ယေန႔ ေခာတ္ ordination ကို ခရစ္ယာန္ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီးမ်ားအား  ရာထူး အာဏာ အပ္ႏွင္း ျခင္း (The investiture of clergy)| သင္း အုပ္ ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ တာ၀န္၊ ရာထူး၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာ အပ္ႏွင္း ျခင္း ၊ ယဇ္ ပုေရာ ဟိတ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ စီရင္ ပိုင္ခြင့္ အပ္ႏွင္း ျခင္း (The act of granting pastoral authority or sacerdotal power)| အစ ရွိသည့္ အဓိပၸါယ္ ျဖင့္ ခံယူလုပ္ ေဆာင္ ေနၾက ေၾကာင္း ေတြ႕ရ သကဲ့သို႔၊ ႏွစ္ျခင္း ႏွစ္ျခင္း အသင္း ေတာ္ မ်ားတြင္လည္း ordination ကို၊ အသင္း ေတာ္ အစီအစဥ္ျဖင့္ ဓမၼအမႈေတာ္ ေဆာင္မ်ား အား လုပ္ငန္း တာ၀န္ (သို႔) ရာထူး အပ္ႏွင္း သည့္ အခန္း အနား တစ္ခု ကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ ေနၾက ေၾကာင္း ေတြ႕ ရွိရ ပါသည္။ Ordination သည္ ႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္ မ်ား၏ မဂၤလာ၀တ္မ်ား ထဲတြင္ မဂၤလာ၀တ္ တစ္ခု အျဖစ္ ပါ၀င္ ျဖစ္ၿပီး၊ ကနဦး ခရစ္ယာန္ မ်ားလက္ ထက္ ကတည္းက ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ကာလ ေျပာင္းလဲ လာသည္ ႏွင့္အမွ် အေခၚ အေ၀ၚ အသံုး အႏႈန္း မ်ားလည္း ေျပာင္းလဲ လာသည့္ အတြက္ ၊ ယခုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ အသင္း ေတာ္မ်ားက Ordination ကို “သိကၡာတင္ မဂၤလာ” ဟူ၍လည္း ေခၚဆို ၾကေၾကာင္း  ၾကားရ ပါသည္။ ေ၀ါဟာရ အသံုးအႏႈန္း၊ အေခၚအေ၀ၚ မ်ားအေပၚ ၊ အဆင့္ အတန္းႏွင့္ အႏွိမ့္ အျမင့္ ကြာဟမႈမ်ား ရွိသကဲ့သို႔၊ ယင္းအေပၚ အေျချပဳကာ နားလည္မႈ၊ ခံယူယံုၾကည္မႈ မ်ားႏွင့္ ရပ္တည္ ခ်က္မ်ားလည္း ဆက္စပ္ ေနသည့္ အတြက္၊ အႏွစ္ သာရႏွင့္ အဓိပၸါယ္ မ်ားပါ ေျပာင္းလဲ သြားတတ္ ပါသည္။ ထို႔မွ်မက ခရစ္ယာန္ တို႔၏ အဓိက မဏၰိဳင္မွာ “ယံုၾကည္ျခင္း” ျဖစ္ၿပီး၊ ယင္းယံုၾကည္ျခင္း လြဲသြားပါက မိမိ၏ သေဘာထားႏွင့္ ခံယူခ်က္ မ်ားပါ၊ ေျပာင္းလဲ သြားၿပီး၊ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ႏွင့္ပင္ ေသြဖီသြား ႏိုင္ပါသည္။ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ အသင္းေတာ္ အခ်ဳိ႕၌ က်င္းပ ျပဳလုပ္ေနေသာ Ordination သည္ သမၼာက်မ္းစာ မွေဖၚျပေသာ အဓိပၸါယ္၊ အႏွစ္သာရ တို႔ႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ  ခ်ိန္ထိုး ႏိုင္ရန္ႏွင့္ မူလ ကနဦး ခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ တို႔၏ ရည္႐ြယ္ ခ်က္အား သိရွိႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

          သမၼာ က်မ္း စာထဲမွ “ordain” ဆိုသည့္ ေ၀ါဟာ ရသည္ Setting in place “ေနရာ ခ်ထား ျခင္း” (သို႔)  “ပံုစံ ခ်ျခင္း” ဟု ဆိုလို ပါသည္။ ဥပမာ| (တမန္ ၇း ၁၀) တြင္ ထိုမင္း ႀကီးသည္ အဲဂုတၱဳ ႏိုင္ငံ အုပ္အ ရာ၊ နန္းေတာ္ အုပ္ အရာ၌ ေယာသပ္ ကို ခန္႔ထား ေလ၏။ဟူ၍၄င္း၊ (မသဲ ၂၄း ၄၅) အရွင္ သည္ မိမိ အိမ္သူ အိမ္သား အေပါင္း တို႔အား အခ်ိန္ တန္လွ်င္  အစား အေသာက္ တို႔ကို ေ၀ဖန္ ေစျခင္း ငွါ အအုပ္ အခ်ဳပ္ ခန္႔ထား ၍” ဟူ၍၄င္း၊ ခရစ္ ေတာ္ ၏ ပံုေဆာင္ စကားတြင္ ၊ အိမ္ မႈကိစၥ တစ္ခု လံုးအား ႀကီးၾကပ္ တာ၀န္ ယူရန္ အေစခံ ခန္႔ထား ျခင္း၊ ဟူ၍ ၄င္း၊ (တမန္ ၆း ၁-၆) တြင္၊ သင္း ေထာက္ မ်ားအား ေယ႐ု႐ွလင္ အသင္း ေတာ္၌ အလုပ္ အေႂကြး ျပဳရန္ ခန္႔ထားျခင္း၊ (တိတု ၁း၅) တြင္၊ ကေရေတ ကြ်န္းေပၚ ရွိ၊ ၿမိဳ႕ အသီး သီး၌ သင္းအုပ္ မ်ားအား ခန္႔ျခင္း” ဟူ၍ ေဖၚ ျပထား ပါသည္။ သမၼာက်မ္း စာတြင္ Ordination ႏွင့္ပတ္ သက္၍ အေသးစိတ္ လုပ္ပံု လုပ္နည္း ၊ က်င္းပ ပံုက်င္း ပနည္းမ်ားကို မည္သည့္ ေနရာ၌မွ် တိတိ က်က် ေဖၚျပထား ေၾကာင္း မေတြ႕ ရပါ။ သမၼာက်မ္း စာ၌ Ordination သည္ ရိုးရိုးစင္းစင္း ပံုစံျဖင့္ တာ၀န္ အပ္ႏွင္းျခင္း ၊ ခန္႔အပ္ျခင္း သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္ ပါသည္။ (လုကာ ၁၂း ၄၆) တြင္မူ ၊ “ထို ကြ်န္ကို ျပင္းစြား ဆံုးမ ကြပ္မ်က္၍ သစၥာမရွိ ေသာ သူတို႔ႏွင့္ တကြ ေနရာခ် လတံ့။” ဟူ၍ အႏႈတ္ လကၡဏာ ေဆာင္ေသာ ေ၀ါဟာ ရအား ျဖင့္လည္း အသံု ျပဳထား သည္်ကိုလည္း ေတြ႕ရ ပါသည္။

          တမန္ ေတာ္ ၀တၳဳ အခန္းႀကီး (၃)သည္ အမႈေတာ္ လုပ္ငန္း ႏွင့္ ဆိုင္၍ တာ၀န္ အပ္ႏွင္း ေသာ ဥပမာ ေကာင္းတခု ျဖစ္သည္။ အခန္းငယ္ (၂-၄)တြင္ ၊ ထိုသူ တို႔သည္ သခင္ ဘုရား ၀တ္ကို ျပဳ၍ အစာကို ေရွာင္ၾကစဥ္၊ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္က၊ ငါခန္႔ ထားေသာ အမႈ ကို ေဆာင္ ႐ြက္ေစ ျခင္းငွါ ဗနဗႏွင့္ ေရွာလု တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ ခြဲထား ၾကေလာ့ ဟု မိန္႔ေတာ္ မူသည္ အတိုင္း၊ အစာ ေရွာင္၍၊ ပဌနာ ျပဳလ်က္၊ ထိုသူတို႔ေခါင္း ေပၚမွ လက္ ကို တင္၍ လႊတ္လိုက္ ၾက၏။ ထိုသို႔ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္  ေစ လႊတ္ေတာ မူေသာ အားျဖင့္၊ ထိုသူ တို႔သည္ ေသလုကိ ၿမိဳ႕သို႔ သြား၍ ထိုၿမိဳ႕မွ သေဘာ္ႏွင့္ လႊင့္သျဖင္ ၊ ကုပရု ကြန္း သို႔ေရာက္ ၾက၏

ဤ က်မ္းခ်က္၌ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ သတိျပဳရန္ အခ်က္ (၄)ခ်က္ရွိပါသည္|-
      
(၁)    ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိမိ၏ အမႈေတာ္ ျမတ္အတြက္ လူမ်ား ကိုေခၚ ယူေတာ္ မူျခင္း ထိုသူတို႔ အား သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္၀ ေစကာ အရည္ အေသြး ျပည့္စံု ေစေၾကာင္း။
          (တမန္ ၂၀း၂၈)| ထို႔ေၾကာင့္ သင္တို႔ သည္ ကိုယ္ကို သတိ ႏွင့္ ၾကည့္႐ႈ ၾကေလာ့။ ဘုရား သခင္ သည္ မိမိ အ ေသြး ႏွင့္ ၀ယ္ ေတာ္ မူေသာ အသင္း ေတာ္ကို လုပ္ေကြ်း ေစျခင္းငွါ၊ သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ သင္တို႔ ကို အအုပ္ အခ်ဳပ္ ခန္႔ထား ေတာ္ မူေသာ သိုးစု တစု လံုးကို လည္း သတိႏွင့္ ၾကည့္ ႐ႈၾကေလာ့။ (ဧဖက္ ၄း၁၁)|ခရစ္ ေတာ္ ၏ ကိုယ္ေတာ္ ကို တည္ေဆာက္ ၍ ၊ ဓမၼ ဆရာ၏ အမႈကို ျပဳတတ္ မည္အ ေၾကာင္း။

  (၂)  အသင္း ေတာ္အား ဘုရား သခင္မွ ဦးေဆာင္ ေနေၾကာင္း၊ ေထြးေပြ႕ ထားေၾကာင္း အသင္းသူ အသင္း သားမ်ား မွ ၀န္ခံျခင္း
      
  (၃)  ဆုေတာင္း အစာေရွာင္လွ်က္၊ အသင္းေတာ္၊ တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုႏွင့္ ဗာနဗတို႔မွ ေခါင္းေပၚသို႔ လက္တင္ကာ၊ ၄င္းတို႔ (၇)ဦး၏ ဆက္ကပ္ ၀န္ခံမႈအား ေဖၚျပေနျခင္း
(သေတဖန္၊ ဖိလိပၸဳ၊ ေျပာေခၚ၊နိကေနာ္၊ တိမုန္၊ ပါေမန၊ နိေကာလ) (တမန္ ၆း၆)| “တမန္ ေတာ္တို႔ ေရွ႕၌ ထားၾက၏။ တမန္ ေတာ္တို႔ သည္လည္း ဆုေတာင္း ၿပီးလွ်င္ ထိုသူ တို႔၏ ေခါင္းေပၚ ၌ လက္ကို တင္ၾက၏။” (၁တိ ၅း၂၂)| “အဘယ္ သူ၏ အေပၚ၌ လက္ကို အလ်င္ တေဆာ မတင္ႏွင့္။ သူတပါး အျပစ္၌ မဆက္ ဆံႏွင့္။ ကိုယ္ကို ကိုယ္ စင္ၾကယ္ ေစေလာ့။”
      
  (၄)  ဘုရား သခင္သည္ အသင္းေတာ္ အားျဖင့္ မိမိအလုပ္အား လုပ္ေဆာင္ ေနေၾကာင္း
         
          ထို႔ ေၾကာင့္ ဘုရား သခင္ သည္ အသင္း ေတာ္ႏွင့္ အသင္း သူ အသင္း သား အားလံုး ကို၊ သာ သ နာျပဳ မ်ား ေစလႊတ္ ရန္ႏွင့္ သြား ေရာက္သာ သနာ ျပဳၾက ရန္ မိန္႔ ေတာ္ မူ ေန ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တမန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါလု သည္ မိမိ တည္ ေထာင္ ခဲ့ေသာ အသင္း ေတာ္မ်ားအ တြက္၊ ဆရာ မ်ားအား ပံုမွန္ Ordain (လက္တင္ ဆုေတာင္း ေစလႊတ္ျခင္း) ျပဳလုပ္ သည့္အျပင္၊ ဂါလိလဲ တြင္ရွိ ေသာ အသင္းေတာ္ မ်ား၏ အသင္းေတာ္ လူႀကီး မ်ားကို လည္း တိုက္ရိုက္ တာ၀န္ေပး ခန္႔အပ္ ျခင္း၊ Ordination (လက္တင္ ဆုေတာင္း ျခင္း) ျပဳလုပ္ ေပးေၾကာင္း ေဖၚျပ ထားပါ သည္။
(တမန္ ၁၄း၂၃)| အသင္း ေတာ္ မ်ားတို႔၌၊ သင္းအုပ္ တို႔ကို ခန္႔ထား၍၊ အစာ ေရွာင္လွ်က္ ဆုေတာင္း ပဌနာ ျပဳၿပီးလွ်င္၊ သင္း၀င္ သူတို႔ ယံုၾကည္ ေသာ သခင္ ဘုရား၏ လက္ေတာ္ သို႔ ထိုအသင္း ေတာ္တို႔ကို အပ္ႏွံ ၾက၏

ကေရေတ ကြ်န္းရွိ ၿမိဳ႕တိုင္း တြင္ သင္းအုပ္ မ်ားခန္႔ ထားရန္ တမန္ ေတာ္ရွင္ ေပါလုမွ တိတု အား လမ္းၫႊန္ ထား ေၾကာင္းလည္ ေတြ႕ ရပါသည္။(တိတု ၁း၅)| ငါသည္ သင့္ကို မွာထား ခဲ့ႏွင့္ သည္အတိုင္း၊ ကေရ ေတကြ်န္း ၌ မစံုလင္ သမွ် တို႔ကို ျပင္ဆင္၍၊ ၿမိဳ႕႐ြာ မ်ား၌ သင္းအုပ္ တို႔ကို ခန္႔ထား ေစျခင္းငွါ၊ ထိုကြ်န္း၌ သင့္ကို ငါထား ခဲ့သ တည္း

တိတု ကိုယ္တိုင္ ေရွ႕မဆြ မီက ပင္ အသင္း ေတာ္မ်ား မွ သူ႔အား ေ႐ြးခ်ယ္ ၾကေသာ အခါ (လက္တင္ ဆုေတာင္းျခင္း) Ordain အား ခံယူ ခဲ့ၿပီး ေၾကာင္း ၊ (၂ေကာ ၈း၁၉)| ထိုညီ မူကား၊ သခင္ ဘုရား၏ ဂုဏ္အ သေရ ေတာ္ကို ၄င္း၊ ကိုယ္ေစ တနာ စိတ္ကို ၄င္း၊ ငါတို႔ သည္ ထင္ရွား ေစ၍၊ အသင္း ေတာ္မ်ား၏ အလွဴ ေက်းဇူးကို ျပဳစုသည္ အမႈမွာ ငါတို႔ႏွင့္ အတူ သြားေစ ျခင္းငွါ၊ အသင္း ေတာ္ တို႔သည္ ေ႐ြးေကာက္ ၍ ခန္႔ထား ေသာ သူျဖစ္ သတည္း

          အထက္ပါ အေၾကာင္း အရာမ်ားတြင္ ပါရွိေသာ၊ သင္းအုပ္ ၊ အသင္း ေတာ္ လူႀကီး မ်ားသည္ တမန္ ေတာ္ အ၀င္ မဟုတ္ ေသာ္လည္း ယံုၾကည္သူ လူအစုအေ၀း တြင္ပါ၀င္ သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ (၂ေကာ ၈း၁၉)ရွိ၊ တိတု အား တာ၀န္ အပ္ႏွင္း ျခင္းႏွင့္၊ (တမန္ ၁၄း၂၃)တြင္၊ ဂလာတိ မွ အသင္း ေတာ္ လူႀကီးမ်ား ၊ သင္းအုပ္ ခန္႔ထား ျခင္းခံ ရသူ မ်ားအား အသံုး ျပဳထား သည့္ Greek (ဂရိ) ေ၀ါဟာရ ၏ဆို လိုရင္းမွာ၊  “to stretch forth the hands” လက္မ်ား အား ေရွ႕တိုး ၍ ဆန္႔ျခင္း ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ ရွိပါသည္။ ဤ ေ၀ါဟာရ အား သာမန္ အားျဖင့္ Athenian တို႔၏ ဥပေဒ ျပဳ အာဏာ ရွိလူစု အတြင္း မဲေပးျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ဥပေဒ တြင္ သံုးႏႈန္း ေသာ ေ၀ါဟာရ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္၊ ကနဦး အသင္းေတာ္ မ်ားတြင္ Ordain တာ၀န္ အပ္ႏွင္း ရာတြင္၊ အမ်ား၏ ဆႏၵျဖင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ ၾကသည္ ဟုလည္း နားလည္ ႏိုင္ပါ သည္။ တမန္ ေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ သင့္ေတာ္ ေသာ သူကို သိထားႏွင့္ ၿပီးျဖစ္ ေသာ္လည္း အမ်ား ဆႏၵျဖင့္ သာ ၊ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို ေ႐ြးျခယ္ ခဲ့ၾက ျခင္းျဖစ္ သည္။

          ဘုရား သခင္ သည္ အမႈ ေတာ္ျမတ္ အတြက္ လူတစ္ဦး အား ေ႐ြးေကာက္ ရာတြင္၊ ထိုသူႏွင့္ အသင္းေတာ္ ေရွ႕ေမွာက္ ထင္သာျမင္သာ ရွိရွိ လုပ္ေဆာင္ ပါလိမ့္ မည္။ အမႈ ေတာ္ေဆာင္ သည္ (၁တိ ၃း ၁-၁၆။ တိတု ၁း ၅-၉)ရွိ တစ္ေန႔ ထက္ တစ္ေန႔ အရည္ အခ်င္း ျပည့္၀ လာသူ၊ (၁ေကာ ၉း ၁၆)ရွိ တစ္ေန႔ ထက္ တစ္ေန႔ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ အား လိုက္ေလွ်ာက္ ျခင္း၊ ေဟာေျပာ ျခင္း တို႔၌ စိတ္အား ႀကီးသူ ျဖစ္လာ ပါလိမ့္ မည္။

          Ordination သည္ အသင္းေတာ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ သင္းအုပ္ ဆရာမ်ား၏ လက္ခံ တာ၀န္ယူ ဆက္ကပ္ ရမည့္ အရာ ျဖစ္ရံု သာမက အသင္းေတာ္ ရွိ ယုံၾကည္ သူအား လံုးအတူ တကြ လက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ ရမည့္ အရာ လည္း ျဖစ္ပါ သည္။ ထိုမွ်မက Ordination အေပၚ အသင္း ေတာ္ တစ္ရပ္လံုး ဘုရား သခင္၏ ေခၚယူျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ေယာက္ မက်န္ နားလည္ သေဘာ ေပါက္ရန္ ၊ ၀န္ခံ လုပ္ေဆာင္ ရန္လည္း လိုပါသည္။

          ယင္း သို႔ ေဆာင္ ႐ြက္ရာတြင္ အသင္း ေတာ္မ်ား၊ ယံုၾကည္ သူမ်ား အားလံုး ပါ၀င္ လွ်က္ ၊ ထင္သာ ျမင္သာ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း အားလံုး သေဘာတူ လုပ္ေဆာင္ ရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ အသင္း ေတာ္၌ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒ တစ္ရပ္ ကဲ့သို႔ မျပဳ လုပ္မိရန္ လည္း အေရး ႀကီးပါသည္။ Ordination ဆို သည္မွာ၊- အထူးအာဏာ၊ တန္ခိုး၊ ရာထူးႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား အပ္ႏွင္းေသာ အခန္းအနား မဟုတ္ပါ။ ။ ဘုရား သခင္မွ မိမိ၏အမႈ ေတာ္ျမတ္ သာ၍ က်ယ္ျပန္႔ ေစရန္ အတြက္ ေ႐ြးေကာက္ ေခၚယူၿပီး သာသနာ့ လုပ္ငန္းကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔၊ အနစ္နာခံ ကာ၊ ဘ၀ တစ္သက္ တာ၊ တစိုက္ မတ္မတ္ သစၥာရွိရွိ ဆက္ကပ္ အေစခံရန္ ေ႐ြးေကာက္ တာ၀န္ အပ္ႏွင္းေသာ၊ ယံုၾကည္သူ လူစုလူေ၀း တစ္ရပ္လံုး (အသင္းေတာ္)၊ တညီတၫႊတ္ တည္း လက္ခံလွ်က္၊ ၀မ္းေျမာက္ စြာျဖင့္ ဘုရား သခင့္ ေရွ႕ေတာ္၌ က်င္းပျပဳလုပ္ ရသည့္ မဂၤလာ၀တ္  ျဖစ္ပါသည္။

(ယံုၾကည္သူ တိုင္းသည္၊ ဘုရား သခင္ေရွ႕တြင္ အတူတူ ပင္ျဖစ္သည္၊ အဂၤါခ်င္း လည္းျဖစ္သည္၊ မည္သူမွ် သာ၍ ျမတ္ျခင္း မရွိပါ၊ အခ်င္းခ်င္း ဆက္စပ္ ေနသည္ကို သတိျပဳပါ၊ ခံယူ ယံုၾကည္ခ်က္ လြဲမွား ေနသူမ်ား ရွိပါက နားလည္ရန္ ရွင္းျပေပးပါ)

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)…