အဓိက က်မ္းခ်က္မ်ား|- ေဟၿဗဲ ၁၁း ၁-၃၊ ၆။ မသဲ ၁၇း ၂၀။ ေရာမ ၁၀း ၁၇။  ေရာမ ၁း ၇။- 
နိဒါန္း
ဘုရားသခင္ ထံပါးသို႔ တိုး၀င္ ယံုၾကည္ျခင္း ဆိုသည္မွာ၊ ေသျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အက်င့္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ေနာက္ ေနာင္တရ လွ်က္ ဘုရားသခင္ ထံပါးသို႔ တိုး၀င္ ယံုၾကည္သည့္ အဆင့္ သို႔ တက္လွမ္း ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္ (လူတစ္ ဦးသည္ ေနာင္ရၿပီး ေနာက္ အက်င့္ဆိုး မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ ရံုႏွင့္ မၿပီးေသးဘဲ၊ ေနာက္ထပ္ အဆင့္ ျဖစ္ေသာ ဘုရား သခင္ထံ ပါးသို႔ တိုး၀င္ ယံုၾကည္ ျခင္းျဖစ္ သည္)။ မိမိကိုယ္ ကို ဗဟိုျပဳ ခဲ့သည့္ အေျခ အေနမွ ဘုရား သခင္အား  ဗဟိုျပဳျခင္း၊ မိမိစိတ္ ဆႏၵအား ဦးစားေပး ျခင္းမွ ဘုရား သခင့္ အလိုေတာ္ အားဦး စားေပးျခင္း လည္းျဖစ္ ပါသည္။ ေသျခင္း ႏွင့္ဆိုင္ ေသာ အက်င့္ စရိုက္ မ်ားသည္ ၊ ဘုရား သခင္ထံ ပါးသို႔ တိုး ၀င္ယံု ၾကည္ျခင္း အဆင့္ သို႔ တက္လွမ္း ရန္ အတြက္ ဆူးေၫွာင့္ ခလုပ္ မ်ားျဖစ္ သည္။ လူတစ္ဦး ၏ေျပာင္း လဲလာ ေသာ အသက္ တာသည္ ေသျခင္း ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အက်င့္ မ်ားအား ေနာင္တရ စြန္႔ လႊတ္ ရန္လိုအပ္ သကဲ့သို႔၊ ယင္းအ ဆင့္မွ ဘုရား သခင္ ထံပါး သို႔ တိုး၀င္ ယံုၾကည္ သည့္အ ဆင့္သို႔လည္း တက္လွမ္း ရန္လို ပါသည္။ (ေဟၿဗဲ ၁၁း၆)တြင္ ယံုၾကည္ျခင္း မရွိလွ်င္၊ ဘုရား သခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ မေတြ႕ႏို္င္။ အေၾကာင္း မူကား၊ ဘုရား သခင္ အထံ ေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေသာ သူသည္ ဘုရား သခင္ ရွိေတာ္ မူသည္ ကို၄င္း၊ အက်ဳိးကို ေပးေတာ္မူ သည္ကို၄င္း၊ ယံုၾကည္ရမည္။ (ေရာမ ၁၄း ၂၃) တြင္ ယံုမွား ေသာ သူသည္ စားလွ်င္၊ ယံုေသာ စိတ္မရွိဘဲ စားေသာ ေၾကာင့္ အျပစ္ စီရင္ျခင္း ကိုခံရ၏။ ယံုေသာ စိတ္မရွိဘဲ က်င့္သမွ် ေသာ အက်င့္ တို႔သည္ အျပစ္ ရွိၾက၏။

“ယံုၾကည္ျခင္း” ဟုဆိုရာ| ယင္း ယံုၾကည္ျခင္း ထဲတြင္ ကိုးစားမႈ (trust) ရွိျခင္း ၊ အာမခံခ်က္ (assurance) ရွိျခင္း (သို႔) ဘုရား သခင္ (person) ႏွင့္ ဘုရား သခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ (word) အေပၚ အခိုင္အမာ သက္၀င္ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ျခင္း ဟုအဓိပၸါယ္ ရွိပါသည္။ တနည္း ဆိုေသာ္၊ ဘုရား သခင္ အားယံု ၾကည္ကိုး စားျခင္းႏွင့္ ဘုရား သခင္၏ စကား ေတာ္အား လိုက္ေလွ်ာက္ အသက္ ရွင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိ ကိုယ္ကို ယံုၾကည္ ျခင္းမွ၊ ဘုရား သခင္အား ယံုၾကည္ ေျပာင္းလဲ လာျခင္း လည္းျဖစ္ သည္။

ဘုရား သခင္ ထံပါး ကိုးစား ယံုၾကည္ လာတတ္ ရန္မည္ သို႔လုပ္ ေဆာင္ရ မည္နည္း။

(၁)    မွန္ကန္ေသာ စိတ္ထား ရွိျခင္း
     ယံုၾကည္ ျခင္း (Faith) ဆိုသည့္ ေ၀ါဟာရ သည္ (Greek) ေ၀ါဟာရ “pistic” မွ ဆင္းသက္ လာၿပီး၊ အဓိပၸါယ္ မွာ တည္ၾကည္ ေသာ ယံုျခင္း၊ ခိုင္မာ ၿမဲၿမံေသာ ယံုၾကည္ ခ်က္ျဖစ္ သည္။ (၂တိ ၁း၁၂) တြင္၊ ထိုအေၾကာင္း ေၾကာင့္ ဤဆင္း ရဲဒုကၡ ကို ငါခံ ရ၏။ သို႔ေသာ္ လည္း ရွက္ ေၾကာက္ျခင္း မရွိ။။ အဘယ္ သူကို ငါယံု ၾကည္သည္ ဟု ငါသိ၏။ သူ၌ ငါအပ္ ထားေသာ အရာ ကိုလည္း၊ ထိုေန႔ ရက္တိုင္ ေအာင္ ေစာင့္ႏိုင္ ေတာ္မူ သည္ဟု ငါသ ေဘာက်၏။ ဘုရား သခင္ မပါေသာ အရာ အားလံုးကို အခ်ီးအႏွီး သက္သက္ ျဖစ္ ေၾကာင္း နားလည္ ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ထိုမွ်မက ယံုၾကည္ ျခင္းတြင္ စိတ္ႏွိမ့္ ခ်ျခင္း၊ ဘုရား သခင္၏ အလို ေတာ္အား ေဖာ္ေဆာင္ ျခင္းသ ေဘာထား မ်ားလည္း ပါ၀င္ ေနပါ ေသးသည္။ (ဖိလိ ၂း ၅-၈)၌ ေယ႐ႈ ခရစ္၌ ရွိေသာ ထိုစိတ္ သေဘာကို သင္တို႔ ၌လည္း ရွိေစ ၾကေလာ့။ ထိုသခင္ သည္ ဘုရား သခင္၏ သဏၭာန္ ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံု ေတာ္မူ သည္ျဖစ္၍ ၊ ဘုရား သခင္ႏွင့္ ၿပိဳင္ေသာ အမႈကို လုယူျခင္း အမႈဟူ၍ မထင္မွတ္ လွ်က္ပင္၊ မိမိ အသေရ ကိုစြန္႔၍ အေစခံ ကြ်န္၏ သဏၭာန္ကို ယူေဆာင္ လ်က္၊ လူကဲ့သို႔ ေသာအ ျဖစ္၌ ဘြားျမင္ ျခင္းကို ခံေတာ္ မူ၏။ ထိုသို႔ လူ၏ ဂုဏ္အဂၤါ လကၡဏာ ႏွင့္ျပည့္ စံုလ်က္၊ အေသ ခံျခင္း သာ မဟုတ္၊ လက္၀ါး ကပ္တိုင္ မွာ အေသခံ ျခင္း တိုင္ေအာင္ အေစကြ်န္ ခံ၍ ကိုယ္ကို ကိုယ္ႏွိမ့္ ခ်ေတာ္ မူ၏။

(၂)    မွန္ေသာ ယံုၾကည္ ျခင္းသည္ အမွန္ တကယ္ ရွိျခင္း၊ အမွန္ တကယ္ ျဖစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
     ယံုၾကည္ျခင္း ဆိုသည္မွာ စိတ္ကူး စိတ္သန္း သက္သက္၊ လူ႔အတြင္း ထဲတြင္ ရွိေန ေသာ ဆႏၵ သက္သက္ မဟုတ္ပါ။ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ အတြင္းမွ လုပ္ေဆာင္ ေပးျခင္းျဖင့္ အေကာင္း ႏွင့္အဆိုး အား ကြဲျပား စြာနား လည္သိ ျမင္လာ ျခင္းျဖစ္ သည္။ ယံုၾကည္ တစ္ခုခု ဘုရား သခင္ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔အား ေပးေသာ အခါ၊ ယင္းအရာ သည္ အမွန္ တကယ္ ရွိေနေၾကာင္း၊ ထိုအရာ အားျဖင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ အသက္ တာအား ေကာင္း သထက္ ေကာင္းမြန္ ေစရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ ျခင္းျဖစ္သည္။
(ေဟၿဗဲ ၁၁း၁)|- ယံုၾကည္ ျခင္းသည္ ေျမာ္လင့္ ေသာအရာ တို႔ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳျခင္း ျဖစ္၏။ မျမင္ရ ေသးေသာ အရာတို႔ ကိုသိမွတ္ စြဲလမ္းျခင္း အေၾကာင္း ျဖစ္၏။ (ေတာလည္ ၂၃း ၁၉) ဘုရား သခင္သည္ မုသာ စကားကို ေျပာအံ့ေသာ ငွါ လူျဖစ္ေတာ္ မူသည္ မဟုတ္။ ေနာင္တရ အံ့ေသာငွါ လူျဖစ္ေတာ္ မူသည္ မဟုတ္။ မိန္႔ ေတာ္ မူၿပီးမွ၊ စကား ေတာ္ အတိုင္း မျပဳဘဲ ေနေတာ္မူ မည္ေလာ။ ဂတိေတာ္ ထားေတာ္ မူၿပီးမွ၊ ဂတိေတာ္

(၃)    စစ္မွန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားထံပါးမွ လာေသာ ဆုလက္ေဆာင္ ျဖစ္သည္။
     ယင္းယံုၾကည္ ျခင္းကို မိမိအစြမ္း အစျဖင့္ ႀကိဳးစား အားထုပ္၍ မရႏိုင္ သကဲ့သို႔၊ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္ မ်ားျဖင့္ အားထုတ္၍ မရႏိုင္ ေသာအရာ လည္း ျဖစ္သည္။ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္မွ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ႏွလံုး သားထဲသို႔ ေနရာယူၿပီး ထိုယံုၾကည္ ျခင္းအား ထည့္သြင္း ေပးျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ (ဧဖက္ ၂း၈)တြင္ ဘုရား သခင္သည္ ႏွလံုး သြင္းေတာ္ မူေသာ ေစတနာ ေတာ္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ေသာ အလိုေတာ္ ၏နက္ နဲေသာ အရာကို ငါတို႔အား ျပေတာ္ မူ၏။

(၄)    ဘုရားသ ခင္အား သိကြ်မ္း မႈအားျဖင့္ ယံုၾကည္ျခင္း ႀကီးထြား လာသည္
     မိမိ မသိ မရင္းႏွီးသူ တစ္ဦးအား မိမိ အေနျဖင့္ ယံုၾကည္ရန္ မျဖစ္ ႏိုင္ေခ်။ ဘုရား သခင္ႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ သစၥာရွိမႈ၊ ခ်စ္ခ်င္း ေမတၱာေတာ္၊ လကၡဏာ၊ လမ္းစဥ္၊ ႀကီးျမတ္ ေတာ္မူျခင္း အစရွိ သည္တို႔အား သိကြ်မ္းျခင္း ရွိေလေလ၊ ဘုရားသခင္ အေပၚ ယံုၾကည္မႈ ရွိရွိေလ ေလျဖစ္ ပါလိမ့္မည္။ ဤအခ်က္ သည္ ဘုရားသခင့္ ထံပါး တိုး၀င္ ယံုၾကည္ရန္ အတြက္ အဓိက အေျခခံ အုပ္ျမစ္ ပင္ျဖစ္သည္။ (တရားေဟာ ၇း၉) ၌ “သို႔ျဖစ္၍ သင္၏ ဘုရား သခင္ ထာ၀ရ ဘုရားသည္ မွန္ေသာ ဘုရား၊ သစၥာေစာင့္ ေသာဘုရား၊ ကိုယ္ေတာ္ကို ခ်စ္၍ အမ်ဳိး အစဥ္ အဆက္ အေထာင္ အေသာင္း တိုင္ေအာင္ ပဋိညာဥ္ စကား တည္၍ ကရုဏာ ကိုျပေသာ ဘုရား။” (ဆာလံ ၉း၁၀) တြင္လည္း “နာမေတာ္ ကိုသိေသာ သူတို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္ ကိုယံုၾကည္ ၾကပါ လိမ့္မည္။ အေၾကာင္း မူကား၊ အိုထာ၀ ရဘုရား၊ ကိုယ္ေတာ္ ကိုရွာေသာ သူတို႔ကို စြန္႔ပစ္ေတာ္ မမူတတ္ပါ။” (၁သက္ ၅း၂၄) ၌ “သင္တို႔ကို ေခၚေတာ္မူ ေသာသူသည္ သစၥာႏွင့္ ျပည္စံု သည္ျဖစ္၍ ၊ ထိုသို႔ ျပဳေတာ္ မူလိမ့္မည္။ စြန္႔ပစ္ ေတာ္မ မူတတ္ပါ။” သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ သည္ ဘုရား သခင္ ၏ဖြင့္ ျပေတာ္ မူခ်က္ မ်ားအား ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ သိရွိ ေစရန္ ၊ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ (သမၼာက်မ္းစာ) အားျဖင့္ လမ္းေၾကာင္း မွန္ကန္ စြာျဖင့္ မစေတာ္ မူလွ်က္ ရွိပါသည္။ ထို႔အတူ ယံုၾကည္ျခင္း ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဘ၀အေတြ႕ အႀကံဳမ်ား အားျဖင့္လည္း ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ၏ယံုၾကည္ ျခင္းကို ေတာင့္တင္း ခိုင္မာေစ ပါသည္။ (ေဟၿဗဲ ၁၁း ၆) ၌ “ယံုၾကည္ျခင္း မရွိလွ်င္၊ ဘုရား သခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ မေတြ႕ႏိုင္။ အေၾကာင္း မူကား၊ ဘုရား သခင့္ အထံေတာ္ သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေသာ သူသည္၊ ဘုရား သခင္ ရွိေတာ္ မူသည္ကို၄င္း၊ ကိုယ္ေတာ္ ကိုရွာေသာ သူအား အက်ဳိးေပး ေတာ္မူ သည္ကို၄င္း၊ ယံုၾကည္ ရမည္။” ထို႔အျပင္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ စကား မေျပာဘူး ေသာမည္ သူ႔ကိုမဆို ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အေနျဖင့္ သိကြ်မ္းဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆုေတာင္း ျခင္းသည္ ဘုရား သခင္ႏွင့္ စကား ေျပာျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ၊ဘုရား သခင္အား သိကြ်မ္းရန္ ဆုေတာင္း ရပါမည္။ ဆုေတာင္း ျခင္းတြင္ အစဥ္ ေတြ႕ရွိ ရေသာ အခ်က္ (၂)ခ်က္ ရွိပါသည္။

၄င္းတို႔မွာ|-
(၁) လုပ္ေဆာင္ သမွ်အ ရာအား လံုးအားကို ဘုရား သခင္၏ အလိုေတာ္ ႏွင့္အညီ လုပ္ေဆာင္ တတ္ေသာ ႏွလံုးသား မ်ဳိးျဖစ္ လာျခင္း။
(၂) ဘ၀ အသက္တာ အဆံုး စြန္အား ဘုရားသခင္ ထံပါး ပံုေအာကာ အျဖစ္ ၀န္ခံတတ္ လာျခင္း စသည္ တို႔ပင္ ျဖစ္ပါ သည္။

သတိျပဳ ရန္မွာ|-
     ဘုရားသခင္ ၏ သစၥာေတာ္ သည္အလြန္ ႀကီးျမတ္ ေတာ္မူၿပီး၊ ေဖါက္ျပန္ ပ်က္စီးျခင္း လံုး၀မရွိျခင္း ပင္ျဖစ္ သည္။ (ဆာလံ ၈၉း ၃၄)|၌  ငါ၏ ပဋိညာဥ္ တရား ကိုလည္း မ႐ႈတ္ခ်။ ငါမိန္႔   ႁမြက္ေသာ စကား လည္း ေဖါက္ ျပန္ျခင္း မရွိရ။” (ဆာလံ ၁၁၉း ၉၀)| “သစၥာ ေတာ္သည္ လူမ်ဳိး အဆက္ဆက္ ၿမဲၿမံ ပါ၏”။ ဘုရားသခင္ သည္ သစၥာ အစဥ္အၿမဲ တည္ေသာ ဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္လွ်က္ ၀န္ခံလွ်က္၊ မိမိ အသက္တာ အား ဘုရား သခင္ထံ ဆက္ကပ္ အပ္ႏွံရန္ လိုပါသည္။ (ဇေ၀ ဇ၀ါ မျဖစ္ရပါ၊ ကိုယ္ေတာ္ ႏွစ္သက္ေသာ အလိုေတာ္ ရွိေသာ အသက္တာျဖင့္ ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြရ ေသာအေျခ အေနတိုင္း၌ သစၥာရွိစြာ အသက္ ရွင္ၾက ရပါမည္)။ (၁ေပ ၄း၁၉)| တြင္ “ထို႔ေၾကာင့္၊ ဘုရား သခင္၏ အလိုေတာ္ အတိုင္း၊ ဆင္းရဲ ခံရေသာ သူတို႔သည္၊ ဘုရား သခင္ကို သစၥာရွိေသာ အသက္ သခင္ကဲ့သို႔ မွတ္လွ်က္၊ ေကာင္းေသာ အက်င့္ကို က်င့္ေန၍ ၊ ကိုယ္ေတာ္၌ မိမိတို႔ အသက္ ၀ိညာဥ္ကို အပ္ႏွံၾကေစ” (ေဟၿဗဲ ၁၀း၂၃)| ၌လည္း “ေျမာ္လင့္ ျခင္း အေၾကာင္း ကို ၀န္ခံ၍ ၊ မတိမ္းယိမ္း မေ႐ြ႕ေလ်ာ့ဘဲ၊ တည္ၾကည္ ၾကကုန္အံ့၊ အေၾကာင္း မူကား၊ ဂတိထား ေတာ္မူေသာ သူသည္ သစၥာႏွင့္ ျပည့္စံု ေတာ္မူ၏။  ထာ၀ရ ဘုရား၏ သစၥာရွိမႈ အေပၚ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ခ်ီးမြမ္းရ ပါမည္။ (ဆာလံ ၉၂း ၁-၂)|- တြင္  ထာ၀ရ ဘုရား၏ ေက်းဇူး ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္း၍ ၊ အျမင့္ဆံုး ေသာဘုရား ၏နာမ ေတာ္ကို ေထာမနာ သီခ်င္း ဆိုျခင္း ငွါ၄င္း။” (ဆာလံ ၈၉း ၁)|- “အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ထာ၀ရ ဘုရား၏ ကရုဏာ ေတာ္ကို အစဥ္အၿမဲ သီခ်င္း ဆိုပါမည္။ ကိုယ္ေတာ္၏ သစၥာကို လူမ်ဳိး အဆက္ ဆက္တို႔အား ေဟာေျပာ ႁမြက္ဆို ပါမည္။

(၅)    ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၾကားရသမွ် အေပၚ ျပန္လည္ တုံ႔ျပန္ ျခင္း ျဖစ္သည္
     ဘုရား သခင္သည္ မိမိအႀကံ အစည္ ေတာ္မ်ားကို ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ တည္းဟူ ေသာ သမၼာက်မ္း စာျဖင့္ လူသား မ်ားအား အဆက္ အသြယ္ ျပဳလုပ္ ေနေတာ္ မူေသာ ဘုရား ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရား သခင္သည္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အားျဖင့္ မိမိ စကားေတာ္ ကို လူသား မ်ားၾကားသိရန္ ေဖၚျပ ေတာ္မူေသာ အခါ၊ ဘုရား သခင္၏ စကားသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အတြက္ ေျပာၾကားေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ လူသားတို႔၏ အတြင္း၌ ယံုၾကည္ေသာ တံု႔ျပန္မႈ၊ ေသြးေဆာင္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရန္ ျပဳျပင္ဖန္တီး ေပးပါသည္။ (ေရာမ ၁၀း၁၇)| ၌ “သို႔ျဖစ္၍ ၊ ယံုၾကည္ ျခင္းသည္ ၾကားနာ ျခင္းအား ျဖင့္ျဖစ္၏။ ၾကားနာ ျခင္းသည္ လည္း ၊ ဘုရား သခင္၏ စကားေတာ္ အားျဖင့္ ျဖစ္၏။ ” ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၏ အႀကံအစည္ ေတာ္ႏွင့္ အလိုေတာ္ကို ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္အားျဖင့္ လူသားတို႔၏ အတြင္းစိတ္၌ ေဖၚျပေတာ္မူေသာ၊ ျပဳျပင္ေပး ေတာ္မူေသာ  ဘုရားျဖစ္ ပါသည္။ ထိုသို႔ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ျဖင့္ ျပဳျပင္ေပး ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိေသာ ယံုၾကည္ျခင္းကို ၀န္ခံလ်က္၊ ထိုယံု ၾကည္ျခင္း အေပၚ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ အသက္တာကို ရပ္တည္ အသက္ရွင္ လာၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အတြင္းစိတ္အား ျပဳျပင္ေပး ေသာဘုရား သခင္၏ တန္ခိုးေတာ္ အား မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႕ လာရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ဂတိထား ေတာ္မူေသာ အရာ မ်ားအားလည္း ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္မွ သယ္ေဆာင္ၿပီး၊ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ အသက္တာ ထဲသို႔ စီး၀င္လာ ပါလိမ့္မည္။ (သို႔ေသာ္လည္း ထိုျပဳျပင္ ေပးေတာ္ မူျခင္းကို ၀န္ခံျခင္း၊ လက္ခံျခင္း၊ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဖက္မွ ဆံုးျဖတ္ ရမည့္ အပိုင္း ျဖစ္ပါသည္။) ထို႔ေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္က ယံုၾကည္ျခင္း ရွိပါလွ်င္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ အရာတစံု တခုမွ်မရွိ ဟုမိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(မသဲ ၁၇း၂၀)| တြင္၊ “သင္တို႔သည္ ယံုၾကည္ျခင္း မရွိေသာ ေၾကာင့္ မႏွင္ထုတ္ ႏိုင္ၾက။ ငါအမွန္ ဆိုသည္ကား၊ သင္တို႔သည္ မုန္ညင္းေစ့ ခန္႔မွ်ေလာက္ ေသာယံုၾကည္ျခင္း ရွိလွ်င္ ၊ ထိုေတာင္ကို ေနရာမွ ေ႐ြ႕ေလာဟု ဆိုၾကေသာ္၊ ေနရာမွ ေ႐ြ႕လိမ့္မည္။ ယံုၾကည္ျခင္း ရွိလွ်င္ သင္တို႔ မတတ္ႏိုင္ ေသာ အမႈ မရွိ။
     ထိုမွ်မက ယံုၾကည္ျခင္း သည္ဘုရား သခင္အား သိကြ်မ္းျခင္း ဆိုသည့္ ပညာ၏ အခ်ဳပ္အျခာ (source of Knowledge) အေပၚ ယံုၾကည္ အားထားျခင္း ႏွင့္လည္း ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ လွ်က္ရွိ ပါသည္။ လူတိုင္းတြင္ အာရံု အသိ (senses of knowledge) ရွိရန္ လိုပါသည္။ ထိုအာရံု ခံအသိ မွာ အာရံု(၅)ပါး (အၾကား၊ အျမင္၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႕) မွလာေသာ အသိတရား မ်ားျဖစ္ၿပီး၊ အကန္႔အသတ္ ရွိေသာ အသိတရား ျဖစ္ပါသည္။ (ဥပမာ၊- မိမိ ဘ၀ကိုပင္ မိမိ မပိုင္ေသာ ၊ မနက္ျဖန္ ဘာျဖစ္မည္ ကိုပင္ တင္ႀကိဳ မသိႏိုင္ေသာ လူ သား)။ (၁ေကာ ၂း ၄-၆)|တြင္ “သင္တို႔၏ ယံုၾကည္ ျခင္းသည္ လူပညာ အားျဖင့္ မတည္၊ ဘုရား သခင္၏ တန္ခိုးေတာ္ အားျဖင့္ တည္ေစ ျခင္းငွါ၊ ငါ့စကား ၊ ငါ့ေဒသနာ သည္ လူပညာ ႏွင့္ယွဥ္ ေသာ ျဖားေယာင္း ေသာစကား ႏွင့္တကြ ရွိသည္ မဟုတ္။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ နိမိတ္ လကၡဏာ တန္ခိုး ေတာ္ႏွင့္ တကြ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္လည္း၊ စံုလင္ေသာ သူတို႔အား ငါတို႔ သည္ပညာ စကားကို ေဟာေျပာ ၏။ ထိုသို႔ ဆိုေသာ္ ၊ ေလာကီ ပညာကို မဆိုလို၊ ျပယ္ေပ်ာက္ တတ္ေသာ ေလာကီ မင္းတို႔၏ ပညာကို မဆိုလို
     ဘုရား သခင္ အား သိကြ်မ္း ျခင္း ပညာ (Revelation of knowledge) ဆိုသည္မွာ၊ အထက္ တြင္ေဖၚျပ ခဲ့ေသာ အာရံု(၅)ပါး ႏွင့္ သဘာ၀ အေၾကာင္း တရားမ်ား ေပၚတြင္ အေျခမျပဳ ေသာ သိကြ်မ္း ျခင္း ပညာျဖစ္ၿပီး၊
အျမင့္ ဆံုးေသာ ဘုရား သခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္သမၼာ တရား၌ သာ အေျချပဳ သည့္ သိကြ်မ္း ျခင္းပညာ ျဖစ္သည္။ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ သည္ လူသား၏ ၀ိညာဥ္သို႔ ဖြင့္ျပေတာ္မူ ျခင္းကို ဆိုလို ျခင္းျဖစ္သည္။
(၁ေကာ ၂း ၇-၁၆) သင္တို႔၏ ယံုၾကည္ ျခင္းသည္ လူပညာ အားျဖင့္ မတည္၊ ဘုရား သခင္၏ တန္ခိုးေတာ္ အားျဖင့္ တည္ေစ ျခင္းငွါ၊ ငါ့စကား ၊ ငါ့ေဒသနာ သည္ လူပညာ ႏွင့္ယွဥ္ ေသာ ျဖားေယာင္း ေသာစကား ႏွင့္တကြ ရွိသည္ မဟုတ္။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ နိမိတ္ လကၡဏာ တန္ခိုး ေတာ္ႏွင့္ တကြ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္လည္း၊ စံုလင္ေသာ သူတို႔အား ငါတို႔ သည္ပညာ စကားကို ေဟာေျပာ ၏။ ထိုသို႔ ဆိုေသာ္ ၊ ေလာကီ ပညာကို မဆိုလို၊ ျပယ္ေပ်ာက္ တတ္ေသာ ေလာကီ မင္းတို႔၏ ပညာကို မဆိုလို၊ ဤကမာၻ မတည္ မရွိမီွ၊ ငါတို႔၏ ဘုန္းအသ ေရျဖစ္ ေစျခင္းငွာ၊ ဘုရားသခင္ စီရင္ေတာ္ မူေသာပညာ၊ နက္နဲေသာ အရာ၌ ပညာကို ငါတို႔သည္ ျပသၾက၏။

(၁ေကာ ၂း ၇-၁၆)| တြင္ “ထိုပညာကို ေလာကီ မင္း တစံုတေယာက္ မွ်မသိ။ သိလွ်င္၊ ဘုန္းႀကီး ေတာ္မူ ေသာ သခင္ကို လက္၀ါး ကပ္တိုင္မွာ မကြပ္ မ်က္ၾကၿပီ။ က်မ္းစာ လာသည္ ႏွင့္အညီ ၊ ဘုရား သခင္ ကိုခ်စ္ေသာ သူတို႔ အဖို႔ အလိုငွါ၊ ဘုရား သခင္ ျပင္ဆင္ေတာ္ မူေသာ အရာတို႔ ကိုလူ႔မ်က္စိ ျဖင့္မျမင္၊ နားျဖင့္ မၾကား၊ စိတ္ႏွလံုး ျဖင့္ မႀကံစည္ေသး။ ထိုအရာ တို႔ကို ဘုရားသခင္ သည္ မိမိ ၀ိညာဥ္ ေတာ္အား ျဖင့္ ငါတို႔အား ေဖၚျပ ေတာ္မူ၏။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ ဘုရား သခင္၏ နက္နဲ ေသာအရာ တိုင္ေအာင္ ခပ္သိမ္းေသာ အရာတို႔ ကို စစ္ေတာ္ မူ၏။ လူ၏ နက္နဲေသာ အရာကို လူ၌ရွိေသာ မိမိစိတ္ ၀ိညာဥ္ မွတပါး အဘယ္သူ သိသနည္း။ ထိုနည္းတူ ဘုရား သခင္၏ နက္နဲေသာ အရာကို ဘုရား သခင္၏ ၀ိညာဥ္ ေတာ္မွ တပါး အဘယ္ သူမွ်မသိ။
ငါတို႔သည္ ေလာကီ ၀ိညာဥ္ ကိုမခံ ရၾက။ ဘုရား သခင္ ေပးေတာ္ မူေသာ အရာတို႔ ကို သိျခင္း အလိုငွါ ဘုရား သခင့္ ထံမွ ႂကြလာေသာ ၀ိညာဥ္ကို ခံရၾကၿပီ။ ဘုရား သခင္ ေပးေတာ္ မူေသာ အရာတို႔ကို ငါတို႔သည္ လူပညာ ကို အမွီျပဳ ၍ နားလည္ ေသာစ ကားႏွင့္ မေဟာ။ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ ၀ိညာဥ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ ေသာ အရာကို ၀ိညာဥ္ စကား အားျဖင့္ ဖြင့္ျပ၍ ပဲ့ျပင္ ေတာ္မူ ေသာစ ကားႏွင့္ ငါတို႔ သည္ ေဟာၾက၏။ ဇာတိ ပကတိ လူသည္ ဘုရား သခင္၏ ၀ညာဥ္ ေတာ္ရာ တို႔ကို မခံ မယူ။ ထိုအရာ တို႔သည္ မိုက္မဲ ေသာ အရာ ျဖစ္သည္ ဟု ထင္တတ္ ၏။ ထိုအရာ တို႔ကို ၀ိညာဥ္ အားျဖင့္ သာ ပိုင္းျခား၍ နားလည္ ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္၊ ဇာတိ ပကတိ လူသည္ နားမ လည္ႏိုင္။ ၀ိညာဥ္ လူမူကား ထိုအရာ အလံုးစံု တို႔ကို ပိုင္းျခား၍ နားလည္ တတ္၏။ သို႔ေသာ္ လည္း ထိုလူကို အဘယ္သူ မွ်ပိုင္း ျခား၍ မသိႏိုင္။ ထိလူကို သြန္သင္ ႏိုင္မည္ အေၾကာင္း အဘယ္ သူသည္ ထာ၀ရ ဘုရား၏ စိတ္ေတာ္ကို သိသနည္း။ ငါတို႔မူကား ခရစ္ ေတာ္၏ စိတ္ကို ခံရ ၾက၏။”

(၆)    ယံုၾကည္ ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ ႏွင့္၄င္း၊ ဘုရားသခင္၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း ႏွင့္၄င္း ႀကံဳေတြ႕ရ ျခင္းမွလာ သည္။
          ဘုရား သခင္ ထံပါး တိုး၀င္ ယံုၾကည္ ေလေလ၊ ဘုရား သခင္၏ ေျဖာင့္မတ္ ျခင္းအား ႀကံဳေတြ႕ရ ေလေလ၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ ယံုၾကည္ျခင္း လည္းႀကီး ထြားေလ ေလျဖစ္သည္။ ထိုမွ်မက ၀ိညာဥ္ ဆုေက်းဇူး (ကုသျခင္း ၊ နမိတ္ လကၡဏာ အစရွိ သျဖင့္ …) မ်ားလည္း ေပးပါသည္။ ထိုသို႔ ၀ိညာဥ္ ဆုေက်း ဇူးမ်ား ရရွိျခင္း သည္ ဘုရား သခင္ ၏ ဘုန္းေတာ္ ကိုသာ ထင္ရွား ေစရန္ ျဖစ္ သကဲ့သို႔၊ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔၏ ယံုၾကည္ျခင္း တိုးတက္ လာသည့္ အေျခ အေနလည္း ျဖစ္သည္။ (ေယာ ၂း၁၁)|  ထိုသို႔ ေယ႐ႈသည္ ေရွ႕ဦးစြာ ေသာ ဤနမိတ္ လကၡဏာကို ဂါလိလဲျပည္၊ ကနာၿမိဳ၌ ျပ၍ မိမိဘုန္းေတာ္ ကိုထင္ ရွားေစ ေတာ္မူ၏။ တပည့္ ေတာ္ တို႔သည္ လည္း ယံုၾကည္ ၾက၏။” (ေယာ ၁၁း၁၅)| “ထိုအရပ္၌ ငါမရွိ သည္ကို ေထာက္၍ သင္တို႔အတြက္ ငါ၀မ္း ေျမာက္ ျခင္း ရွိ၏။ သူ႔ဆီသို႔ ယခု သြားၾက ကုန္အံ့ဟု အတည့္ အလင္း မိန္႔ေတာ္ မူ၏။

(၇)    ယံုၾကည္ျခင္းသည္ လြန္ေလၿပီး ေသာ ဘုိးေဘးတို႔ ၏သစၥာရွိမႈ မ်ားအား သတိရ ေအာက္ေမ့ ျခင္းျဖင့္ ႀကီးထြား တိုးတက္ပါသည္။

နိဂုံး
     ယံုၾကည္ျခင္း သည္ ျပသနာ သို႔ဦး တည္ ေသာ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ သေဘာ ထား မဟုတ္ပါ။ ဘုရား သခင္၏ ပင္ကိုယ္ သဘာ၀ ပင္ျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦးသည္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္အား ျဖင့္ ဒုတိယ ေမြးဖြားျခင္း ခံယူ ၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္ ဆက္တြဲ ျဖစ္ေပၚ လာရမည့္ အရာမွာ မိမိ အသက္ တာ၌ ဘုရား သခင္၏ စိတ္ေတာ္ အား ရရွိၿပီး အသက္ ရွင္ရန္ပင္ ျဖစ္သည္။ လူတိုင္း လူတိုင္း အသက္ တာမေျပာင္း လဲမီ၊ လူေဟာင္း ဘ၀တြင္၊ ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း၊ သံသယ ရွိျခင္း၊ ႐ႈပ္ေထြးျခင္း၊ မွားယြင္းျခင္း အစရွိေသာ အရာမ်ား၏ ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ ျခယ္လွယ္ မႈေအာက္ တြင္ ရွိခဲ့ၿပီး၊ ေနာင္တရျခင္း၊ အျပစ္၀န္ခံျခင္း၊ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ အားျဖင့္ ဒုတိယ ေမြးဖြားျခင္း ခံယူၿပီးေနာက္၊ ေနာက္ဆက္ တြဲျဖစ္ေပၚ လာရမည့္၊ အရာမွာ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ ၏ျပဳျပင္ ေပးမႈေၾကာင့္ ဘုရား သခင္ ထံပါး တိုး၀င္ ယံုၾကည္ လာသူ ျဖစ္လာ ရန္ႏွင့္၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အသက္ တာ ၌လည္း ဘုရား သခင္ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ႀကံဳေတြ႕ ရင္းႏွီး ကြ်မ္း၀င္မႈ တေန႔ထက္ တေန႔ ႀကီးထြား လာရန္၊ အားေကာင္း လာရန္၊ ယံုၾကည္ျခင္း တြင္လည္း တဆင့္ၿပီး တဆင့္ တိုးတက္ ႀကီးထြား လာရ မည္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ အားျဖင့္ လူေဟာင္း အသက္ တာမွ ႐ႈပ္ေထြးျခင္း၊ သံသယရွိျခင္း၊ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ျခင္း အစရွိေသာ အရာမ်ား ေနရာတြင္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္အား လက္ခံ ေနရာ ေပးျခင္းျဖင့္၊ ၄င္း၏ ျပဳျပင္ေတာ္မူ ျခင္းေၾကာင့္ ဘုရား သခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ ညီေသာ အရာမ်ား အစားထိုး ၀င္ေရာက္ ေနရာယူကာ လူသစ္ဘ၀ အသက္တာ သစ္ကို ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ဘုရား သခင္သည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အား ယံုၾကည္ျခင္း အဆင့္ တစ္ခုတြင္ ရပ္တန္႔ၿပီး အသက္ ရွင္ရန္ အလို မရွိပါ။ တေန႔ထက္ တေန႔ ရင့္က်င့္ ႀကီးထြား ေသာ ခရစ္ယာန္ ၊ တဆင့္ ၿပီးတဆင့္ ယံုၾကည္ျခင္း ႀကီးထြားေသာ တပည့္ ေတာ္မ်ား ျဖစ္ရန္ အလိုေတာ္ ရွိပါသည္| အာမင္…

၀ိညာဥ္မီးအိမ္ (ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)….