေခတ္ ကာ လ မွာ Life Span ဆို တဲ့ လူ႔ သက္ တမ္း ဟာ ..  ဖၽ်န္း မၽွ အ ေန နဲ႔ အ မ်ဳိး သား ဆို (၇၉) ႏွစ္ ၊ အ မ်ဳိး သ မီး ဆို (၈၁) လို႔ ခန္႔ မွန္း ၾက ပါ တယ္။ ဒါ ကို စံ ထား ၿပီး တြက္ ၾကည့္ ယင္၊ (၃၆၅ ရက္ × ၇၉ ႏွစ္ = ၂၈၈၃၅ ရက္) ရက္ ေပါင္း (၂၈၈၃၅)ရက္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ တစ္ နည္း ေျပာ ရ ယင္ .. လူ႔ ဘ ၀ သက္ တမ္း ဟာ ရက္ ေပါင္း (၂၈၈၃၅)ရက္ ပဲ ရွိ ပါ တယ္။ အ ခု သင့္ အ သက္ က (၃၀) လား၊ (၄၀) လား၊ (၅၀)လား အ စ ရွိ သ ျဖင့္ ထား ၿပီး တြက္ ၾကည့္ ရ ေအာင္။ လက္ ရွိ ကိုယ့္ ရဲ႕ အ သက္ က (၃၀) ႏွစ္ ဆို ယင္ ၊ အ သက္ ရွင္ ခဲ့ ၿပီး တဲ့ ရက္ ေပါင္း က (၁၀၉၅၉) ရက္ ရွိ ေန ၿပီး ၊ အ သက္ ရွင္ ဖို႔ အ ခြင့္ အ ေရး ရ ႏိုင္ ေသး တဲ့ ရက္ ေပါင္း က (၁၇၈၈၅) ရက္ ပါ။  ဒါ ေၾကာင့္ သ မၼာ က်မ္း စာ က .. လူ႕ ဘ ၀ ကို အ ခိုး အ ေငြ႕ ၊ ေတာ ထဲ မွာ အ ေလ့ က် ပြင့္ တတ္ တဲ့ ေတာ ပန္း ေလး ေတြ ၊ ျမက္ ပင္ ေတြ နဲ႔ တင္ စား ေဖၚ ျပ ထား တာ ေတြ႕ ႏိုင္ ပါ တယ္။  (ေဟ ရွာ ယ ၄၀း ၆- ၈) မွာ၊- လူ မ်ဳိး ရွိ သ မၽွ သည္ ျမက္ ပင္ ျဖစ္ ၏။ လူ မ်ဳိး ၏ ဘုန္း ရွိ သ မၽွ သည္ လည္း ေတာ အ ပြင့္ ကဲ့ သို႔ ျဖစ္ ၏။ ထာ ဝ ရ ဘု ရား ၏ ေလ တိုက္ ေသာ အ ခါ၊ ျမက္ ပင္ သည္  ညိဳး ႏြမ္း ေသြ႔ ေျခာက္ တတ္ ၏။ အ ပြင့္ သည္ လည္း ေႂကြ တတ္ ၏။ အ ကယ္ စင္ စစ္ လူ တို႔ သည္ ျမက္ ပင္ ျဖစ္ ၾက ၏။ ျမက္ ပင္ သည္ ညိဳး ႏြမ္း ေသြ႔ ေျခာက္ တတ္ ၏။ အ ပြင္႔ လည္း ေႂကြ တတ္ ၏။

အ ႐ြယ္ မ ေ႐ြး တဲ့ ေသ ျခင္း တ ရား
သိ သိ ႀကီး နဲ႔ ေျပာ ေလ့ ေျပာ ထ ရွိ တာ က ၊- ပ ထ မ အ ရြယ္ မွာ ပ ညာ ရွာ၊ ဒု တိ ယ အ ရြယ္ မွာ ဥ စၥာ ရွာ၊ တ တိ ယ အ ရြယ္ မွာ တ ရား ရွာ ပါ တဲ့။ ေသ ျခင္း တ ရား မွာ ေတာ့ အ သက္ အ ရြယ္ ဆို တာ မ ရွိ ပါ ဘူး ၊  အ ဆင့္ အ တန္း လည္း မ ရွိ ဘူး၊ ဆင္း ရဲ ခၽ်မ္း သာ လည္း မ ရွိ သ လို၊ ရုပ္ ဆိုး ရုပ္ လွ လည္း မ ရွိ ပါ ဘူး၊ ပညာ တတ္ တာ မ တတ္ တာ လည္း မ ရွိ သ လို၊ ျဖဴ တာ မဲ တာ လည္း မ ရွိ ပါ ဘူး။ ဘာ သာ လူ မ်ဳိး မ ရွိ သ လို၊ အ မ်ဳိး သ မီး အ မ်ဳိး သား ဆို တာ လည္း မ ရွိ ပါ ဘူး။ လူ တစ္ ဦး အ ျဖစ္ ေမြး ဖြား လာ ၿပီ ဆို တာ နဲ႔ ၊ မ လြဲ ဧ ကန္ ရင္ ဆိုင္ ရ မွာ က ေသ ျခင္း ပါ ပဲ။ ေသ ျခင္း ဆို တာ .. ေလာ က မွာ ခ်စ္ ရ ၊ ခင္ ရ ၊ ႏွစ္ သက္ ရ ၊ ခုံ မင္ ရ တဲ့ သူ ေတြ နဲ႔ တင္ မ က၊ တစ္ သက္ လံုး … လူ ပန္း၊ စိတ္ ပန္း၊ အ ခ်ိန္ ကုန္ ခံ ၊ မ နား မ ေန ႀကိဳး စား ရွာ ေဖြ စု ေဆာင္း သိမ္း ဆည္း ထား တဲ့ ဥစၥာ အား လံုး ကို အ ၿပီး အ ပိုင္ စြန္႕ လႊတ္ ရ တာ ျဖစ္ ၿပီး ၊ ေလာ က မွာ ျမင္ ရ ၊ ေတြ႕ ရ ၊ ၾကား ရ ၊ သိ ရ ၊ ခံ စား ရ ၊ ေလာ က ႀကီး ထဲ က ရွိ ရွိ သ မၽွ အ ရာ အ လံုး စံု၊ ပတ္ သက္ ဆက္ ႏြယ္ မႈ မွန္ သ မွ် အား လံုး  နဲ႔ အ ၿပီး အ ပိုင္ အ ဆက္ ျပတ္ ခြဲ ခြာ သြား ျခင္း၊ ခ်ဳပ္ ၿငိမ္း သြား ျခင္း လို႔ ဆို ႏိုင္ ေကာင္း ပါ တယ္။ (ေယာ ဘ ၁၄း ၁၀- ၁၂) မွာ ေတာ့၊- လူ သည္ အ သက္ ခၽ်ဳပ္ ၿပီး လွၽ်င္ အ ဘယ္ မွာ ရွိ သ န ည္း။ အုိင္ ေရ ျပတ္ သ ကဲ့ သို႔ ၄င္း၊ ျမစ္ ေရ ခန္း ေျခာက္ သ ကဲ့ သုိ႔ ၄င္း၊ လူ သည္ အိပ္ ၿပီး မွ ေနာက္ တ ဖန္ မ ထ ရ။ မုိဃ္း ေကာင္း ကင္ မ ကုန္ မ ဆုံး မီွ တုိင္ ေအာင္ မ ႏုိး ရ၊၊ အ အိပ္ အ ေပ်ာ္ မ ပ်က္ ရ။ လို႔ ဆို ထား ပါ တယ္။ ေသ ျခင္း တ ရား ဟာ လူ တိုင္း ေ႐ွာင္ လြဲ လို တဲ့ အ ရာ ျဖစ္ ေပ မယ့္ ၊ လူ တိုင္း မ လြဲ ဧ ကန္ မု ခ် ရင္ ဆိုင္ ရ မယ့္ အ ရာ လည္း ျဖစ္ ေန ျပန္ ပါ တယ္။ ဒါ ဆို ဘာ ေၾကာင့္ မ်ား ၊ လူ တိုင္း မ လို လား တဲ့ … ဒီ ေသ ျခင္း တ ရား က လူ တိုင္း အ တြက္ ရွိ ေန ရ တာ လဲ။

အို ! ေသ ျခင္း တ ရား
(ေရာမ ၆း ၂၃) မွာ၊- အ ျပစ္ တ ရား ၏ အ ခ ကား ေသ ျခင္း ေပ တည္း။ ဘုု ရား သ ခင္ ေပး ေတာ္ မူ ေသာ ဆု ေက်း ဇူး ေတာ္ ကား၊ ငါ တို႔ သ ခင္ ေယ ရႈ ခ ရစ္ အား ျဖင့္ ထာ ဝ ရအ သက္ ေပ တည္း လို႔ ေဖၚ ျပ ထား တာ ေတြ႕ ႏိုင္ ပါ တယ္။ အ ျပစ္ တ ရား နဲ႔ ေသ ျခင္း တ ရား ဟာ ဒြန္ တြဲ ၿပီး ရွိ ေန ပါ တယ္။ အ ျပစ္ ရွိ ယင္ (၀ါ) အ ျဖစ္ သား ျဖစ္ ယင္ ေသ ျခင္း တ ရား ကို မု ခ် ဧ ကန္ ရင္ ဆိုင္ ရ မယ္ လို႔ ဆို လို တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ လူ တိုင္း ေသ ျခင္း တ ရား ကို မ လြဲ ဧ ကန္ ရင္ ဆိုင္ ၾက ရ တာ ဟာ ၊ လူ တိုင္း မွာ အ ျပစ္ ရွိ ေန လို႔ (၀ါ) လူ တိုင္း ဟာ အ ျပစ္ သား ေတြ ျဖစ္ ေန လို႔ ပါ ပဲ ။ တ နည္း ေျပာ ရ ယင္ “အ ျပစ္ သား မ ဟုတ္ ယင္ ၊ မ ေသ ဘူး” “ အ ျပစ္ သား မွန္ ယင္၊ ေသ ရ မယ္” လို႔ ဆို လို ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ဆို လူ တိုင္း ေသ ရ လို႔  လူ တိုင္း က အ ျပစ္ သား ဆို၊ ေသ ျခင္း တ ရား နဲ႔ အ ျပစ္ ၊ အ ျပစ္ တ ရား နဲ႔ လူ သား ဘာ ေၾကာင့္ ဒြန္ တြဲ ေန ရ တာ လဲ။

လူသားႏွင့္ အျပစ္တရား
သမၼာ ကၽ်မ္း စာ က .. (က မာၻ ဦး ကၽ်မ္း ၂း ၇) မွာ၊- ထို ေနာက္၊ ထာ ဝ ရ အ ရွင္ ဘု ရား သ ခင္ သည္ ေျမ မႈန္႔ ျဖင့္ လူ ကို ဖန္ ဆင္း ၍၊ သူ ၏ ႏွာ ေခါင္း ထဲ သို႔ ဇီ ဝ အ သက္ (မူ ရင္း တြင္၊- Spirit -နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္) ကို မႈတ္ ေတာ္ မူ လွ်င္၊ လူ သည္ အ သက္ ရွင္ ေသာ သ တၱ ဝါ ျဖစ္ ေလ ၏။ လို႔ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။ ဘု ရား သ ခင္ ဟာ လူ ကို ေျမ မႈန္႔ က ေန ဖန္ ဆင္း ခဲ့ တယ္ ဆို ေပ မဲ့ ၊ လူ ကို ရွိ ရွိ သ မွ် သတၱ ၀ါ ေတြ နဲ႔ မ တူ ေအာင္ ဖန္ ဆင္း တဲ့ အ ခ်က္ က၊

(၁) လူ႔ ကိုယ္ ခႏၶာ ကို ေျမ ႀကီး သ ႑ာန္ နဲ႔ ဖန္ ဆင္း ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ လူ သား ခႏၶာ မွာ ေဖၚ ျပ ပါ အ ရာ ေတြ နဲ႔ ဖြဲ႕ စည္း တည္ ေဆာက္ ထား ေၾကာင္း ခြဲ ျခမ္း စိပ္ ျဖာ ေလ့ လာ ေတြ႕ ရွိ ရ ပါ တယ္။ အဲ ဒါ ေတြ က ေတာ့၊- ေအာက္စီ ဂ်င္ (O) ၆၁% ၊ ကာ ဗြန္ (C) ၂၃%၊ ဟိုက္ ဒ ရို ဂ်င္ (H) ၁၀%၊ ႏိုက္ ထ ရို ဂ်င္(H) ၁၀%၊ ေဖာ့ စ ဖ ရတ္ (Ph) ၁.၁%၊ ပို တက္ ဆီ ယမ္ (K) .၂၀%၊ ကန္႔ (S) .၂၀%၊ ဆို ဒီယမ္ (Na) .၁၄%၊ က လို ရင္း (Cl) .၁၂%၊ မ ဂၢ နီ ဆီ ယမ္(Mg) .၀၂၇% ၊ ဆီ လီ ကြန္ (Si).၀၂၆%၊သံ (Fe).၀၀၆%၊ ဖ လူ အုိ ရင္း (F) .၀၀၃၇%၊ ေၾကး နီ (Cu) .၀၀၀၁%၊ သြပ္ (Zn) .၀၀၃၃% ၊အ လူ မီ နီ ယံ(Al) .၀၀၀၀၈%၊ မန္ ဂ နိ (Mn) .၀၀၀၀၂%၊ အိုင္ အို ဒင္း (I) .၀၀၀၀၂%၊ ဆလီး နီး ယမ္ (Se) .၀၀၀၀၂%၊ မို ေလ တင္ နန္ (Mo) .၀၀၀၀၀၇%၊ ခ ရို မီ ယံ(Cr) .၀၀၀၀၂%၊ကို ေဗာ့ (Co) .၀၀၀၀၀၄% ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေပ မယ့္ လူ ဟာ အ သက္ ရွင္ တဲ့ သ တၱ ၀ါ မ ျဖစ္ ေသး ပါ ဘူး။

(၂) အ သက္ ရွင္ တဲ့ သ တၱ ၀ါ ျဖစ္ လာ ျခင္း က၊ ေျမ မႈန္႔ က ေန ဖန္ ဆင္း ထား တဲ့ အာ ဒံ ဆို တဲ့ လူ သား (မူ ရင္း အ ဓိ ပၸါယ္ ၊ အာ ဒံ = လူ သား၊ အ နီ ေရာင္) ရဲ႕ ႏွာ ေခါင္း ထဲ ဘု ရား သ ႑ာန္ ေဆာင္ တဲ့ ဇီ ၀ အ သက္ (Spirit- နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္၊ ဘု ရား ထံ မွ ေပး ေသာ ဘု ရား ရဲ႕ အ သက္) ကို မႈတ္ သြင္း ၿပီး ဖန္ ဆင္း ခဲ့ လို႔ အ ျခား သတၱ ၀ါ ေတြ နဲ႔ မ တူ ျမင့္ ျမတ္ တဲ့၊ ဘု ရား နဲ႔ သက္ ဆိုင္ သူ ျဖစ္ ၿပီး၊ ဘု ရား နဲ႔ ဆက္ သြယ္ ဖို႔ အ ခြင့္ အ ေရး ရွိ တဲ့ သက္ ရွိ သ တၱ ၀ါ လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ နာမ္ သက္ ၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္ ဆို တာ သူ႔ အ လို လို ျဖစ္ လာ တဲ့ အ သက္၊ ဘု ရား က သီး သန္႔ ဖန္ ဆင္း ၿပီး မႈတ္ သြင္း ေပး လိုက္ တဲ့ အ ရာ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး၊ ဆို လို တာ က ဘု ရား ဆီ က ေန လာ တဲ့ နာမ္ သက္ နာမ္ ၀ိညာဥ္ ျဖစ္ လို႔ ဘယ္ သူ ၊ ဘယ္ အ ရာ က မွ ခ်ဳပ္ ၿငိမ္း လို႔ မ ရ ခ်ဳပ္ ၿငိမ္း ေအာင္ ျပဳ လုပ္ ႏိုင္ တဲ့ အ ရာ လည္း မ ဟုတ္ ပါ ဘူး။  လူ သား တိုင္း မွာ ဘု ရား ရဲ႕ နာမ္ သက္ ၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္ ရွိ လို႔ လူ သား တိုင္း မွာ ကိုး ကြယ္ လို တဲ့ (ဘု ရား ရွိ ေၾကာင္း ကို သိ ေန တဲ့ သ ေဘာ သ ဘာ ၀) ရွိ ေန ၾက တာ ဟာ ၊ ဘယ္ သက္ ရွိ သ တၱ ၀ါ နဲ႔ မွ မ တူ တဲ့ အ ခ်က္ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ လူ သား တိုင္း ဟာ ဘု ရား ကို နည္း လမ္း မ်ဳိး စုံ နဲ႔ ရွာ ေဖြ ကိုး ကြယ္ ေန ၾက တာ ကို လည္း ေတြ႕ ႏိုင္ ပါ တယ္။

ဘာ ေၾကာင့္ မ်ား ဘု ရား သ ခင္ က လူ ကို ဒီ လို သ ႑ာ န္ နဲ႔ ဖန္ ဆင္း ရ လဲ ၊ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ လူ သား အ ျပန္ အ လွန္ ဆက္ သြယ္ ဖို႔ အ တြက္ ပါ။ ဘု ရား သ ခင္ ဟာ လူ နဲ႔ မိတ္ သ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ၿပီး ရင္း ႏွီး စြာ အ ျပန္ အ လွန္ ေပါင္း သင္း ေန ထိုင္ လို တဲ့ ဘု ရား သ ခင္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဥ ပ မာ၊- က မာၻ ဦး က်မ္း (၂း) မွာ၊- လူ ဖက္ က အ ျပစ္ မ က်ဴး လြန္ ခင္ အ ထိ ဘု ရား နဲ႔ လူ တိုက္ ရိုက္ ဆက္ ဆံ ေျပာ ဆို တာ ေတြ ရွိ ေန ပါ တယ္။ (ကမာၻ ဦး ၂း ၁၅- ၁၇ )ကို ဖတ္ ၾကည့္ ယင္၊- ဘု ရား က သူ နဲ႔ မိတ္ သ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ဖို႔ လူ ကို ဖန္ ဆင္း ၿပီး တာ နဲ႔ ၊ ဥ ယ်ာဥ္ ထဲ မွာ လူ ကို ပ ညာတ္ ေတာ္ မူ ခဲ့ ပါ တယ္။ အဲ ဒါ က ေတာ့ ၊ ဥ ယ်ာဥ္ ထဲ က ရွိ ရွိ သ မၽွ အ ပင္ ေတြ ရဲ႕ အ သီး ေတြ ကို စား ခြင့္ ေပး ၿပီး၊ ေကာင္း မ ေကာင္း ကို သိ ကြ်မ္း တဲ့ အ ပင္ ရဲ႕ အ သီး ကို ေတာ့ မ စား ၾက ဖို႔ ပ ညာတ္ ထား ခဲ့ ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အ ပင္ ရဲ႕ အ သီး ကို စား ယင္ ေတာ့၊ စား မိ တဲ့ ေန႔ မွာ ပဲ ဧ ကန္ အ မွန္ ေသ ရ မယ္ ၊ ေသ ျခင္း ကို ရင္ ဆိုင္ ၾက ရ မယ္ လို႔ အ က်ဳိး နဲ႔ အ ေၾကာင္း ကို လည္း ရွင္း ျပ ခဲ့ ပါ တယ္။ ဒါ ေပ မဲ့ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ရဲ႕ လွည့္ ဖ်ား ေသြး ေဆာင္ မႈ ေၾကာင့္ လူ ဟာ ဘု ရား ပ ညာတ္ ထား တဲ့ ၾကား ထဲ၊ မ ျဖစ္ ျဖစ္ ေအာင္ ခ်ဳိး ေဖါက္ က်ဴး လြန္ ခဲ့ ပါ တယ္။ တ နည္း ေျပာ ရ ယင္ … အ ျပစ္ မ က်ဴး လြန္ ခင္ တုန္း က လူ ဟာ ဘု ရား နဲ႔ အ ျပန္ အ လွန္ ဆက္ ဆံ ခြင့္ ရွိ ခဲ့ ပါ တယ္။ ဒါ ေပ မဲ့ .. လူ႔ သား ဖက္ က .. ဘု ရား သ ခင္ တား ျမစ္ ထား တာ ကို သ စၥာ ေဖါက္ က်ဴး လြန္ ခဲ့ လို႔၊ လူ သား ဟာ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ အ လြန္ အ လွမ္း ေ၀း ကြာ ျခား နား တဲ့ လူ သား ဘ ၀ ကို ေရာက္ သြား  ခဲ့ ရ ပါ တယ္ ၊ ဒါ ကို က်မ္း ပညာ ရွင္ ႀကီး ေတြ က လူ သား ရဲ႕ က် ဆံုး ျခင္း လို႔ (Fall of Man) ေခၚ ဆို ၾက ပါ တယ္။ တစ္ နည္း ေျပာ ရ ယင္ ၊ လူ ဟာ အ ယင္ က ဘု ရား ရဲ႕ မိ သား စု ၀င္ အ ဆင့္ က ေန၊ လိမ္ လည္ လွည့္ ျဖား ျခင္း ရဲ႕ မူ လ ဘူ တ ျဖစ္ တဲ့ ၊ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ရဲ႕ စ ကား ကို နား ေယာင္ လက္ ခံ မိ ရာ က ေန ၊ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ရဲ႕ ေထာင္ ေခ်ာက္ ထဲ၊ ႐ုန္း လို႔ မ ရ ထြက္ လို႔ မ ရ ေအာင္ စုန္း စုန္း နစ္ ၿပီး၊ အ ျပစ္ ဆို တဲ့ ေသ ျခင္း တ ရား ကို မ လြဲ မ ေသြ ရင္ ဆို ရ တဲ့ လူ သား ဘ ၀ အ ဆင့္ ကို ေရာက္ သြား ရ တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ (က မာၻ ဦး က်မ္း၊ ၂း ၁၇) မွာ၊-“ထို အ ပင္ ၏ အ သီး ကို ကား မ စား ရ။ စား ေသာ ေန႔ တြင္ ဧ ကန္ အ မွန္ ေသ ရ မည္ ဟု၊ လူ ကို ပ ညတ္ ထား ေတာ္ မူ ၏။”  ဒီ ေန ရာ မွာ ဘု ရား တား ျမစ္ ထား တဲ့ အ ရာ ကို က်ဴး လြန္ ေဖါက္ ဖ်က္ ဖို႔ ေသြး ထိုး လႈံ႕ ေဆာ္ ေျမွာက္ ပင့္ ေပး တဲ့ သူ က နံ နက္ သား မိုး ေသာက္ ၾကယ္ ဆို တဲ့ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ရဲ႕ အ ေၾကာင္း ကို နဲ နဲ ထည့္ သြင္း ေဖၚ ျပ ဖို႔ လို လာ ပါ တယ္။

နံ နက္ သား မိုး ေသာက္ ၾကယ္ ႏွင့္ သူ႔ သ ေဘာ၊ သူ႔ မ ေနာ
တ ကယ္ ေတာ့ .. စာ တန္ မာရ္ နတ္ ကို လည္း ဘု ရား သ ခင္ ဖန္ ဆင္း ခဲ့ တာ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး။ ဘု ရား သ ခင္ ဖန္ ဆင္း ခဲ့ တာ က ေကာင္း ကင္ တ မန္ ေတြ (Angels) ပါ။ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ အ လို ေတာ္ ကို ေဖာ္ ေဆာင္ ေပး ရ တဲ့ သူ ေတြ လည္း ျဖစ္ တယ္။ (ဆာ လံ ကၽ်မ္း ၈း ၄)၊- လူ သား သည္ အ ဘယ္ သို႔ ေသာ သူ ျဖစ္ ၍ အ ၾကည့္ အ ႐ႈ ႂကြ လာ ေတာ္ မူ ရ သ နည္း။ သူ႔ ကို ေကာင္း ကင္ တ မန္ တို႔ ေအာက္ အ နည္း ငယ္ ႏွိမ့္ ေတာ္ မူ ၿပီ လို႔ ၊ ေကာင္း ကင္ တ မန္ ေတြ ဟာ လူ ထက္ အ ဆင့္ ျမင့္ မား ပါ တယ္၊ တန္ ခိုး လည္း ရွိ ၾက တယ္၊ (Super Nature) သ ဘာ ၀ လြန္ ကိစၥ အ ခ်ဳိ႕ ကို လည္း တတ္ ႏိုင္ စြမ္း ရွိ တယ္။ ဒါ ေတြ က ဘု ရား သူ တို႔ ကို ဖန္ ဆင္း ေပး ထား တဲ့ တန္ ခိုး စြမ္း အား ေတြ ပါ။ အဲ ဒီ ေကာင္း ကင္ တ မန္ ေတြ ကို အုပ္ ခ်ဳပ္ ဖို႔ ေကာင္း ကင္ တ မန္ မင္း လူ စီ ဖာ ကို လည္း ဖန္ ဆင္း ခဲ့ ပါ တယ္။ ေနာက္ ပိုင္း မွာ လူ ဆီ ဖာ ဟာ ဘု ရား ကို ေတာင္ အန္ တု ၿပီး၊ သူ႔ ကို ဖန္ ဆင္း တဲ့ ဘု ရား သ ခင္ ကို ေတာင္ စစ္ တိုက္ ခဲ့ ပါ တယ္။ ဒါ နဲ႔ သူ စစ္ ႐ႈံး ၿပီး၊ သူ နဲ႔ သူ႔ ေနက္ လိုက္ တဲ့ ေကာင္း ကင္ တ မန္ (ဘု ရား သခင္ ဖန္ ဆင္း ခဲ့ တဲ့ ေကာင္း ကင္ တ မန္ ေတြ ထဲ က သံုး ပံု တစ္ ပံု ) နဲ႔ အ တူ ေကာင္း ကင္ ဘံု က ေန ဖယ္ ႐ွား ခံ ရ လို႔ ေျမ ႀကီး (လူ႔ ေလာ က ႀကီး) ထဲ ေရာက္ လာ ခဲ့ တယ္။ (ဗ်ာ ၁၂း ၇- ၉)၊- “ေကာင္း ကင္ ၌ စစ္ ျဖစ္ ၏။ မိ ေကၡလ ႏွင့္ သူ ၏ ေကာင္း ကင္ တ မန္ တို႔ သည္ န ဂါး ကို စစ္ တိုက္ ၾက ၏။ န ဂါး ႏွင့္ သူ ၏ တ မန္ တို႔ သည္ စစ္ တိုက္ ၍ မ ႏိုင္ ၾက။ ေကာင္း ကင္  လည္း သူ တို႔ ေန စ ရာ မ ရွိ ။ ထို အ ခါ ဤ ေလာ က တ ႏိုင္ ငံ လံုး ကို လွည့္ ျဖား ၍ မာ ရ္ နတ္ စာ တန္ အ မည္ ရွိ ေသာ ေရွး ေျမြ ေဟာင္း တည္း ဟူ ေသာ န ဂါး ႀကီး ကို လည္း ေကာင္း၊ သူ ႏွင့္ အ တူ သူ ၏ တ မန္ တို႔ ကို လည္း ေကာင္း၊ ေျမ ႀကီး သို႔ ခ် လိုက္ ၾက ၏။”  (ေဟ ရွာ ယ ၊ ၁၄း ၁၂) ၊- “အို နံ နက္ သား မိုး ေသာက္ ၾကယ္ ၊ သင္ သည္ ေကာင္း ကင္ က က် ေလ ၿပီ တ ကား၊ အ ျပည္ ျပည္ တို႔ ကို ႏွိပ္ စက္ ေသာ သင္ သည္ ေျမ တိုင္ ေအာင္ ခုတ္ လွဲ ျခင္း ကို ခံ ရ ေလ ၿပီ တ ကား။ (ေ႐ွ႕ ဆက္)
အဲ ဒီ အ ခ်ိန္ က စ ၿပီး၊ လူ စီ ဖာ ဆို တဲ့ မာ န မင္း နဲ႔ သူ႔ ရဲ႕ ေနာက္ လိုက္ နတ္ ဆိုး ေတြ ဟာ ၊ ဘု ရား ကို ဆန္႔ က်င္ တဲ့ လုပ္ ငန္း ေတြ လုပ္ ဖို႔ ၊ ေလာ က ႀကီး ထဲ ေရာက္ လာ ခဲ့ ပါ တယ္။ အ ခ်ဳိ႕ က သူ႔ ကို ေလာ က ရဲ႕ ဘု ရား လို႔ ေတာင္ တင္ စား ေခၚ ေ၀ၚ သ မုတ္ ၾက တယ္၊ အ ခု ဆို သူ႔ ကို ကိုး ကြယ္ ၀တ္ ျပဳ တဲ့ အ ဖြဲ႕ ေတြ ေတာင္ ရွိ ေန ပါ ၿပီ။ သူ ဟာ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ အာ ဒံ (လူ ေယာက္ က်ား)၊ ဧ ၀ (လူ မိန္း မ) တို႔  ရဲ႕ ၾကား က မိ ႆ ဟာ ယ ကို ၊ နည္း လမ္း အ မ်ဳိး မ်ဳိး နဲ႔ ဖၽ်က္ ဖို႔ လူ သား တိုင္း ကို နည္း လမ္း မ်ဳိး စံု နဲ႔ ခ်ဥ္း ကပ္ လုပ္ ေဆာင္ တာ က မာၻ ဦး က ေန ဒီ က ေန႔ တိုင္ ပါ ပဲ။ ဒါ ေပ မယ့္ သူ႔ ကို ဘု ရား သ ခင္ အ ၿပီး အ ပိုင္ တ ရား စီ ရင္ မယ့္ ေန႔ ရက္ အ ထိ သာ ဆက္ လုပ္ ခြင့္ ရ မွာ ပါ ။ စာ တန္ မာရ္ နတ္ နဲ႔ အ ေပါင္း အ ပါ ေတြ ဟာ၊ က မာၻ လူ သား ထု အား လံုး ကို ေသ ျခင္း ရဲ႕ ကြ်န္ ဘ ၀ ေရာက္ ေစ ရံု သာ မ က ပါ ဘူး ၊ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ အ ဆက္ အ သြယ္ လုပ္ ဖို႔ ဘု ရား သ ခင္ လူ သား တိုင္း ကို မႈတ္ သြင္း ေပး ထား တဲ့ ဇီ ၀ အ သက္ (နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္) ကို လည္း  ဘု ရား နဲ႔ ေ၀း သ ထက္ ေ၀း သြား ဖို႔ ၊ ဘု ရား နဲ႔ အ ဆက္ အ သြယ္ ျဖတ္ ေတာက္ ဖို႔ ၊ ဘု ရား ကို မ ျမင္ ႏိုင္ ေအာင္ ၊ မ သိ ႏိုင္ ေအာင္ အ ေမွာင္ ခ် ဖို႔၊ သ မၼာ တ ရား ကို နား မ လည္ ႏိုင္ ေအာင္ ႐ႈပ္ ေထြး မႈ ေတြ လုပ္ ဖို႔ ၊ ေနာက္ ဆံုး လူ သား အား လံုး အ တြက္ ဘု ရား သ ခင္ ေပး သ နား တဲ့ ကယ္ တင္ ျခင္း ဆု ေက်း ဇူး (ထာ ၀ ရ အ သက္) ကို လူ ေတြ မ ရ ေအာင္၊ ေနာက္ ဆံုး သူ႔ လို ပဲ လူ သား ေတြ ရဲ႕ ၀ိညာဥ္ (နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္) ထာ ၀ ရ ပ်က္ သုန္း သြား ဖို႔ (ထာ ၀ ရ ေသ ျခင္း) အ စ ရွိ တဲ့ လုပ္ ငန္း ေတြ ကို ၊ အ ခြင့္ အ ေရး ရ ေန သ မွ် ကာ လ ပတ္ လံုး အား ထုတ္ ႀကိဳး စား ေန ဦး မွာ ျဖစ္ ပါ တယ္။

ဒါ ေၾကာင့္ စာ တန္ မာရ္ နတ္ (လူ စီ ဖာ) ဆို တာ ..  လူ သား အား လံုး ၊ ေသ ျခင္း တ ရား နဲ႕ မ လြဲ မ ေသြ ရင္ ဆိုင္ ရ ဖို႔ ၊ “ ဖန္ ဆင္း ရွင္ ဘု ရား နဲ႔ လူ သား ထာ ၀ ရ မိ ႆ ဟာ ယ ဖြဲ႕ အ သက္ ရွင္ ေန ထိုင္ မယ့္ သ မိုင္း” ကို “ဖန္ ဆင္း ရွင္ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ လူ သား လံုး လံုး ျခား နား ေ၀း ကြာ သြား ရ တဲ့ လူ႔ သ မိုင္း” ျဖစ္ ေအာင္ ေမွာက္ လွန္ ခဲ့ တဲ့ သူ လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။

ဒါ ေၾကာင့္ .. အာ ဒံ ဆို တဲ့ လူ သား နဲ႔ ဧ ၀ ဆို တဲ့ လူ မိန္း မ တို႔ အ ျပစ္ ျပဳ မိ တဲ့ ေန႔ က စ ၿပီး .. သူ တို႔ က ေန ေပါက္ ဖြား လာ တဲ့ လူ သား တိုင္း မွာ … ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ နာမ္ သက္ (ေကာင္း ကင္ နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္) သ ေဘာ ရွိ သ လို ၊ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ရဲ႕ ျခယ္ လွယ္ အ ႏိုင္ က်င့္ ၊ လႈံ႕ ေဆာ္ ေသြး ေဆာင္ ခိုင္း ေစ တာ ေတြ ကို ေခါင္း ညိတ္ လက္ ခံ လုပ္ ေဆာင္ မိ တတ္ တဲ့ အ ေသြး အ သား နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ (ေျမ ႀကီး သား ေလာ ကီ နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ ဇာ တိ) သ ေဘာ လည္း ရွိ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ လူ ဟာ ေကာင္း တာ ကို သိ ေပ မယ့္ - မ ေကာင္း တာ ကုိ လုပ္ မိ တတ္ ၾက တဲ့ သ ေဘာ ေတြ ရွိ ေန တာ ေတြ႕ ႏိုင္ ပါ တယ္။ အ ထူး သ ျဖင့္ စာ တန္ ဟာ လူ႔ ရဲ႕ ခႏၶာ ၊ အ ေသြး အ သား (Physical Body) ၊ စိတ္ သ ေဘာ ထား (Conscience) နဲ႔ အာ ရံု ခံ စား မႈ (Senses) ေတြ အ ေပၚ ေျခ ကုတ္ ယူ ၿပီး၊ ေသြး ေဆာင္ ျဖား ေယာင္း ဗိုလ္ က် သ လို၊ လူ႔ ရဲ႕ နာမ္ သက္ (နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္၊ ဇိ၀ အ သက္) ကို ေတာင္ ထာ ၀ ရ ပ်က္ စီး ႐ႈံး သြား ဖို႔ ဆႏၵ ျပင္း ျပ စြာ ႀကိဳး ပန္း အား ထုပ္ ေန သူ လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ( ၁ ေပ ၅း ၈) ထဲ မွာ၊- “သမၼာ သ တိ ရွိ လွ်က္ မ အိပ္ ဘဲ ေစာင့္ ေန ၾက ေလာ့၊ သင္ တို႔၏ ရန္ သူ တည္း ဟူ ေသာ မာရ္ နတ္ သည္ ေဟာက္ ေသာ ေၿခၤေသ့ ကဲ့ သို႔ အ ဘယ္ သူ ကို မ်ဳိ ရ မည္ နည္း ဟူ ၍ လွည့္ လည္ ရွာ ေဖြ လ်က္ ရွိ ၏။” ဒါ ေပ မယ့္ သူ႔ ကို ေၾကာက္ စ ရာ မ လို ပါ ဘူး။ (လု ကာ ၁၂း ၄- ၅) မွာ၊- “ကိုယ္ ခႏၶာ ကို သတ္ ၍ ေနာက္ တ ဖန္ အ လွ်င္း မ ျပဳ ႏိုင္ ေသာ သူ တို႔ ကို မ ေၾကာက္ ၾက ႏွင့္၊ အ ဘယ္ သူ ကို ေၾကာက္ ရ မည္ နည္း ဟူ မူ ကား၊ ကိုယ္ ခႏၶာ ကို သတ္ ၿပီး မွ င ရဲ ထဲ သို႔ ခ် ႏိုင္ ေသာ သူ ကို ေၾကာက္ ၾက ေလာ့” လို႔ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။

လူ႕ အ တြင္း ထဲ က ဘု ရား သ ခင္ မႈတ္ သြင္း ေပး ထား တဲ့ ဇိ ၀ အ သက္ ဆို တဲ့ (Spirit - နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္၊ ဇိ၀ အ သက္) ၀ိညာဥ္ ကို ေတာ့ ဘု ရား သ ခင္ ခြင့္ မ ျပဳ ယင္ ထိ ခြင့္ ေတာင္ မ ရွိ ဘူး ဆို တာ သ တိ ျပဳ ေစ ခ်င္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ဟာ .. လူ႔ ရဲ႕ ဇိ ၀ အ သက္ (Spirit - နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္၊ ဇိ၀ အ သက္) ကို တိုက္ ရိုက္ မ ဖ်က္ ဆီး ႏိုင္ လို႔၊  လူ ေတြ ဘု ရား ကို မ သိ ေအာင္ ၊ ဘု ရား နဲ႔ ျပန္ ၿပီး အ ဆက္ အ သြယ္ မ ရ ေအာင္ ၊ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ လူ ျပန္ ၿပီး မိတ္ သ ဟာ ရ မ ဖြဲ႕ ႏိုင္ ေအာင္၊ လူ႔ ရဲ႕ ခႏၶာ ၊ စိတ္ ၊ အ ေသြး အ သား အ စ ႐ွိ တဲ့ အ ရာ ေတြ ကို သာ အ ေျခ ခံ ၿပီး၊ နည္း လမ္း ေပါင္း စံု၊ နည္း ပ ရိ ယယ္ အ မ်ဳိး မ်ဳိး သံုး ၿပီး ႀကိဳး စား အား ထုတ္ ေန ရ  တယ္ ဆို တာ ကို နား လည္ ထား ဖို႔ လို အပ္ ပါ တယ္။

ခုတ္ ရာ တစ္ ျခား ၊ ရွ ရာ တစ္ ျခား  
လူ ဆို တာ ဘု ရား ရဲ႕ ဇိ ၀ အ သက္ (Spirit - နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္၊ ဇိ ၀ အ သက္) မႈတ္ သြင္း ဖန္ ဆင္း ခံ ထား ရ တဲ့ လူ သား ျဖစ္ လို႔ … လူ သား တိုင္း မွာ ဘု ရား သ ခင္ ကို ရွာ ခ်င္ တဲ့ ၊ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ ဆက္ သြယ္ လို တဲ့ ၊ ဘု ရား ကို ကိုး ကြယ္ ၀တ္ ျပဳ  အား ကိုး ခို လႈံ လို တဲ့ (inner being) အ တြင္း သ ေဘာ ကိုယ္ စီ ရွိ ၿပီး သား ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ .. လူ မွန္ ယင္ ကိုယ္ ရဲ႕ အ ေန အ ထား၊ အ ေျခ အ ေန၊ ၀န္း က်င္၊ နီး စပ္ မႈ ေတြ အ ေပၚ အ ေျခ ခံ ၿပီး .. ကိုယ့္ ကို ေစာင့္ ေရွာက္ ေပး ဖို႔ ၊ ကြယ္ ကာ ေပး ဖို႔ ၊ ကိုယ္ ဖက္ က ေန မား မား မတ္ မတ္ ရပ္ တည္ ေပး ဖို႔ ပူ ေဇာ္ ပ သ ကိုး ကြယ္ တတ္ ၾက ပါ တယ္။ တ ကယ္ ေတာ့  လူ တိုင္း ရဲ႕ အ တြင္း ထဲ မွာ လူ႔ ဘ ၀ ၿပီး တာ နဲ႔ ၊ ေနာင္ တ မ လြန္ ရွိ ေသး ေၾကာင္း အ လို အ ေလွ်ာက္ ကို သိ ႏွင့္ တဲ့ သ ေဘာ ကိုယ္ စီ ရွိ ၾက ပါ တယ္။ ဒါ ဟာ လူ႔ အ တြင္း စိတ္ ကို သက္ ေသ ခံ ေန တဲ့ ဘု ရား သ ခင္ ရွိ ေၾကာင္း တြန္း အား လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ အ နီး စပ္ ဆံုး ဥ ပ မာ ေပး ရ ယင္ … လူ႔ ရဲ႕ ေျမ မႈန္႔ နဲ႔ ဖန္ ဆင္း ထား တဲ့ ရုပ္ ခႏၶာ ထဲ ၊ ဘု ရား သ ခင္ မႈတ္ သြင္း ေပး တဲ့ (Spirit -နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္၊ ဇိ ၀ အ သက္) ဟာ ဖုန္း ဟမ္း ဆက္ ထဲ မွာ ထည့္ ထား တဲ့ Sim Card တစ္ ခု လို ပါ ပဲ။  ကိုယ့္ ကို ဖန္ ဆင္း ေတာ္ မူ တဲ့ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ ဆက္ သြယ္ ဖို႔ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ဆို ဆက္ သြယ္ လို႔ မ ရ တဲ့ အ ေၾကာင္း က၊- ဘက္ ထ ရီ အား ကုန္ ေန လို႔၊ ဆက္ သြယ္ မႈ ဧ ရိ ယာ ျပင္ ပ ေရာက္ ေန လို႔၊ ဖုန္း ပိတ္ ထား လို႔ ၊ ဖုန္း ေဘ ကုန္ ေန လို႔ ၊ ဒါ မွ မ ဟုတ္ ဟမ္း စက္ ပ်က္ ေန လို႔ အ စ ရွိ သ ၍ ေပါ့။ 


ကယ္ တင္ ရွင္ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္
ဒီ လို ဖန္ ဆင္း ရွင္ ထာ ၀ ရ ဘု ရား ကို လူ သား ေတြ မ သိ ႏိုင္ ေအာင္၊ မ ျမင္ ႏိုင္ ေအာင္၊ လက္ မ ခံ ႏိုင္ ေအာင္၊ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ လူ႔ အ ဖြဲ႕ အ စည္း တစ္ ခု လံုး ေ၀း သ ထက္ ေ၀း ေအာင္ လိမ္ လည္ လွည့္ ျဖား ေမွာက္ လွန္ ေန တဲ့ တ ရား ခံ က ေတာ့ ၊ နံ နက္ သား မိုး ေသာက္ ၾကယ္ ဆို တဲ့ စာ တန္ မာ ရ္ နတ္ ပါ ပဲ။ ဒီ လို ေျပာင္း ျပန္ လွန္ ခံ ထား ရ တဲ့ ကမာၻ႕ လူ႕ သ မိုင္း တစ္ ခု လံုး ကို  ျပန္ လည္ တည့္ မတ္ ေပး တဲ့ သူ က ေတာ့ ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ ပါ ပဲ။ ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ ဟာ လိမ္ လည္ လွည့္ ျဖား တာ ခံ ေန ရ တဲ့ လူ သား အား လံုး ကို ဖန္ ဆင္း ရွင္ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ န ဂို အ တိုင္း ျပန္ လည္ မိ ႆ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ခြင့္ လူ သား ေတြ ရ ဖို႔ ၊ ဖန္ ဆင္း ရွင္ ဘု ရား သ ခင္ အ ရာ က ေန ကိုယ္ တိုင္ ၊ ေယ ႐ႈ ဆို တဲ့ နာ မ နဲ႔ လူ႔ သား ဇာ တိ ကို ခံ ယူ ၿပီး ေလာ က ႀကီး ထဲ ႂကြ ေရာက္ လာ ခဲ့ ပါ တယ္။ အ ေၾကာင္း က ေတာ့၊  လူ သား အား လံုး ကို ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ ေ၀း သ ထက္ ေ၀း ေအာင္၊ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ အ လို ေတာ္ ကို နား မ လည္ ႏိုင္ ေအာင္၊ ဘု ရား သ ခင္ ေပး ေတာ္ မူ တဲ့ ထာ ၀ ရ အ သက္ ဆို တဲ့ ကယ္ တင္ ျခင္း ဆု ေက်း ဇူး မ ရ ေအာင္၊ ကုန္ ကုန္ ေျပာ ရ ယင္ .. ကန္႔ င ရဲ မီး အိုင္ ထဲ မွာ ထာ ၀ ရ ကာ လ သူ (စာ တန္ မာ ရ္ နတ္) နဲ႔ အ တူ ပစ္ ခ် ခံ ရ ေအာင္ ၊ အ ျပစ္ ရဲ႕ ကြ်န္ အ ျဖစ္ ခ်ဳပ္ ေႏွာင္ ခံ ေန ရ တဲ့ အ ခ်ဳပ္ အ ေႏွင္ ႀကီး ထဲ က လြတ္ ေျမာက္ ေအာင္ ကယ္ တင္ ဖို႔ ႂကြ လာ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။
နား လည္ ေအာင္ ေျပာ ရ ယင္၊- ပ ညတ္ (ဥ ပ ေဒ) ဆို တာ လိုက္ နာ ဖို႔ ျဖစ္ ၿပီး၊ ခ်ဳိး ေဖါက္ ယင္ ေတာ့ သတ္ မွတ္ ထား တဲ့ အ ျပစ္ ဒဏ္ ကို မ လြဲ မ ေသြ ခံ ယူ ေပး ဆပ္ ရ မွာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ အ ျပစ္ ဒဏ္ ဆို တာ က လည္း ေက်ာ သား ရင္ သား ခြဲ ျခား မႈ မ ရွိ ရ ပါ ဘူး။ လူ ဆို တာ ေမြး ရာ ပါ အ ျပစ္ ရွိ သူ ေတြ ျဖစ္ လို႔ ၊ အ ျပစ္ ရဲ႕ အ ဖိုး အ ခ ဆို တဲ့ ေသ ျခင္း ကို တစ္ ေယာက္ မ က်န္ ရင္ ဆိုင္ ေန ၾက ရ သူ ေတြ ခ်ည္း ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္။ ဒီ လို အ ျပစ္ ရဲ႕ ကြ်န္ ျပဳ ခံ ဘ ၀ က ေန လြတ္ ေျမာက္ ေအာင္ ကိုယ့္ အ ေန နဲ႔ ေတာ့ ဘယ္ လို နည္း နဲ႔ မွ လြတ္ ေျမာက္ ေအာင္ ႀကိဳး ပန္း လုပ္ ေဆာင္ ဖို႔ ဆို တာ မ ျဖစ္ ႏိုင္ အ ေျခ အ ေန တစ္ ခု ပါ။ ဘု ရား သ ခင္ ဟာ မိ ႆ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ဖို႔ ဖန္ ဆင္း ေတာ္ မူ ထား တဲ့ လူ ကို လူ မွန္ ေန ရာ မွန္ ျပန္ ေရာက္ ဖို႔ အ တြက္၊ ျပ ဌာန္း ထား တဲ့ ဥ ပ ေဒ ရဲ႕ အ ဖိုး အ ခ ကို လူ သား အား လံုး အ စား ၊ ကိုယ္ တိုင္ ေပး ဆပ္ အ ေသ ခံ ေတာ္ မူ ခဲ့ တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ ရဲ႕ အ ေသ ခံ ျခင္း ဟာ တ ကယ့္ ကို အံ့ ၾသ ဖြယ္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ဦး ေခါင္း ေတာ္၊ ခႏၱီ ေတာ္၊ ေျခ ေတာ္၊ လက္ ေတာ္၊ မ်က္ လံုး ေတာ္ အ စ ရွိ သ ျဖင့္ ခႏၶာ တစ္ ခု လံုး နဲ႔ သက္ ဆိုင္ တဲ့ ကိုယ္ အ ဂၤါ အ စိတ္ အ ပိုင္း မ်ား သာ မ က ၊ အ ေသြး ေတာ္၊ ႏွ လံုး ေတာ္ ႏွင့္ သက္ ေတာ္ အ စ ရွိ သ ျဖင့္ လူ သား အား လံုး ရဲ႕ အ ျပစ္ က်ဴး လြန္ သ မွ် အ ဂၤါ အ စိတ္ အ ပိုင္း အ လံုး စံု အ တြက္ အ ျပစ္ ဒဏ္ ရဲ႕ အ ဖိုး အ ခ ကို ကိုယ္ စား ေပး ဆပ္ ခံ ယူ သြား တာ က ေတာ့ ထင္ ရွား လွ ပါ တယ္။ ေနာက္ တစ္ ခု က .. ဘု ရား သ ခင္ လူ သား ေတြ ကို ဘယ္ ေလာက္ ခ်စ္ သ လဲ ဆို တာ လူ သား ေတြ သိ ေအာင္ ျပ သ လိုက္ ျခင္း လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ့ အ ျပင္ တစ္ ေလာ က လံုး အ ႐ႈံး ေပး ရ တဲ့ ေသ ျခင္း ကို လည္း သံုး ရက္ ေျမာက္ တဲ့ ေန႔ မွာ ျပန္ လည္ ရွင္ ျပန္ ထ ေျမာက္ ၿပီး ၊ ေသ ျခင္း ကို ေအာင္ ျမင္ ေတာ္ မူ ေၾကာင္း လူ သား အား လံုး ကို သက္ ေသ ျပ ေတာ္ မူ ခဲ့ ပါ တယ္။ (ရွင္ ေယာ ဟန္ ၁၁း ၂၅)၊- “ေယ ႐ႈ က လည္း ၊ ငါ သည္ ထ ေျမာက္ ျခင္း အ ေၾကာင္း၊ အ သက္ ရွင္ ျခင္း အ ေၾကာင္း ျဖစ္ ၏။ ငါ့ ကို ယံု ၾကည္ ေသာ သူ သည္ ေသ လြန္ ေသာ္ လည္း ရွင္ လိမ့္ မည္” လက္ ေတြ႕ သက္ ေသ အ ျဖစ္ ၊ ေသ ျခင္း ကို ေအာင္ ျမင္ ေသာ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္ ကို ၾကည့္ ပါ …ခ ရစ္ ေတာ္ ေယ ႐ႈ ဟာ လူ သား အား လံုး ရဲ႕ အျပစ္ အ တြက္ အ ေသ ခံ ၿပီး တဲ့ ေနာက္ ၊ သံုး ရက္ ေျမာက္ ေသာ ေန႔ မွာ ျပန္ လည္ ရွင္ ျပန္ ထ ေျမာက္ လာ ခဲ့ ျခင္း ဟာ ၊ လူ သား ေတြ လံုး ၀ မ ရုန္း ထြက္ ႏိုင္ တဲ့ ေသ ျခင္း တ ရား ကို ေအာင္ ျမင္ ေၾကာင္း သက္ ေသ ျဖစ္ ပါ တယ္။ တ နည္း ေျပာ ရ ယင္၊ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ရဲ႕ အ ျမင့္ ဆံုး လက္ နက္ ျဖစ္ တဲ့ ေသ ျခင္း ကို အ ႏိုင္ ယူ အ ၿပီး အ ပိုင္ ေခ် မႈန္း လိုက္ တဲ့ သက္ ေသ လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ (၁ ေကာ၊ ၁၅း ၅၅)မွာ၊- အို ေသ မင္း၊ သင္ ၏ လက္ နက္ သည္ အ ဘယ္ မွာ ရွိ သ နည္း ၊ အို မ ရ ဏ ႏိုင္ ငံ သင္ ၏ ေအာင္ ျခင္း သည္ အ ဘယ္ မွာ ရွိ သ နည္း။

ေမွ်ာ္ ေန ပါ သည္ ..  
ဒီ လို ကိုယ္ စား အ ေသ ခံ သြား တဲ့ ကယ္ တင္ ရွင္ ကို ၊ ကိုယ့္ ကို ကယ္ တင္ တဲ့ အ သက္ သ ခင္ ေက်း ဇူး ရွင္ အ ေန နဲ႔ လက္ ခံ ယံု ၾကည္ ဖို႔ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ (ရွင္ ေယာ ဟန္ ၃း ၁၆ - ၂၁) မွာ၊- “ဘု ရား သ ခင္ ၏ သား ေတာ္ ကို ယံု ၾကည္ ေသာ သူ အ ေပါင္း တို႔ သည္ ပ်က္ စီး ျခင္း သို႔ မ ေရာက္၊ ထာ ၀ ရ အ သက္ ကို ရ ေစ ျခင္း ငွာ ဘု ရား သ ခင္ သည္ မိ မိ ၌ တစ္ ပါး တည္း ေသာ သား ေတာ္ ကို စြန္႔ ေတာ္ မူ သည့္ တိုင္ ေအာင္ ေလာ ကီ သား တို႔ ကို ခ်စ္ ေတာ္ မူ ၏။ ေလာ ကီ သား တို႔ အား အ ျပစ္ စီ ရင္ ျခင္း ငွာ ဘု ရား သ ခင္ သည္ သား ေတာ္ ကို ဤ ေလာ က သို႔ ေစ လႊတ္ ေတာ္ မူ သည္ မ ဟုတ္၊ ေလာ ကီ သား တို႔ သည္ ကိုယ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ကယ္ တင္ ျခင္း သို႔ ေရာက္ မည့္ အ ေၾကာင္း ေစ လႊတ္ ေတာ္ မူ ၏။ သား ေတာ္ ကို ယံု ၾကည္ ေသာ သူ သည္ အ ျပစ္ စီ ရင္ ျခင္း ကို မ ခံ ရ၊ မ ယံု ၾကည္ ေသာ သူ မူ ကား ဘု ရား သခင္ ၌ တစ္ ပါး တည္း ေသာ သား ေတာ္ ကို မ ယံု ၾကည္ ေသာ ေၾကာင့္ ယ ခု ပင္ အ ျပစ္ စီ ရင္ ျခင္း ကို ခံ ရ ၏”(ေရွ႕ ဆက္ ဖတ္ ရန္)။ တ ကယ္ ေတာ့ လူ သား ေတြ ဟာ .. ကိုယ့္ ကို ေမ တၱာ စစ္ နဲ႔ ခ်စ္ တဲ့ သူ နဲ႔ ခ်စ္ ဟန္ ေဆာင္ ေန တဲ့ ရန္ သူ၊ ကိုယ့္ ရဲ႕ သ ခင္ အ စစ္ အ မွန္ နဲ႔ သ ခင္ ဟန္ ေဆာင္ ၿပီး လိမ္ လည္ လွည့္ ျဖား ေန သူ ကို ကြဲ ကြဲ ျပား ျပား မ ခြဲ ျခား တတ္ တဲ့ သူ ေတြ နဲ႔ တူ ေန ပါ တယ္။
ခ်စ္ ေသာ မိတ္ ေဆြ.. လူ သား အား လံုး ဟာ ဘု ရား သ ခင္ နဲ႔ သက္ ဆိုင္ တဲ့ နာမ္ ၀ိညာဥ္ ဆို တဲ့ ဇိ ၀ နာမ္ သက္ နဲ႔  ေျမ ႀကီး ဆို တဲ့ ဇာ တိ ရုပ္ ခႏၶာ  ေပါင္း စပ္ ဖြဲ႕ စည္း ထား ျခင္း ခံ ရ သူ ေတြ ျဖစ္ လို႔ ၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္ နဲ႔ ရုပ္ ခြဲ ခြာ ျခင္း ဆို တဲ့ ေသ ျခင္း တ ရား ကို ရင္ ဆိုင္ ၿပီး ယင္၊ ဇာ တိ ရုပ္ ခႏၶာ က မူ ရင္း အ ရပ္ ေျမ ႀကီး ထံ ျပန္ သြား ရ သ လို၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္ က ေတာ့ မူ လ ဘူ တ ဘု ရား သ ခင္ ထံ ျပန္ ၾက ရ မယ္ မိတ္ ေဆြ … (က မာၻ ဦး ကၽ်မ္း ၂း ၇) ထို ေနာက္၊ ထာ ဝ ရ အ ရွင္ ဘု ရား သ ခင္ သည္ ေျမ မႈန္႔ ျဖင့္ လူ ကို ဖန္ ဆင္း ၍၊ သူ ၏ ႏွာ ေခါင္း ထဲ သို႔ ကို မႈတ္ ေတာ္ မူ လွ်င္၊ လူ သည္ အ သက္ ရွင္ ေသာ သ တၱ ဝါ ျဖစ္ ေလ ၏” ဇီ ဝ အ သက္=(မူ ရင္း တြင္၊- Spirit-နာမ္ သက္၊ နာမ္ ၀ိညာဥ္၊ ဇိ ၀ အ သက္)
ဖန္ ဆင္း ရွင္ ဘု ရား သ ခင္ က လည္း ၊ သူ ဖန္ ဆင္း ထား တဲ့ လူ သား အား လံုး သူ႔ ထံ ျပန္ လာ ၿပီး ၊ အို ျခင္း ၊ နာ ျခင္း ၊ ေသ ျခင္း ကင္း ေသာ ထာ ၀ ရ ေပ်ာ္ ႐ႊင္ မႈ အ ေပါင္း နဲ႔ ျပည့္ ၀ ၿပီး၊ ဖန္ ဆင္း ရွင္ ဘု ရား သခင္ နဲ႔ အ တူ  ထာ ၀ ရ အ သက္ ရွင္ ၿပီး၊ ထာ ၀ ရ ကာ လ မိ ႆ ဟာ ယ ဖြဲ႕ ေန ထိုင္ ဖို႔ အ လို ေတာ္ ရွိ ေန ပါ တယ္။
ေလာ က ထဲ က ခ ရီး သြား ဧည့္ သည္ ေတြ ပါ
လူ သား မွန္ သ မွ် ေလာ က ႀကီး ရဲ႕ ဧည့္ သည္ ေတြ ျဖစ္ လို႕ ၊ ေခ တၱ ခ ဏ ေလး သာ ေလာ က ႀကီး ထဲ လူ႕ ဘ ၀ ခ ရီး ကို ႏွင္ ၾက ရ တာ သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ခ ရီး သြား သူ တိုင္း မွာ ၊ ငါ ဘယ္ က ေန ခ ရီး စ ထြက္ တာ၊ ခ ရီး ကို ဘယ္ လမ္း နဲ႔ သြား ေန တာ ၊ ငါ့ ခ ရီး အ ဆံုး ပန္း တိုင္ က ဘယ္ ေန ရာ ဆို တာ ၊ ခ ရီး သြား ဧည့္ သည္ တိုင္း ရွိ ၿပီး သား၊ သိ ၿပီး သား ပါ၊ မိတ္ ေဆြ ရဲ႕ ခ ရီး အ စ ဘယ္ က လာ ၿပီး၊ အ ခု ဘယ္ ေရာက္ ေန တယ္၊  ခ ရီး ပန္း တိုင္ အ ဆံုး က ဘယ္ ေန ရာ ပါ ဆို တာ တိ တိ က် က် သိ ထား ဖို႔၊ ရွိ ထား ဖို႔ လို ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ေလာ က လူ႔ ဘ ၀ အ သက္ ဆို တာ ၊ ေလာ က ႀကီး ထဲ ခ ဏ တာ ေလၽ်ာက္ လွမ္း ရ တဲ့ ဘ ၀ ခ ရီး တစ္ ခု ျဖစ္ လို႔ ၊ ဘ ၀ ခ ရီး ရဲ႕ လမ္း ခု လပ္ မွာ ေတြ႕ ရ ၊ ျမင္ ရ ၊ ၾကား ရ ၊ သိ ရ ၊ ခံ စား ရ သ မွ် အ ေပၚ စြဲ လန္း ခံု မင္ ၿပီး ခံ စား ေန မယ္ ဆို ယင္ ေတာ့၊ ကိုယ့္ ရဲ႕ ရည္ ႐ြယ္ ခ်က္ ခ ရီး အ ဆံုး ပန္း တိုင္ နဲ႔ လြဲ သြား ႏိုင္ ပါ တယ္။
စဥ္း စား ဆင္ ျခင္ ၾကည့္ ေစ ခ်င္ ပါ သည္ ..
၁။ ေလာ က ႀကီး ထဲ လူ သား တစ္ ေယာက္ အ ေန နဲ႔ သင္ ဘာ ေၾကာင့္ ေရာက္ လာ ရ တာ လဲ။ အ လို အ ေလွ်ာက္ ျဖစ္ စဥ္ ေၾကာင့္ လား၊ ဒါ မွ မ ဟုတ္ မ ေတာ္ တ ဆ ေရာက္ လာ တာ လား၊ ဘယ္ က ေန ေရာက္ လာ တာ လည္း။
၂။ ေလာ က ႀကီး ဟာ သင့္ အ တြက္ ထာ ၀ ရ ေန ခြင့္ ျပဳ ထား တဲ့ ထာ ၀ ရ ေန အိမ္ လား (သို႔) ယာ ယီ ေန ထိုင္ ဖို႔ ခြင့္ ထား တဲ့ ေန ရာ လား။ သင္ ဟာ ေလာ က ႀကီး ရဲ႕ အိမ္ ရွင္ လား၊ ဧည့္ သည္ လား။
၃။ ေလာ က ႀကီး က သင့္ အ တြက္ ေနာက္ ဆံုး ပန္း တိုင္ လား၊ သင္ ဟာ ေလာ က ႀကီး ထဲ ေရာက္ လာ တဲ့ ခ ရီး သြား ဧည့္ သည္ လား။
၄။ တစ္ ေန႔ က် ယင္ သင္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ဆက္ ႏြယ္ ခဲ့ သ မွ် အား လံုး ကို အ ၿပီး အ ပိုင္ စြန္႔ လႊတ္ ခြဲ ခြာ သြား ရ မယ္ ဆို တာ လက္ ခံ ပါ သ လား။ စဥ္း စား မိ တိုင္း သင္ ဘယ္ လို ခံ စား ရ သ လဲ။
၅။ လူ႔ သက္ တမ္း အ ရ ဆို သင္ ဘယ္ ေလာက္ အ သက္ ရွင္ ခြင့္ ရွိ ဦး မွာ လဲ။ သက္ တမ္း ေစ့ အ သက္ ရွင္ ခြင့္ ရ မယ္ လို႔ သင္ ယံု ၾကည္ ထား ပါ သ လား။
၆။ လူ႕ ဘ ၀ ဆို တာ ေသ ဆံုး ျခင္း မွာ ပဲ အ ဆံုး သတ္ သြား လား။ ေနာင္ တ မ လြန္ ေကာ ရွိ ေန ေသး လား။ ေနာင္ တ မ လြန္ ဆို တာ က ေကာ ဘာ ကို ေျပာ တာ လဲ။
၇။ အဲ ဒီ ေန႔ ရက္ ကို ျဖတ္ သန္း ဖို႔ သင္ ဘာ ေတြ ျပင္ ဆင္ ထား ၿပီ လည္း။

မိတ္ ေဆြ ..
သင့္ အ ျပစ္ ေႂကြး အ တြက္ ကိုယ္ စား ေပး ဆပ္ တဲ့ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္၊ သံုး ရက္ ေျမာက္ တဲ့ ေန႔ မွာ ေသ ျခင္း တ ရား ကို အ စိုး ရ ေတာ္ မူ ေၾကာင္း သက္ ေသ ထူ အာ မ ခံ ခ်က္ ေပး ေတာ္ မူ ေသာ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္ ၊ လူ႔ ဘာ သာ စ ကား နဲ႔ ေဖာ္ ျပ လို႔ မ ရ ေအာင္ ကို သင့္ ကို ခ်စ္ တဲ့ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္ ကို သင္ သိ ရွိ ႏိုင္ ဖို႔ .. ေမ တၱာ မ်ား စြာ နဲ႔ ေ၀ မွ် လိုက္ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)....