ကၻမာၻေပၚ ရွိကိုး ကြယ္ရာ ဘာ သာအ သီး သီး တြင္ ၀ိညာဥ္ ေရး သည္ အဓိက က်ေသာေန ရာ၌ပါ ၀င္ေန ပါသည္။ Pierre Telhard က ၀ိညာဥ္ ေရး(spirituality) သည္ ကမာၻေလာ ကႀကီးႏွင့္ လူ သား မ်ား အား ပံု စံ ခ်ေျပာင္း လဲေစ မည့္ေလး နက္ေသာ စြမ္းအား အရင္း အျမစ္ျဖစ္ သည္ ဟုဆို ပါသည္။ ခရစ္ ယာန္တို႔ ၏ယံုၾကည္ ခ်က္ အ ရ လူ၌ ကိုယ္ ၊စိတ္၊ ၀ိညာဥ္(၃)ပါး တစ္စု တည္းဖြဲ႕ စည္း တည္ေဆာက္ လ်က္ ဖန္ဆင္း ထားေပး ရာ ၀ိညာဥ္ေရး သည္ ခရုစ္ ယာန္တစ္ ဦးခ်င္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အသက္တာ တစ္ေလ်ာက္လံုး အေတြ႕ အႀကံဳက႑ တစ္ရပ္ျဖစ္ သည္ဟု ဆိုရ ပါမည္။ ဘုရား သခင္သည္ ဘူတစ္ဦးစီ အားပံုစံ/အေန အထား အရည္ အေသြး အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ဖန္ဆင္း ထားေပး ရာ တစ္ဦး၏ ၀ိညာဥ္ေရး သည္အျခားတစ္ဦး ၏၀ိညာဥ္ေရးႏွင့္ ထပ္တူညီရန္ခက္လွသကဲ့သို႔ပံုတူကူခ် ဖြယ္ရာအ ေကာင္းဆံုးေသာ အျမင့္ျမတ္ဆံုးဟု ဆိုရေသာ ၀ိညာဥ္ေရး အသက္ရွင္မႈပံုစံလည္းသတ္ မွတ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
၀ိညာဥ္ေရးကိုပံုစံ(၅)မ်ဳိးခြဲျခား၍ Richard Niebuhr က တင္ျပရာ(၁)Christ Against Culture(2)Christ of Culture(၃)Christ Above Culture(၄)Christ and Culture in Paradox ႏွင့္ (၅)Christ the Transfomer of Culture တို႔ျဖစ္ပါသည္။
(က)ေလးနက္တည္ၾကည္ေသာ၀ိညာဥ္ေရးကိုေတာင္းဆိုေနေသာအခ်က္မ်ား။
၁။ေျပာင္းလဲမႈလွ်င္ျမန္လ်က္ရွိေသာေခခတ္၌ ၀ိညာဥ္ေရးရာသိုးထိန္းေကာင္းလိုအပ္ျခင္း။
၂။ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္က်င့္သံုးမႈကြဲျပားေသာ ဓမၼဆရာ/မမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕ငယ္မ်ားေပၚေပါက္လာျခင္း။
၃။ေလာကီဆန္ေသာအမႈေတာ္ေဆာင္ႏွင့္ အသင္းေတာ္မ်ားေတြ႕လာရျခင္း။
၄။ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေသာသဘာ၀ႏွင့္ေရာဂါဆိုးမ်ားရင္ဆိုင္လာရျခင္း။
၅။ေလာကီေရးရာစြဲလမ္းမႈႏွင့္ ဘြဲ႕ဒီဂရီရယူပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားလာျခင္း။
၆။ဘာသာေရးအေၾကာင္းသြန္သင္ခံရေသာ္လည္း ဘုရားကိုရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈမရွိျခင္း။
၇။ေခာတ္ႏွင့္အညီေျပာင္းလဲေနေသာ ဓမၼအေတြးအေခၚအမ်ဳိးအမ်ဳိးေပၚေပါက္လာျခင္း။
၈။ဘာသာေရးလုပ္ငန္းမ်ားလြန္းသျဖင့္ ဘုရားႏွင့္မိတ္ဖြ႕ဲရန္အခ်ိန္မေပးႏိုင္ျခင္း။
၉။ဆြဲေဆာင္မႈေကာင္းေသာေႏွာင္ႀကိဳးပါေသာေထာက္ပံ့မႈမ်ား၀င္ေရာက္လာျခင္း(ျပည္တြင္း၊ျပည္ပ)။
၁၀။စားသံုးခဲ့ေသာ၀ိညာဥ္ေရးရာအဟာရကုန္ဆံုးကာ ၀ိညာဥ္ေရးခမ္းေျခာက္လာျခင္း။
(ခ)၀ိညာဥ္ေရးဆိုင္ရာအဆိုအမိန္႔မ်ား။
၀ိညာဥ္ေရးရာ ဆိုသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ လု ပ္ေဆာင္မႈ ၊က်င့္ၾကံေျပာဆိုမႈ၊ အသက္ ရွင္မႈႏွင့္ သူတစ္ပါး အေပၚ ထားရွိ သည့္ ခံယူမႈစသည့္ အရာ အားလံုး တို႔ကို ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ လႊမ္းမိုး ထားေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္ သည္။ (Gorden Wakefield) ၀ိညာဥ္ေရး ရာဓမၼအေတြး အေခၚသည္ အစဥ္အလာအရ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိရွိထားေသာဘာသာအယူ၀ါဒ ဆိုင္ရာႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တ ရားဆိုင္ရာ အထူးၿခိဳးၿခံေခၽြတာ က်င့္ေဆာင္မႈႏွင့္ ဆိုင္ေသာ လွဳိ႕၀ွက္ နက္ နဲမႈဆိုင္ရာ ဓမၼအေတြး အ ေခၚပင္ျဖစ္သည္။ (P.Pourrat)
ဘာ ၀ နာ ဟူသည္စိတ္ကိုသန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေစရန္ ေလ့က်င္တည္ေဆာင္ျခင္းဟုအဓိပၸါယ္ရသည္။ ဘ၀နာ၏အမႈ သည္စိတ္ညစ္ၫူးေစေသာ ကာမဂုဏ္ကို ခံစားလိုျခင္း ၊ေလးလံထိုင္း မႈိင္းျခင္း၊ပ်ံ႕လႊင့္ျခင္း၊ ပုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ ယံုမွားျခင္း တို႔ကိုရွင္းလင္းၿပီးေနာက္ သမၼာသတိ၊ ပညာ၊ဆႏၵ၊ ၀ီရိယ၊သဒၵါ၊ပီတိ၊ သုခစေကသာေကာင္းျမတ္သည့္ ဂုစ္ထူးမ်ား ကိုတိုးပြားျဖစ္ထြန္းေစပါသည္။ ဦးကိုေလး(ေဇယ်ာေမာင္)
(ဂ)သမၼာက်မ္းစာမွေဖၚျပခ်က္မ်ား။
၀ိညာဥ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းစာ ကိုေလ့လာပါက ထာ၀ရဘုရားအား၀တ္ျပဳျခင္း ၊ဘုန္းဂုဏ္ေ တာ္ ကိုခ်ီးေျမွာက္ျခင္း ၊ခ်ီးမြမ္းျခင္းႏွင့္ အျပစ္ေျဖလြတ္ျခင္းအတြက္ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း ၊ဒုကၡေရာက္ေသာ အခါထာ ၀ရဘုရားကို တမ္းတျခင္း၊ ပညတ္ေတာ္မ်ားေ စာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖင့္ ေလး နက္တည္ၾက ည္ေသာအသက္တာကိုရ ယူျခင္း၊ျပဳခဲ့ေ ၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ထိုအခ်ိန္ကဂ်ဴးဘာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပေရာဖက္မ်ားအေစခံရသည္ ေ နရာသည္ ခက္ခဲဆိုးရြားၿပီး ထာ၀ရဘုရားအားဆန္႔က်င္ျခင္း၊ေမ့ေ လ်ာ့ျခင္း၊ရာဇမာန္တက္ျ ခင္း၊ကိုယ္က်င့္္ တရားေဖါက္္္ဖ်က္ျပန္ျခင္းတို႔ျဖင့္ လႊမ္းမိုးေနခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ အမႈေတာ္မေဆာင္မွီ ပေရာ ဖက္မ်ားသည္ ထာ၀ ရဘုရား၏ေခၚသံၾကားလွ်က္ မိတ္ဖြဲ႕လွ်က္ၿခဳိးၿခံေ ခၽြတာစြာအသ က္ရွင္ၿပီး ထာ၀ရဘုရားေျပာေစလိုေသာ စကားကိုသာေျပာရပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္စကားမဟုတ္ပါ။ တံု႔ျပန္မႈမ်ားလည္းခက္ ခဲရက္စက္လွပါသည္။ ၀ိညာဥ္ ေရးခိုင္ ခံ့မႈမရွိလွ်င္ မည္သို႔မွ်အမႈေတာ္ ကိုေဆာင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
ဆာလံ၊၁း၁-၃တြင္ ထရားေတာ္ကိုေန႔ညဥ့္မျပတ္ဆင္ျခင္းေအာက္ေမ့ေသာသူသည္မဂၤလာရွိေၾကာင္း ျပဳေလ သမွ်တို႔၌ေအာင္ျ မင္လိမ့္မည္ျဖ စ္ေၾကာင္းေဖၚျပထားရာ ၀ိညာဥ္ႀကီးထြားရန္အတြက္ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကို မပ်က္ မကြက္ပံုမွန္စားသံုးရန္လို႔မည္။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကိုက်က္မွတ္ကာ အလွ်င္းသင့္သလို ဆင္ျခင္းေအာက္ေမ့ျခင္း ျဖင့္ နူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေသာႏွလံုးသားကိုရလာကာ ၀ိညာဥ္ေရးရာအသီးအပြင့္မ်ားကိုေ၀ဆာေစပါမည္။ (ဆာလံ၊ ၁၉း၁၄)ထိုသို႔ျဖစ္ေစရန္(၁)ေလးနက္ခုိင္မာေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္(၂)ပီျပင္ေသာေပးဆပ္မႈ(၃)လက္ေတြ႔ေန႔စဥ္ေလ့ က်င့္မႈတို႔လိုအပ္ပါသည္။
ေယာဘသည္လည္းဆင္းရဲဒုကၡႀကံဳရေသာအခါ (၁)ဘုရားသခင္ႏွင့္မိမိလက္ရွိဆက္သြယ္ေနမႈကိုျပန္လည္ဆင္ျခင္းျခင္း
(၂)ထာ၀ရဘုရားကိုေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ၿငိမ္၀ပ္စြာေနျခင္း၊
(၃)အကန္႔အသတ္ရွိေသာမိမိ၏စြမ္းရည္မ်ားႏွင့္အသက္တာကိုရိုက်ဳိးစြာလက္ခံျခင္း။
(၄)စိတ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္းေလွကားကိုတက္လွမ္းျခင္းတို႔ျဖင့္ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားခဲ့သည္။
(ေအဒီ-၆ရာစု)တြင္Saint Benedict က ႏွိမ့္ခ်ျခင္းေက်းဇူးေတာ္၌ ႀကီးထြားရင့္သန္လာေစနိုင္မည့္ ၁၂ဆင့္ေလွ ကား(Ladders of Humitity)ကိုေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။ )swald Sander က ဘုရားသခင္ႏွင့္ရင္ႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈအဆင့္ ဆင့္ကို စက္၀ိုင္း(၄)ခုျဖင့္ေဖၚျပခဲ့သည္။ အျပင္စက္၀ိုင္း(ထြက္၊ ၁၉း၁၁-၁၂)၊ဒုတိယစက္၀ိုင္း(ထြကကက္္္၊၂၄း၉-၁၁)၊တတိယစက္၀ိုင္း(ထြက္၊၂၄း၁၃-၁၄)၊ အတြင္းစက္၀ိုင္း(ထြက္၊၂၄း၁၅-၁၇)တို႔ျဖစ္ပါသည္။ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ ၀ိညာဥ္ေရးရာတည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိက(၃)ရပ္ကို Kenneth Lecch ကေဖာ္ျပခဲ့သည္။ (a social act rooted into Christian community, a process involving growth and progress towards maturity, and a putting on and sharing of Christ nature).၀ိညာဥ္ေရးရာပံုစံအမ်ဳိးမ်ိဳးရွိေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္သခင္ခရစ္ေတာ္၏၀ိညာဥ္ေရးကို စံထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။ (စိတ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊နာခံျခင္း၊ဆို တာင္းျခင္း၌အားႀကီးျခင္း၊စံုစမ္းေႏွာက္ယွက္ျခင္းကိုတြန္းလွန္ျခင္း၊တရားေတာ္၌ေမြ႕၍ သမၼာတရားအတြက္ရဲ ၀ံ့စြာေျပာဆိုျခင္း၊ၾကင္နာသနားျခင္း၊ခြင့္လြတ္ျခင္း၊စသည္ျဖင့္ ေန႔စဥ္၀ိညာဥ္ေရးအားသစ္ေလာင္းရန္ လည္းလို အပ္ပါသည္။ထုိသို႔ျဖင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ပိုမိုနီးစပ္ၿပီး ထာ၀ရဘုရား၏အႀကံအစည္ေတာ္ကိုသိနားလည္ႏိုင္ပါလိမ့္ မည္။သခင္ေယရႈကိုယ္ေတာ္တိုင္ သာသနာမျပဳမွီရက္(၄၀)မွ်ေတာထဲသြား၍ ထာ၀ရဘုရား၏တရားေတာ္ ကိုရႈမွတ္ကာ ဘုရားႏွင့္စကားေျပာဆိုခဲ့သလို သာသနာျပဳေနစဥ္ ရံဖန္ရံခါတစ္ဦးတည္းဆုေတာင္း ရန္ထြက္ ခြာသြားခဲ့ပါသည္။
(ဃ)၀ိညာဥ္ေရးရာမိတ္ေဆြထားျခင္း။
ေအဒီ-၃၂၁တြင္ ကြန္စတင္တိုင္းလက္ထက္ ခရစ္ယာန္အခ်ဳိ႕မာတုရအျဖစ္ သက္ရွင္ျပခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႕မွာအီဂ်စ္ႏွင့္ဆီးရီးယာကႏၱာရသို႔ ထြက္ေျပးကာအသက္ရွင္ခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔သည္ပံုမွန္အစာေရွာင္၍ အအိပ္နည္းကာ စာတန္ႏွင့္တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကပါသည္။ သူတို႔၏သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈသည္ ပတ္၀န္းက်င္၌ေၾကာ္ ေစာသြားေပရာ အနီးအနားရွိခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၀ိညာဥ္ေရးရာမိတ္ေဆြ သဖြယ္မိတ္ဖြဲ႕ခြန္အားယူခဲ့ရသည္။ ၄င္းတို႔၏ဆက္ကပ္မႈသည္အလယ္ေခတ္ထိတိုင္ ေအာင္ ဆက္လက္ပ်ံ႕ ႏွံ႔ေရာက္ရွိသြားခဲ့ပါသည္။ ၁၄ရာစုႏွင့္ ၁၆ရာစုအသင္းေတာ္သမိုင္းကိုေလ့လာပါက Ignatious Loyola, Francis de Sale , Martin Luther, Julian of Norwich, Margrey Kempe, Teresa of A vila, John of the Cross တို႔၏ေလးနက္တည္ၾကည္ေသာ ၀ိညာဥ္ေရးအဆိုအမိန္႔မွားႏွင့္ ေလ့က်င့္မႈမ်ားကိုလည္း သိရွိ၍ ခြန္အားယူရန္ ရွိပါသည္။ ထို႔အတူကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ျမန္မာခရစ္ယာန္သမိုင္းေၾကာင္း၌ ယံုၾကည္ျခင္းခိုင္ခန္႔စြာျဖင့္ ဆက္ကပ္ အသက္ရွင္ခဲ့ၾကေသာ ဘိုးေဘးမ်ားတို႔၏ စံထားဖြယ္ရာ၀ိညာဥ္ေရးရာ အေလ့အက်င့္မ်ားကိုလည္း ျပန္လည္ ေလ့လာ၍ အတုယူလိုက္ေလ်ာက္အသက္ရွင္ရန္ရွိေနပါသည္။
ထိုသူတို႔သည္အဆင့္ျမင့္ ဓမၼပညာတတ္ခ်င္မွတတ္ပါလိမ့္မည္။ ၀ိညာဥ္ေရးရာမိတ္ေဆြဆိုသည္မွာ Theology ကိုေဆြးေႏြးျခင္းထက္ ထိုသူ၏၀ိညာဥ္ေရးရာက်င့္ေဆာင္မႈအသက္တာကို ျမင့္တင္ေပးျခင္းသာျဖစ္ ပါသည္။မိမိအားေပးကူညီေနရေသာသူ၏ အသက္တာအေျခအေနအမ်ဳိးမ်ဳိး၌ ဘုရားသခင္အလုပ္လုပ္ေနပံု၊ ပါ၀င္ေနပံုႏွင့္ ထိုသူအတြက္ထားရွိေသာဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ကို၀ိုင္း၀န္းရွာေဖြရန္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏၀ိညာဥ္ ေရးရာအေတြ႕အႀကံဳမ်ားကိုလည္းေ၀ငွႏိုင္ပါသည္။
၀ိညာဥ္ေရးရာမိတ္ေဆြေရြးခ်ယ္ရာတြင္ေယဘုယ်အားျဖင့္-
၁။ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္၍ဘုရား၀တ္၌ေမြ႕ေလွ်ာ္ျခင္း။
၂။၀ိညာဥ္ေရးရာစိတ္ခ်ယံုၾကည္မႈအတြက္အားေပးျခင္း။
၃။၀ိညာဥ္ေရးရာတိုက္ပြဲအတြက္ႏႈိးေဆာ္တပ္လွန္႔ျခင္း။
၄။ေလးနက္စြာျဖင့္နားေထာင္ေပးျခင္း၊၀ိညာဥ္သေဘာျဖင့္သံုးသပ္ေပးျခင္း။
၅။ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကိုတန္ဖိုးထားလွ်က္ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၆။ရိုးသားပြင့္လင္း၍နားလည္မႈရွိကာႏႈတ္လံုစိတ္ခ်မႈေပးျခင္း။
၇။ထာ၀ရဘုရားကိုဦးထိပ္ထားလွ်က္ေျဖာင့္မတ္စြာအသက္ရွင္ျခင္းစသည္တို႔လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုးအတြက္အေကာင္းဆံုးမိတ္ေဆြမွာေယရႈခရစ္ေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္ကိုယူ တင္၀တ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ စိုးရိမ္ပူပန္ေနေသာ၊ လမ္းေပ်ာက္ေနေသာ၊ အခက္အခဲႀကံဳေနရေသာလူမ်ားအတြက္ ၀ိညာဥ္ေရးရာမိတ္ေဆြအေနျဖင့္ ေယရႈကေလးမ်ားအျဖစ္အသက္ရွင္ႏုိင္ပါသည္။
(င)အတြင္းစြမ္းအားႀကီးထြားလာေလအျပင္သ႑ာန္လွပစိုေျပ။
အသီးမ်ားသီးပြင့္ေ၀ဆာႏုိင္ရန္ အတြင္းသေဘာသည္အေရးႀကီးေၾကာင္း သခင္ေယရႈျမြက္ဆိုခဲ့ပါသည္။ အတြင္း ၌ဆူးသေဘာရွိကဆူးအသီးသီး၍ လူတို႔အားဒုကၡေပးလိမ့္မည္။ စပ်စ္သေဘာရွိက စပ်စ္အသီးသီးၿပီးလူတို႔ အားအားျဖစ္ေစမည္။ ၀ိညာဥ္သေဘာရွိပါက ၀ိညာဥ္အသီးသီးမည္ဟုဆိုခဲ့ပါသည္။(မႆဲ၊ ၇း၁၇-၂၀)။
အသင္းေတာ္သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္မာတုရမ်ားသည္ ဘုရားသခင္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တန္ခိုးေတာ္အရွိန္ အားျဖင့္လည္္းေကာင္း ခုိုင္ခန္႔စြာ ရဲရဲရင့္ရင့္ျဖင့္ ရက္စက္စြာသတ္ျဖတ္ၫွင္းဆဲျခင္းမ်ားကိုရင္ဆိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဘုရင္ဂလားရီးယပ္စ္က ခရစ္ယာန္ဘာသာသည္ သည္းခံျခင္းသေဘာပါေၾကာင္းအမိန္႔ကိုထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ ဘာသာေရး၀န္ထမ္းတိုင္း ၀ိညာဥ္ေရးရာအေစခံေကာင္းမ်ားျဖစ္ရန္အတြက္ အတြင္းလူအျဖစ္ခိုင္ခန္႔ရန္လို ပါသည္။ အတြင္းစြမ္းအားႀကီးမာေစရန္ ကယ္တင္ရွင္ခရစ္ေတာ္ကိုစိတ္ႏွလံုး၌ အမွန္လက္ခံကာ ေနာက္ေတာ္လိုက္ရန္ႏွင့္ ဆက္ကပ္သည့္အမႈေတာ္ေဆာင္သည္ ေအာက္ပါက႑မ်ားအားျဖင့္၀ိညာဥ္ေရး ရာႀကီးထြားလာႏိုင္ေၾကာင္း Richard Foster ကေဖၚျပခဲ့ပါသည္။ ယင္က႑မ်ား၌ မိမိ၏၀ိညာဥ္ေရးအေျခအေန မည္သို႔ရွိေၾကာင္း သံုးသပ္ႏိုင္ပါသည္။
၀ိညာဥ္ေရးအေျခအေနကိုသံုးသပ္ျခင္း။
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာျဖည့္စီးမႈ။
-ဆိပ္ၿငိမ္စြာျဖင့္အာရံုျပဳျခင္း(တစ္ေန႔-၃၀မိနစ္) ရမွတ္( )
-ဆုေတာင္းျခင္း(တစ္ေန႔-၆၀မိနစ္) ရမွတ္( )
-အစာေရွာင္ျခင္း(တစ္လ-၁ႀကိမ္) ရမွတ္( )
-သင္ယူေလ့လာျခင္း(တစ္လ-၄အုပ္) ရမွတ္( )
ျပင္ပဆိုင္ရာေလ့က်င့္လုပ္ေဆာင္မႈ။
-ရိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာအသက္ရွင္ျခင္း ရမွတ္( )
-ယံုၾကည္ျခင္းခိုင္ခန္႔ျခင္း၊ကယ္တင္ျခင္းစိတ္ခ်မႈႏွင့္လက္ေတာ္၌အလံုးစံုအပ္ႏွံျခင္း ရမွတ္( )
-ေပးဆပ္အပ္ႏွံျခင္း ရမွတ္( )
-အေစခံ၀န္ထမ္းျခင္း ရမွတ္( )
ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈမ်ား။
-အျပစ္မ်ားဆန္းစစ္၀န္ခ်ျခင္း(ေန႔စဥ္) ရမွတ္( )
-၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္း(နံနက္/ည၀တ္) ရမွတ္( )
-၀ိညာဥ္ေရးရာလမ္းျပျခင္း(၁-ဦးဦး) ရမွတ္( )
-၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ခ်ီးမြမ္းျခင္း(အစဥ္) ရမွတ္( )
အမွတ္ေပးရန္။
အထက္ပါအခ်က္မ်ားထဲမွ အားနဲေနေသာအရာ(၃)ခုကိုျပန္လည္ သက္ေသျပလိုပါကေအာက္တြင္ေရးသားေဖၚ ျပပါ။(၁၀၀% .၅၊ ၇၅% .၄၊ ၅၀% .၃၊ ၂၅% .၂၊ ၁၀% .၁) ကၽြႏ္ုပ္ဆက္လက္တိုးျမင့္အားျဖည့္ရမည့္ရက႑ႏွင့္ တိက်ေသာနည္းလမ္းမ်ား။
(က)အာရံုျပဳျခင္း။
(ခ)သင္ယူေလ့လာျခင္း။
(ဂ)ဆုေတာင္းျခင္း။
သတိျပဳရန္အခ်က္မ်ား။
(၁)မိမိ၏၀ိညာဥ္ေရးရာရွင္သန္မႈအေျခအေနကို ဘုရားသခင္ႏွင့္ အခ်ိန္ယူမိတ္ဖြဲ႕စကားေျပာၿပီးမွ မွတ္ကန္စြာ ဆင္ျခင္းသံုးသပ္ရန္လိုပါမည္။
(၂)ထို႔ေနာက္ခိုင္မာျပတ္သားေသာဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်၍ ယင္းအတိုင္းလက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရန္။
(၃)အစပိုင္းတြင္ခက္ခဲမႈရွိေသာ္လည္း၀ိညာဥ္ေတာ္လမ္းျပမႈျဖင့္ ဆက္၍လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ဟုယံုၾကည္ပါ။
(၄)ျပႆနာတိုင္း၊လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတိုင္း၌ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ဗဟုိျပဳပါ။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကိုအလြတ္က်က္မွတ္ ၿပီးအခ်ိန္ရတိုင္းဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ပါ။
(၅)ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ထူးျခားေသာအေျဖမ်ားအတြက္ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းေရးပါ။ခရစ္ေတာ္ကိုဦးထိပ္ထားၿပီးျပန္လည္ ေ၀မွ်သက္ေသခံႏိုင္ပါသည္။
(၆)သင္၌အပ္ထားေသာ၀ိညာဥ္ဆုေက်းဇူးမ်ားႏွင့္ သူတစ္ပါးခံစားရေသာေကာင္းခ်ီးမ်ားအတြက္ခ်ီးမြမ္းပါ။
(၇)မိမိ၏၀ိညာဥ္ႏိုးထမႈအတြက္ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာမာန္မာဏကိုခ်ဳိးႏွိမ္ၿပီး အားနည္းသူကိုတြဲေခၚပါ။သို႔ေသာ္ အတင္းအက်ပ္မျဖစ္ေစဘဲ ဆုေတာင္းလွ်က္လုပ္ေဆာင္ရန္။
(၈)သူတစ္ပါးအား၀ိညာဥ္အစာေ၀မွ်မည့္သူသည္ ကိုယ္တိုင္ျပည့္၀စြာ (သို႔)တတ္ႏိုင္သမွ်စားသံုးထားရန္လို ေၾကာင္းလည္းဆင္ျခင္းရန္ရွိပါသည္။
(၉)၀ိညာဥ္ေရးရာမိတ္ေဆြ(Spiritual Friend) ထားရိွလွ်က္ ၀ိညာဥ္ေရးရာလမ္းျပသူ(Spiritual Guide)ျဖစ္ရန္ ဆုေတာင္းလွ်က္လုပ္ေဆာင္ပါ။
နိဂံုး။
၀ိညာဥ္ေရးရာစည္းကမ္းမ်ားကိုတမန္ေတာ္ေခတ္(တ၊၂း၄၂-၄၇)ကတည္းကပင္ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾက သည္။အသင္းေတာ္သမိုင္းတစ္ေလ်ာက္တြင္လည္း ဖိႏွိပ္ညွင္ဆဲမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည့္ စြမ္းအားႏွင့္ ၀ိညာဥ္ေရးကိုျမွင့္တက္ေစမည့္အေလ့အက်င့္မ်ား လုပ္ရန္ရွိသကဲ့သို႔ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းအခြင့္ရသည္ကိုလည္း ခ်ီးမြမ္းအသက္ရွင္ရန္ရွိပါသည္။ တရားေတာ္၌ေမြ႕ေလွ်ာ္၍သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္လမ္းျပမႈႏွင့္အတူလိုက္ေလွ်ာက္ျခင္းအားျဖင့္ ၀ိညာဥ္ေရးရာလမ္းျပေသာသိုးထိန္းမ်ားျဖစ္ရန္ ဘုရားသခင္အလိုရွိေနပါသည္။
ေဆြးေႏြးရန္
(၁)ဤသင္ခန္းစာအားျဖင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားဘုရားသခင္မည္သို႔သြန္သင္ေနပါသနည္း။
(၂)ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဘ၀တြင္၀ိညာဥ္ေရးရာမိတ္ေဆြရွိပါသလား။မည္သို႔လမ္းျပသနည္း။
(၃)၀ိညာဥ္ေရးရာဖြံ႕ၿဖိဳးလာေစရန္ အျခားခရစ္ယာန္ဂိုဏ္းဂဃမ်ားႏွင့္ အျခားေသာဘာသာမ်ားထံမွ ဓမၼေၾကာင္း ႏွင့္ဆီေလွ်ာ္ေသာအတုယူဖြယ္ရာမ်ားရွိပါသလား။
(၄)တစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အသင္းေတာ္၊ နယ္၊ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ က်မ္းစာသင္ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ၀ိညာဥ္ေရးအားျဖည့္စရာ အစီအစဥ္မ်ားကိုေဆြးေႏြးပါ။
သိကၡာေတာ္ရဆရာဦးထြန္းထြန္းေအး (MICT)
0 Comments
Post a Comment