အဓိကက်မ္း (၁တိ၊၁း၅)|-
“ထိုသို႔ ပညတ္ ထားျခင္း ၏ အခ်ဳပ္ အျခာ ဟူမူ ကား၊ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ႏွ လံုး ႏွင့္၄င္း၊ ကိုယ္ကို ကိုယ္ သိေသာ စိတ္ ၾကည္ လင္ျခင္း ႏွင့္၄င္း၊ မွန္ ေသာ ယံုၾကည္ ျခင္းႏွင့္၄င္း၊ စပ္ ဆိုင္ေသာ ခ်စ္ ျခင္း ေမတၱာ ျဖစ္သတည္း။”
နိဒါန္း။
တိေမာေသ ၾသ၀ါဒစာ ပထမေစာင္ဟာ တမန္ ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလု ေရာ မၿမိဳ႕ အက်ဥ္း ေထာင္ထဲ (၂)ႏွစ္ ေလာက္ ေထာင္ က်ၿပီး တဲ့ ေနာက္ ပိုင္း၊ ဧဖက္ အသင္းေတာ္မွာ လြဲမွားတဲ့ အယူ၀ါဒသစ္ ေတြကို လူတစ္ခ်ဳိ႕က သြန္သင္ တာေတြ ရွိလာခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမွားယြင္းတဲ့ သြန္သင္ မႈေတြကို ရပ္တန္႔ေစဖို႔၊ ေဟာေျပာခြင့္ မေပးဖို႔၊ တိေမာေသကို တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုက ေရးသား ေပးပို႔တဲ့ စာေစာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဧဖက္ အသင္းေတာ္ဟာ ဒီစာမေရးမီ (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အသင္းေတာ္ တပါးလည္း ျဖစ္ပါတယ္ (တမန္၊ ၉း၁-၁၀)။
တိေမာေသ ၾသ၀ါဒစာ ပထမေစာင္ဟာ တမန္ ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလု ေရာ မၿမိဳ႕ အက်ဥ္း ေထာင္ထဲ (၂)ႏွစ္ ေလာက္ ေထာင္ က်ၿပီး တဲ့ ေနာက္ ပိုင္း၊ ဧဖက္ အသင္းေတာ္မွာ လြဲမွားတဲ့ အယူ၀ါဒသစ္ ေတြကို လူတစ္ခ်ဳိ႕က သြန္သင္ တာေတြ ရွိလာခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမွားယြင္းတဲ့ သြန္သင္ မႈေတြကို ရပ္တန္႔ေစဖို႔၊ ေဟာေျပာခြင့္ မေပးဖို႔၊ တိေမာေသကို တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုက ေရးသား ေပးပို႔တဲ့ စာေစာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဧဖက္ အသင္းေတာ္ဟာ ဒီစာမေရးမီ (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အသင္းေတာ္ တပါးလည္း ျဖစ္ပါတယ္ (တမန္၊ ၉း၁-၁၀)။
စာတန္ မာရ္နတ္ ဟာ တိုးတက္ ႀကီးပြား လာတဲ့ ခရစ္ယာန္ တစ္ဦးရဲ႕ အသက္ တာကိုဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အသင္းေတာ္ ကိုဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ မလိုလားတဲ့ သူျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႀကီးထြား လာတဲ့ ဧဖက္ အသင္းေတာ္ (၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္ သက္တမ္း ရွိလာတဲ့အခါ ျပႆနာ စတင္ ခဲ့ပါတယ္။ ျပႆနာက အသင္းေတာ္ အတြက္ ဘာအက်ဳိးမွ မရွိဘဲ၊ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုန္စရာ ကိုပဲ ျဖစ္ေစတဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြရဲ႕ ဒ႑ရီေတြ၊ အေတာ မသတ္ႏိုင္တဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးရဲ႕ ေဆြစဥ္ မ်ဳိးဆက္ စာရင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသင္း ေတာ္မွာ လူအခ်ဳိ႕က ျဖည့္စြက္ သြန္သင္မႈ ေတြပါဘဲ။ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးတိုင္း အတြက္ ေဆြစဥ္ မ်ဳိးဆက္ စာရင္းဟာ သိပ္ကို အေရးႀကီး တဲ့ အရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ျဖစ္ယင္ သူတို႔ရဲ႕အစ အာၿဗံဟံ ကေန စၿပီး မျဖစ္မေန သိကြ်မ္းဖို႔ လိုပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဘိုးေဘး၊ ဘုရားေကာင္း ခ်ီးေပးတဲ့ အာၿဗံဟံဟာ သူတို႔နဲ႔ ေသြးသား ေတာ္စပ္ သူျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ကယ္တင္ျခင္းကို အာၿဗံဟံ အားျဖင့္ ရတယ္လို႔ ယံုၾကည္မႈ အသစ္ ထုတ္ေဖၚ လာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသြန္သင္ခ်က္ ေတြဟာႏႈတ္ ကပတ္ေတာ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ လြဲမွားတဲ့ ၾသ၀ါဒ အသစ္ေတြ ျဖစ္လို႔၊ အဲဒီသြန္သင္ ခ်က္ေတြကို ရပ္တန္႔ေအာင္ လုပ္ဖို႔၊ ၀င္ေရာက္ ေဟာေျပာခြင့္ မေပးဖို႔၊ အသင္းသူ အသင္းသားေတြ အေနနဲ႔လည္း နားမေထာင္ၾကဖို႔၊ နားမေယာင္ ၾကဖို႔၊ ေရွာင္ရွား ၾကဖို႔ တမန္ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလုက တိေမာေသကို အေရးတႀကီး ေရးသား လိုက္တဲ့ စာျဖစ္သလို၊ ဒီကေန႔ အသင္းေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ ေတြအတြက္ ေလ့လာ ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့ သင့္တဲ့ စာေစာင္ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
လူဆိုတာ အသစ္ အသစ္ကို စိတ္၀င္ စားၿပီး နားေထာင္ ခ်င္တဲ့ သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အသစ္ေတြဟာ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ သမၼာက်မ္းစာနဲ႔ ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိကို ခ်ိန္ထိုး တတ္ဖို႔က ပိုၿပီး အေရးႀကီး လွပါတယ္။
(ေရာမ၊ ၁၆း၁၇)|မွာ ညီအစ္ကိုတို႔ သင္တို႔ ခံရၿပီးေသာ ဆံုးမၾသ၀ါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေသာ သင္းခြဲျခင္း၊ မွားယြင္း ျခင္း အေၾကာင္းကို ျပဳတတ္ေသာ သူတို႔ကို မွတ္၍ ေရွာင္ၾကေလာ့။
အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ သြန္သင္ တာေတြကို နားေထာင္ဖို႔ မေျပာနဲ႔ ေတြ႕ယင္ေတာင္ ေရွာင္ဖို႔ သြန္သင္ ထားတာ ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။ ေရွာင္ၾက ပါလို႔ေတာင္ ေဖၚျပထား ပါတယ္။ ဒါေတြကို ပိုင္းျခား နားလည္ ႏိုင္ဖို႔က ယံုၾကည္သူတိုင္း ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ကို သိကြ်မ္း နားလည္ ရမွာျဖစ္ၿပီး၊ ယံုၾကည္သူတိုင္း ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ကို သိကြ်မ္း နားလည္ဖို႔ ကလည္း၊ အသင္းေတာ္ရဲ႕ ၀ိညာဥ္ေရးရာ ဦးေဆာင္ သူမ်ားရဲ႕ သင္ၾကား ေပးရမယ့္ တာ၀န္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္က၊-
(ေယာဟန္ ၂၁း၁၆၊ ၁၇)|
“ငါ၏ သိုးတို႔ကို ထိန္းေလာ့၊ ငါ၏ သိုးတို႔ကို ေကြ်းေမြးေလာ့” လို႔ မိန္႔ၾကားထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဧဖက္ အသင္းေတာ္မွာ ရွိတဲ့ ခရစ္ယာန္ ေတြကို တမန္ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလုက ေအာက္ပါ (၃)ခ်က္နဲ႔ သြန္သင္ ထားတာကို မွတ္သား ႏိုင္ပါတယ္။
(၁တိ၊၁း၅)မွာ|-
“ထိုသို႔ ပညတ္ ထားျခင္း၏ အခ်ဳပ္အျခာ ဟူမူကား၊ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ႏွလံုး ႏွင့္၄င္း၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ သိေသာစိတ္ ၾကည္လင္ျခင္း ႏွင့္၄င္း၊ မွန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္၄င္း၊ စပ္ဆိုင္ေသာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ျဖစ္သတည္း။”
“ထိုသို႔ ပညတ္ ထားျခင္း၏ အခ်ဳပ္အျခာ ဟူမူကား၊ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ႏွလံုး ႏွင့္၄င္း၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ သိေသာစိတ္ ၾကည္လင္ျခင္း ႏွင့္၄င္း၊ မွန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္၄င္း၊ စပ္ဆိုင္ေသာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ျဖစ္သတည္း။”
(၁) စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ႏွလံုး(Pure Heart)
(၂) ကိုယ္ကိုကိုယ္ သိေသာစိတ္ ၾကည္လင္ျခင္း(Good Conscience)
(၃) မွန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း(Sincere Faith)
၁။စင္ၾကယ္ေသာစိတ္ႏွလံုး (Pure Heart)
“စိတ္ႏွစ္ခြ ရွိေသာသူတို႔၊ သင္တို႔ စိတ္ႏွလံုးကို သန္႔ရွင္း ေစၾကေလာ့ (ယာကုပ္၊ ၄း၈)” စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို (Pure Heart)ကို စာေရး ဆရာႀကီး Soren Kierkegaard က TO WILL ONE THING “တစ္ခုတည္း ကိုသာ လိုလားရန္”လို႔ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆို ထားပါတယ္။
“စိတ္ႏွစ္ခြ ရွိေသာသူတို႔၊ သင္တို႔ စိတ္ႏွလံုးကို သန္႔ရွင္း ေစၾကေလာ့ (ယာကုပ္၊ ၄း၈)” စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို (Pure Heart)ကို စာေရး ဆရာႀကီး Soren Kierkegaard က TO WILL ONE THING “တစ္ခုတည္း ကိုသာ လိုလားရန္”လို႔ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆို ထားပါတယ္။
(မႆဲ၊၆း၂၄)| မွာ “အဘယ္သူမွ် သခင္ႏွစ္ဦး အေစကို မခံႏိုင္၊ သခင္တဦးကို မုန္း၍ တဦးကို ခ်စ္မည္။ သခင္ တဦးကို မွီခို၍ တဦးကို မခန္႔မညား ျပဳမည္။ သင္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ အေစကို၄င္း၊ ေလာကီ စည္းစိမ္၏ အေစကို၄င္း မခံႏိုင္ၾက။”
ဒါေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုက ၊ လူသားေတြ အျပစ္ရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ဘ၀ကေန လြတ္ေျမာက္ ၿပီး ၊ ထာ၀ရ အသက္ ရဖို႔၊ လက္၀ါး ကါးတိုင္ ေပၚမွာ မိမိရဲ႕ အသက္ကိုစြန္႔၊ အေသြးကို သြန္းေလာင္းၿပီး ကယ္တင္ ရံုသာမက ၊ သံုးရက္ ေျမာက္တဲ့ ေန႔မွာ၊ လူသား မွန္သမွ် မလြန္ဆန္ ႏိုင္တဲ့ ေသျခင္းကို ေအာင္ျမင္ ေတာ္ေၾကာင္း ရွင္ျပန္ ထေျမာက္ ျခင္းအားျဖင့္ သက္ေသ ထူခဲ့တဲ့ ကယ္တင္ရွင္ သခင္ ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ သက္၀င္တဲ့ သခင့္ရဲ႕ တပည့္ေတာ္ ေတြအျဖစ္၊ သက္ဆံုး တိုင္ေအာင္ သစၥာရွိရွိ ပန္းတိုင္ ေရာက္တဲ့ အထိ ဇြဲလံုးလ ၀ရိယနဲ႔ အသက္ရွင္ ၾကဖို႔ အားေပး သြန္သင္ ထားတာ ေတြ႔ႏိုင္ ပါတယ္။
(ဖိလိပၸိ၊၃း၁၄)| ေယ႐ႈခရစ္ အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ သည္ အထက္ အရပ္မွ ေခၚေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ဆုကို ရျခင္းငွါ၊ ပန္းတံုးတိုင္ သို႔ ငါလိုက္ ေျပး၏။
(ေဟၿဗဲ၊၁၂း၁)| ထို႔ေၾကာင့္၊ ဤမွ်ေလာက္ မ်ားစြာေသာ သက္ေသ အေပါင္းတို႔သည္ ငါတို႔ကို ၀န္းရံလွ်က္ ရွိၾက သည္ျဖစ္၍ ငါတို႔သည္ ခပ္သိမ္းေသာ ၀န္တို႔ကို၄င္း၊ ေႏွာင့္ရွက္ တတ္ေသာ ဒုစရိုက္ကို၄င္း၊ ပယ္ရွား၍၊ ငါတို႔ မ်က္ေမွာက္၌ ထားေသာ ပန္းတံုး တိုင္သို႔ ေရာက္ျခင္းငွါ၊ အားမေလ်ာ့ဘဲ ေျပးၾက ကုန္အံ့။
ဆာလံဆရာ ကလည္း|-
(ဆာလံ ၂၄း၃-၅)| မွာ“ထာ၀ရဘုရား၏ ေတာင္ေပၚသို႔ အဘယ္သူ တက္ရ မည္နည္း။ သန္႔ရွင္းရာ ဌာနေတာ္၌ အဘယ္သူ သည္ ရပ္ေနရ မည္နည္း။ သန္႔ရွင္းေသာ လက္ႏွင့္ ျဖဴစင္ေသာ ႏွလံုး ရွိေသာသူ၊ မုသာကို မမီွ၀ဲ၊ မဆည္းကပ္၊ မမွန္ေသာ က်ိန္ ဆိုျခင္းကို မျပဳေသာ သူသည္ ထာ၀ရဘုရား၏ လက္ေတာ္မွ ေကာင္းႀကီး မဂၤလာကို၄င္း၊ ကယ္တင္ ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ လက္ေတာ္မွ ေျဖာင့္မတ္ ျခင္းတရား ကို၄င္း ခံရ လိမ့္မည္။”
ဆရာႀကီး ယုဒသန္ရဲ႕ အသက္တာကို ၾကည့္ပါ|-
အဆင့္မတူ၊ ယဥ္ေက်းမွႈမတူ၊ အစားအေသာက္ မတူ၊ ရာသီဥတုမတူ၊ ေဆြမ်ဳိး အသိုင္းေတြနဲ႔ ေ၀းကြာၿပီး၊ မိသားစု ေတြဆံုး႐ႈံး ရတဲ့အထိ အစရွိတဲ့ အခက္အခဲ ျပသနာ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း ေတြကိုခံယင္း၊ ေနာက္ဆံုး ေနမေကာင္း လြန္းလို႔ ေဆးကုသဖို႔ အျပန္၊ သေဘၤာ ေပၚမွာ ဘုန္းေတာ္ ၀င္စားလို႔ ေရသခၤ်ဳိင္းမွာပဲ သၿဂၤဳိလ္ခံ ရတဲ့အထိ ဘုရား သခင္ရဲ႕ အမႈေတာ္ကို တစိုက္ မတ္မတ္နဲ႔ ပန္းတံုးတိုင္ ေရာက္တဲ့ အထိ ဘုရား သခင္ရဲ႕ အေစကို သက္ဆံုးတိုင္ သစၥာ ရွိစြာ အသက္ရွင္ ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ ကလည္း “သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဘယ္သို႔ေတြ႕၊ ေရွ႕သို႔ ေဆာင္႐ြက္မည္၊ ျမန္မာလြင္ျပင္၊ ငါတို႔ႀကဲ၍၊ ဇိအုန္ထိပ္၊ ရိတ္ၾကမည္”| (In Joy or Sorrow, Health or Pain, Our course be onward still, We sow on Burma’s barren) ဒါေၾကာင့္၊ ဆရာႀကီးလို သခင္ တစ္ဦးရဲ႕ အေစကို ခံၿပီး ပန္းတံုးတိုင္ဆီ အေရာက္ လွမ္းၾက ပါစို႔|-
အဆင့္မတူ၊ ယဥ္ေက်းမွႈမတူ၊ အစားအေသာက္ မတူ၊ ရာသီဥတုမတူ၊ ေဆြမ်ဳိး အသိုင္းေတြနဲ႔ ေ၀းကြာၿပီး၊ မိသားစု ေတြဆံုး႐ႈံး ရတဲ့အထိ အစရွိတဲ့ အခက္အခဲ ျပသနာ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း ေတြကိုခံယင္း၊ ေနာက္ဆံုး ေနမေကာင္း လြန္းလို႔ ေဆးကုသဖို႔ အျပန္၊ သေဘၤာ ေပၚမွာ ဘုန္းေတာ္ ၀င္စားလို႔ ေရသခၤ်ဳိင္းမွာပဲ သၿဂၤဳိလ္ခံ ရတဲ့အထိ ဘုရား သခင္ရဲ႕ အမႈေတာ္ကို တစိုက္ မတ္မတ္နဲ႔ ပန္းတံုးတိုင္ ေရာက္တဲ့ အထိ ဘုရား သခင္ရဲ႕ အေစကို သက္ဆံုးတိုင္ သစၥာ ရွိစြာ အသက္ရွင္ ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ ကလည္း “သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဘယ္သို႔ေတြ႕၊ ေရွ႕သို႔ ေဆာင္႐ြက္မည္၊ ျမန္မာလြင္ျပင္၊ ငါတို႔ႀကဲ၍၊ ဇိအုန္ထိပ္၊ ရိတ္ၾကမည္”| (In Joy or Sorrow, Health or Pain, Our course be onward still, We sow on Burma’s barren) ဒါေၾကာင့္၊ ဆရာႀကီးလို သခင္ တစ္ဦးရဲ႕ အေစကို ခံၿပီး ပန္းတံုးတိုင္ဆီ အေရာက္ လွမ္းၾက ပါစို႔|-
၂။ကိုယ္ကိုကိုယ္ သိေသာ စိတ္ၾကည္လင္ျခင္း (Good Conscience)
ကိုယ္ကိုကိုယ္ သိေသာ စိတ္ဆိုတာ၊- ၾသတပၸ စိတ္ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခုခု မလုပ္ခင္၊ မေျပာခင္၊ မေဆာင္႐ြက္ခင္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို မွန္တယ္၊ မွားတယ္ ဆိုၿပီး အတြင္းထဲ (inner being) ကေန ေစ့ေဆာ္ေနတဲ့ အရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး၊ မွန္တာ လုပ္မိယင္ ေထာက္ခံေၾကာင္း စိတ္ ေပ်ာ္႐ႊင္ ၀မ္းေျမာက္ မႈအားျဖင့္၄င္း၊ မွားတာ လုပ္မိယင္ အျပစ္ရွိ ေၾကာင္း စိတ္မခ်မ္း မသာ ျဖစ္ျခင္း အားျဖင့္၄င္း၊ သက္ေသ ေပးတဲ့ အတြင္း ထဲကလာတဲ့ အသံလို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ကိုယ္ကိုကိုယ္ သိေသာ စိတ္ဆိုတာ၊- ၾသတပၸ စိတ္ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခုခု မလုပ္ခင္၊ မေျပာခင္၊ မေဆာင္႐ြက္ခင္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို မွန္တယ္၊ မွားတယ္ ဆိုၿပီး အတြင္းထဲ (inner being) ကေန ေစ့ေဆာ္ေနတဲ့ အရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး၊ မွန္တာ လုပ္မိယင္ ေထာက္ခံေၾကာင္း စိတ္ ေပ်ာ္႐ႊင္ ၀မ္းေျမာက္ မႈအားျဖင့္၄င္း၊ မွားတာ လုပ္မိယင္ အျပစ္ရွိ ေၾကာင္း စိတ္မခ်မ္း မသာ ျဖစ္ျခင္း အားျဖင့္၄င္း၊ သက္ေသ ေပးတဲ့ အတြင္း ထဲကလာတဲ့ အသံလို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
(ေရာမ၊ ၂း ၁၅)မွာ၊- “ကိုယ္ကို ကိုယ္သိေသာ စိတ္ႏွလံုး သည္ သက္ေသခံ သျဖင့္၄င္း၊ အခ်င္း ခ်င္း ေဆြးေႏြး ဆင္ျခင္၍ အျပစ္တင္ လ်က္၊ လႊတ္လ်က္ ေနသျဖင့္၄င္း၊ မိမိတို႔ စိတ္ႏွလံုး ထဲ၌ မွတ္သားေသာ တရား၏ အက်ဳိးကို ထင္ရွားစြာ ျပၾက၏။
ဒီသက္ေသ ေတြကို သင့္အေနနဲ႔ အေလးထားယင္၊ ၾသတပၸ စိတ္ရွင္းမယ္ (၁တိ၊၁း၅)၊ ဂရုမစိုက္ လစ္လွ်ဴရႈမယ္ ဆိုယင္ေတာ့ သင့္ၾသတပၸ စိတ္ဟာ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ဆိုးညစ္ လာပါလိမ့္မယ္။
(ေဟၿဗဲ၊ ၁၀း၂၂)မွာ၊- “ငါတို႔သည္ သစၥာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သေဘာ ရွိ၍ ၀ိစိကိစာၦ (ယံုမွား၊ သံသယ)ႏွင့္ ကင္းေသာ ယံုၾကည္ျခင္း ၌တည္လ်က္၊ စိတ္ႏွလံုးကို သံေ၀ဂ တရားႏွင့္ လြတ္ေအာင္ ျဖန္းျခင္း၊ ကိုကာယ ကိုလည္း ၾကည္သာေရျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္း ရွိၿပီးမွ၊ အထံေတာ္သို႔ တိုး၀င္ ခ်ဥ္း ကပ္ၾက ကုန္ အံ့။”
တစ္နည္း ေျပာရယင္၊ ၾသတပၸစိတ္ ဆိုတာ သင္တစ္ခုခု မွားေနၿပီလို႔ သတိ ျပန္လည္ လာေအာင္ အခ်က္ေပးဖို႔ ဘုရားသခင္ သင့္အထဲ ထည့္ေပး ထားတဲ့ သတိေပး ႏိႈးစက္ (alarm) တစ္ခုနဲ႔ တူပါတယ္။ လူတိုင္းမွာ ၾသတပၸစိတ္ ကိုယ္စီ ရွိၾက ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သတိေပးတဲ့ ပံုစံနဲ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တူၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ မွန္တယ္ ၊ မွားတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေပး မႈေတြ ကလည္း မိမိ ကိုယ္တိုင္ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ ထည့္သြင္း ထားတဲ့ (registering) အေပၚမွာပဲ မူတည္ၿပီး အခ်က္ေပး ေခါင္းေလာင္း သံထြက္ ေပၚလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾသတၱပ စိတ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ထည့္သြင္း ေပးထားတဲ့၊ ကိုယ္တိုင္ ေလ့က်င့္ ေပးထားတဲ့ အခ်က္ အလက္ ေတြအတိုင္းပဲ သတိေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါ တစ္ေလ အခ်က္ ေပးသင့္ရဲ႕ သားနဲ႔ အခ်က္ မေပးတာမ်ဳိး၊ အခ်က္ မေပးသင့္ပဲ အခ်က္ေပး မိတာမ်ဳိးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ကိုယ္ထည့္သြင္း ထားတဲ့ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ပီပီျပင္ျပင္ မျဖစ္လို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ ခ်က္ေတြ ထည့္သြင္း တဲ့အခါ ပီျပင္ဖို႔ ျပတ္ျပတ္ သားသား ရွိဖို႔ လိုပါ တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ၾသတပၸစိတ္ဟာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ျဖစ္သင့္တဲ့ အရာေတြနဲ႔ က်ဳိးေၾကာင္း ညီၫြတ္မႈ မရွိႏိုင္ပါဘူး၊ သူ႔အထဲမွာ ဒါက မွန္တယ္၊ ဒါက မွားတယ္လို႔ သတ္မွတ္ ထည့္သြင္း ေပးထားယင္ အဲဒီ တိုင္းပဲ မွန္တယ္ မွားတယ္လို႔ သတိေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ကိုယ့္ရဲ႕ ထည့္သြင္း တဲ့အပိုင္းပါ။ ေနာက္ တစ္မ်ဳိးက ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနနဲ႔ ဒီသတိ ေပးသံအတိုင္း လက္ခံ တုန္႔ျပန္ ႏိုင္သလို၊ ဂရုမစိုက္ပဲ ပိတ္ထား လို႔လည္း ရပါတယ္။ အခ်က္ေပးသံကို လက္ခံၿပီး သတိေပး ခ်က္အတိုင္း တုန္႔ျပန္ မယ္ဆိုယင္ေတာ့၊ သင့္ရဲ႕ ၾသတပၸစိတ္ တစ္ေန႔ ထက္တစ္ေန႔ တိုးတက္ လာၿပီး၊ အခ်က္ေပးသံကို လက္မခံဘဲ ပိတ္လိုက္မယ္ ဆိုယင္ေတာ့၊ ေနာက္ဆို ၾသတပၸစိတ္က အလုပ္မလုပ္ ေပးေတာ့တဲ့ အထိ ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီလိုလုပ္ လိုက္ျခင္း ဟာ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အသက္တာထဲ အားၿပိဳင္မႈေတြ ၊ တင္းမာမႈ ေတြကိုလည္း ျဖစ္ေပၚ လာေစ ပါတယ္။ ဒီတင္းမာမႈနဲ႔ အားၿပိဳင္မႈ ေတြကို တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါေတာ့ ႀကိဳးစားၿပီး ေျဖသိမ့္ ဖံုးကြယ္လို႔ ရေကာင္း ရႏိုင္ေပမဲ့၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားလာ တဲ့အခါ သင့္ရဲ႕ အသက္တာမွာ ႀကီးမားတဲ့ နာၾကင္မႈ ခါးသီးမႈ ေတြကို ေပၚေပါက္ ေစႏိုင္ ပါတယ္။
ဒီၾသတၱပ စိတ္ရဲ႕ သတိေပး ခ်က္ေတြကို ဂရုမစိုက္ နားမေထာင္တဲ့ အႀကိမ္ေရ မ်ားလာ တဲ့အခါ၊ သံပူခတ္ သလို အလုပ္မလုပ္ ေတာ့တဲ့ အေျခအေန ကိုေရာက္ သြားၿပီး၊ ေတာ္ေတာ္ ဆိုး၀ါးတဲ့ သေဘာထား အက်င့္ စရိုက္ေတြနဲ႔ ခိုင္မာတဲ့ ၾသတၱပစိတ္ ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါတယ္။
(၁တိ ၄း၂)| မွာ ေနာင္ကာလ၌ ၾသတၱပၸ စိတ္တြင္ သံပူႏွင့္ ခတ္ျခင္းကို ခံၿပီးလွ်င္၊ မုသာ စကားကို ေျပာတတ္ ေသာ သူတို႔၏ လွ်ိဳ႔ဝွက္ျခင္း အားျဖင့္၊ လူအခ်ိဳ႕ တို႔သည္ ယံုၾကည္ျခင္းကုိ စြန္႔ပယ္၍၊ လွည့္ျဖား တတ္ေသာ စိတ္ဝိညာဥ္ တို႔၌၄င္း၊ နတ္ဘုရား တို႔ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ ၾသဝါဒတို႔၌ ၎ မွီဝဲ ဆည္းကပ္ ၾကလိမ့္မည္။
ဘုရား သခင္ဟာ ၊ကၽြႏု္ပ္တို႔ကို သူ႔ရဲ႕ အလိုေတာ္နဲ႔ အညီ အသက္ရွင္ႏိုင္ဖို႔ ၊ ဒီၾသတပၸစိတ္ကို အကူအညီ တစ္ခုအေနနဲ႔ လူသားတိုင္းရဲ႕ အတြင္း စိတ္ထဲမွာ ေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဖက္က ဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ စံႏံႈး သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြကို ကိုယ့္ရဲ႕ ၾသတပၸစိတ္ထဲ ထည့္သြင္း (Programming) ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ လုပ္ထားမယ္ ဆိုယင္ေတာ့၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေန႔စဥ္ အလုပ္၊ သေဘာ ထားမႈ၊ ေျပာဆိုမႈ၊ ႀကံစည္မႈ အသက္ရွင္မႈ ေတြကို ၾသတၱပ စိတ္က ဘုရား အလိုေတာ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ မွန္မမွန္ု သတိေပး အခ်က္ေပး သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ လူသား (ဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ ခ်က္ေတြကို မိမိရဲ႕ ၾသတပၸ စိတ္ထဲ Programming မထည့္သြင္း ရေသးတဲ့ လူသား) ရဲ႕ၾသတပၸ စိတ္ကေတာ့၊ ဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္နဲ႔ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္ အတိုင္း ကြက္တိ ျပည့္ျပည့္စံုစံု “မွန္ဆိုမွန္ မွားဆို မွားလို႔ ေဖၚျပေပး ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။
လူသား ေတြမွာ ငယ္စဥ္ ကေလး ဘ၀ကေန မိမိ သက္၀င္ လႈပ္ရွား ျဖတ္သန္း သင္ယူ လာခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕ အႀကံဳ ၊ အသက္ ရွင္မႈပံုစံ အမ်ဳိးမ်ဳိး ၊အေၾကာင္း တရား အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ ၾသတပၸ စိတ္ထဲမွာ Programming ထည့္သြင္း ခံထားရတဲ့ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြဟာ ဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္နဲ႔ ကိုက္ညီ တာေတြ ရွိသလို၊ မကိုက္ညီ တာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဘုရားသခင္က ကၽြႏု္ပ္တို႔ရဲ႕ ၾသတပၸ စိတ္ကို ျပန္ၿပီး အလိုေတာ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ ခ်က္ေတြ programming ထည့္သြင္းဖို႔ အလိုေတာ္ ရွိပါတယ္။ ဒီလို ဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ ခ်က္ေတြကို ထည့္သြင္း တဲ့နည္းက၊ ဘုရားရဲ႕ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ကို နာခံ လိုက္ေလွ်ာက္ ေလ့က်င့္ျခင္းနဲ႔ ထည့္သြင္း ၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Programing ထည့္သြင္း ျခင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္တာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေန႔တိုင္း လုပ္ေဆာင္ သြားရယ့္ အလုပ္ ျဖစ္သလို၊ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ရဲ႕ ဦးေဆာင္ လမ္းျပမႈနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ကိစၥလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ကို မိမိရဲ႕ အတြင္းထဲ ၀င္ေရာက္ ကိန္း၀ပ္ဖို႔ ေခၚဖိတ္ရမယ္၊ ေနရာေပး ရပါလိမ့္မယ္။
ဘယ္လို ဖိတ္ေခၚ ရမလဲ၊ ဘယ္လို ေနရာေပး ရမလဲ။ (၁) မိမိဟာ အျပစ္ သားျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျပစ္ ရွိေၾကာင္း ဘုရား သခင္ထံ ႏႈတ္နဲ႔ေရာ စိတ္ႏွလံုး သားထဲကပါ ၀န္ခံပါ၊ (၂) မိမိအျပစ္ ေတြအတြက္ ႏႈတ္နဲ႔ေရာ စိတ္ႏွလံုး သားထဲ ကပါ ေနာင္တ ရပါ၊ ဒီအျပစ္ ေတြအတြက္ အမွန္တကယ္ ယူက်ဳံးမရ ၀မ္းနည္း မႈရွိပါ၊ (၃) မေကာင္းတဲ့ သေဘာထား၊ စိတ္ဓါတ္၊ အႀကံအစည္၊ အျပဳအမူ ေတြကို လံုးလံုးလွ်ားလွ်ား စြန္႔ပစ္ပါ၊ (၄) သင့္အျပစ္ ေတြကို ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ေပးၿပီး လူသစ္ ျဖစ္ေစတဲ့ ခရစ္ေတာ္ ဘုရားထံမွာ မိမိ အျပစ္ေတြကို ခြင့္လႊတ္ ေပးဖို႔ အသနားခံ ဆုေတာင္းပါ၊ (၅) ခရစ္ေတာ္ ဘုရား အား သင့္ကို အသက္တာ သစ္ေပးပိုင္တဲ့၊ သင့္ရဲ႕ အျပစ္ရွိရွိ သမွ်ကို ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ ေပးပိုင္တဲ့ သင့္ရဲ႕ အသက္ သခင္ ကယ္တင္ရွင္ အျဖစ္ လက္ခံ ယံုၾကည္ၿပီး လူေရွ႕ ဘုရားေရွ႕မွာ သစၥာဆိုပါ၊ ဒုတိယေမြး ျခင္းခံယူပါ။ (၆) သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္ကို သင့္စိတ္ ႏွလံုးသားထဲ အစဥ္လမ္းျပ ေပးဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါ၊ လက္ခံပါ။
လက္ခံရ ရွိၿပီဆိုတာနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္ ကေနစၿပီး၊ သင့္ကို သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္က လမ္းျပ သြန္သင္ သြားပါ လိမ့္မယ္။ အဲဒီသြန္ သင္ခ်က္ အတိုင္း နာခံ လိုက္ေလ်ာက္ ယင္းနဲ႔၊ သင့္ရဲ႕ ၾသတၱပ စိတ္ထဲ ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္ရွိတဲ့ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ ခ်က္ေတြ တေျဖးေျဖး ထည့္သြင္း ေစၿပီး၊ သင့္ရဲ႕ သေဘာထား၊ လုပ္ေဆာင္မႈ၊ အႀကံအစည္ အားလံုး ဟာလည္း တေျဖးေျဖး ဘုရား သခင္ရဲ႕ အလို ေတာ္ရွိတဲ့ အသက္ရွင္ ျခင္းဖက္သို႔ ေျပာင္းလဲ သြားပါ လိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆံုး သင့္အသက္တာ ဟာ ဘုရား သခင္ အလိုေတာ္ ရွိတဲ့ ၀ိညာဥ္ေရးရာ ရင့္က်က္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ ရဲ႕ အသက္တာ ပံုစံ ျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။ ဒီလုိနည္းနဲ႔ ဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္နဲ႔ အညီအခ်က္ျပ သမွ်ကို လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္သူ ျဖစ္လာၿပီး၊ အလိုေတာ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ ဖက္ျဖစ္တဲ့ အရာမွန္ သမွ်ကို မလုပ္မိဖို႔ သတိေပး ေခါင္းေလာင္း သံက အကူ အညီေတြ ေပးသြား ပါလိမ့္မယ္။
၃။မွန္ကန္ေသာယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ ယံုၾကည္ျခင္းအေမြ(Sincere Faith)
တိေမာေသ ဆိုတာက ရွင္ေပါလု အင္မတန္ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရတဲ့ တပည့္ တစ္ေယာက္ပါ။ (၁တိ၊၁း၂)မွာ| “ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ငါ့သားစစ္ ျဖစ္ေသာ တိေမာေသ” လို႔ေတာင္ ေျပာထားပါတယ္။ ယံုၾကည္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ လာယင္၊ သူ႔ရဲ႕ သားအစစ္ လိုပါဘဲလို႔ ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိေမာေသဟာ တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလု ကိုယ္တိုင္ ခန္႔ထားတဲ့ ဧဖက္ အသင္းေတာ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ေတြထဲက တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္(၁တိ၊၁း၄)။ တစ္ဖက္မွာ၊ တိေမာေသဟာ အဖြား ေလာဣနဲ႔ အမိ ဥနိတ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္း အေမြကို ဆက္ခံ ခဲ့တဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုက၊
(၂တိ၊၁း၅)မွာ “သင္၏အဘြား ေလာဣ၊ အမိဥနိတ္ ၌ အရင္တည္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း တည္းဟူ ေသာ၊ ငါသေဘာ က်သည္ အတိုင္း၊ သင္၌လည္း တည္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း စစ္ကို မွတ္မိ သျဖင့္၄င္း”
မွန္ကန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း (Sincere Faith) ဆိုတာ၊ ဟန္ေဆာင္မႈ မပါ၊ ခိုင္ၿမဲၿပီး သစၥာရွိတဲ့ ယံုၾကည္ျခင္းကို ဆိုလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္း အားျဖင့္ ေျပာရယင္ တိေမာေသရဲ႕ အဖြား ေလာဣနဲ႔ အမိ ဥနိတ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္း နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး၊ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ထဲမွာ အေသးစိတ္ ေျပာမထား ေပမဲ့၊ တိေမာေသ ရဲ႕ဖခင္ဟာ ေဟလသ (Greek) လူမ်ဳိး ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိေမာေသ ဟာ ထမ္းပိုး မညီတဲ့ အိမ္ေထာင္ ကေန ေပါက္ပြား လာတဲ့ သူတစ္ဦး ျဖစ္ေပမဲ့၊ အဘြားနဲ႔ အမိတို႔ရဲ႕ သြန္သင္မႈနဲ႔ အသက္ရွင္ တဲ့ပံုသက္ေသ ေတြဟာ တိေမာေသ ကိုယံုၾကည္ ျခင္းအေမြ ရေစတဲ့ အထိ ျဖစ္တာကို ဘယ္လိုမွ ျငင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာင္းျပန္ ေျပာရယင္ တိေမာေသရဲ႕ အဘြားနဲ႔ အမိတို႔သာ သာမန္ ခရစ္ယာန္ ယံုၾကည္သူ အဆင့္ပဲ ဆိုယင္၊ ထမ္းပိုး မညီတဲ့ အိမ္ေထာင္က ေနေပါက္ပြား လာတဲ့ တိေမာေသ လည္း ဘယ္လိုမွ ဒီအဆင့္ အထိ ေရာက္လာ ႏိုင္စရာ မရွိ ႏိုင္ ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တိေမာေသရဲ႕ အဘြားနဲ႔ အမိ တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္းဟာ သာမန္ အဆင့္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို နားလည္ ႏိုင္သလို။ ဟန္ေဆာင္မႈ ကင္းတဲ့ စစ္မွန္တဲ့ ယံုၾကည္ျခင္း နဲ႔ယံုၾကည္တဲ့ သူေတြလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တိေမေသ အေနနဲ႔လည္း သခင္ တစ္ဦးတည္းကို သစၥာရွိစြာ ေျဖာင့္မတ္စြာ ယံုၾကည္တာမ်ဳိး ျဖစ္ၿပီး ၀န္းက်င္မွာ ေတာင္ အသေရ ရွိတဲ့သူလို႔ ေတာင္ သတ္မွတ္ ျခင္းခံရတဲ့ သူလို႔ေတာင္ ေဖၚျပ ထားပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္
(တမန္ ၁၆း၁-၂)| “ထိုေနာက္မွ ေပါလုသည္ ေဒရေဗၿမိဳ႕ႏွင့္ လုတၱရၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေလ၏။ လုတၱရၿမိဳ႕၌ တိေမာေသ အမည္ရွိေသာ တပည့္ေတာ္ တေယာက္ရွိ၏။ သူ၏အမိကား ယံုၾကည္ေသာ ယုဒမိန္းမ ျဖစ္၏။ အဘကား ေဟလသ လူျဖစ္၏။ ထိုသူသည္ လုတၱရၿမိဳ႕၊ ဣေကာနိၿမိဳ႕၌ ရွိေသာ ညီအစ္ကို တို႔တြင္ အသေရ ရွိေသာ သူျဖစ္၏။”
(၂တိ၊၁း၅)မွာ တိေမာေသရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္းကို ေဖၚျပထားပါတယ္။ “သင္၏အဘြားေလာဣ၊ အမိဥနိတ္ ၌ အရင္တည္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း တည္းဟူေသာ၊ ငါသေဘာက် သည္အတိုင္း၊ သင္၌လည္း တည္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း စစ္ကို မွတ္မိ သျဖင့္၄င္း၊” စစ္မွန္ေသာ ၾသ၀ါဒဆိုတာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာကိုသာ ပိုမို ပြားမ်ား ေစပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ အသက္တာရဲ႕ ပန္းတိုင္ဟာ မုန္းတီး တာေတြ၊ ျငင္းခုံတာေတြ ျဖစ္ဖို႔ မဟုတ္ ပါဘူး။
ထပ္ၿပီးတမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုက တိေမာေသကို၊-
(၁တိ ၆း ၁၁-၁၂)| အုိဘုရား သခင္၏လူ၊ သင္သည္ ထိုအျပစ္ မ်ားကို ၾကဥ္ေရွာင္ ေလာ့။ ေျဖာင့္မတ္စြာ က်င့္ျခင္း၊ ဘုရားဝတ္၌ ေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္း၊ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ သည္းခံျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ ေမြ႔ျခင္း တို႔ကို မွီေအာင္ လိုက္ေလာ့။ ယံုၾကည္ျခင္း ႏွင့္ဆိုင္၍ ေကာင္းစြာ ေသာ တိုက္လွန္ျခင္း ကိုျပဳေလာ့။ ထာဝရ အသက္ကို ကိုင္ယူေလာ့။ ထိုအ သက္ကို ရမည္ အေၾကာင္း၊ သင္သည္ေခၚေတာ္မူျခင္း ကိုခံရ၍၊ သက္ေသ အမ်ားတို႔ ေရွ႔၌ ေကာင္း မြန္စြာ ဝန္ခံၿပီ။ လို႔ တိုက္တြန္း ထားပါ ေသးတယ္။
အထက္ ေဖၚျပပါ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ႏွလံုး (Pure Heart)၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ သိေသာ စိတ္ၾကည္ လင္ျခင္း (Good Conscience)နဲ႔ မွန္ကန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း (Sincere Faith) ေတြ ရွိၿပီ ဆိုယင္၊ အသင္း ေတာ္တြင္း မွာ၊ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ျပည့္စံုလာၿပီ၊ ဘုရား သခင္ အလိုေတာ္ ရွိတဲ့ အသင္း အျဖစ္ ေလာက အလယ္ အလင္း ေပးတဲ့ အသင္းေတာ္ ျဖစ္လာ မွာ အေသ အခ်ာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတင္မကဲ အဲဒီ အသင္းေတာ္ ကို စာတန္ မာရ္နတ္ အေနနဲ႔ ၀င္ေရာက္ ေႏွာက္ရွက္ ဖို႔ေတာင္ အခက္ ႀကံဳေတြ႕ ႏိုင္ေစ ပါလိမ့္မယ္။
နိဂံုး။
ခရစ္ယာန္ အသက္တာ ဟာ ၊ စစ္ေျမ တလင္းထဲ ေရာက္ေနတဲ့ စစ္သား ေတြလိုပါပဲ။ ကိုယ္က ရန္သူကို တိုက္ခိုက္ ရသလို၊ ရန္သူရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈ ကို လည္း မ်က္ေျခ မျပတ္ သတိ ႀကီးစြာထား ရတဲ့ သူ ေတြျဖစ္ ပါတယ္။ အခ်ိန္တိုင္း သတိရွိ ဖို႔လိုပါ တယ္။ ခရစ္ေတာ္ ကို စစ္မွန္စြာ ယံုၾကည္တဲ့ သူတိုင္းဟာ ေန႔၊ ညမျပတ္ အခ်ိန္ တိုင္း ခရစ္ေတာ္ကို ကိုးစားသူ၊ နာခံ သူေတြျဖစ္ ၾကပါတယ္။ ရင္ဆိုင္ လာရမယ့့္ စာတန္ရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈ၊ ေသြးေဆာင္မႈ၊ လွည့္ျဖားမႈ အစရွိ တာေတြကို တစ္ခုမွ အခြင့္ မေပးပဲ၊ တြန္းလွန္ ဖယ္ရွား တုံ႔ျပန္ ရမယ့္သူ ေတြျဖစ္ ၾကပါတယ္။
ခရစ္ယာန္ အသက္တာ ဟာ ၊ စစ္ေျမ တလင္းထဲ ေရာက္ေနတဲ့ စစ္သား ေတြလိုပါပဲ။ ကိုယ္က ရန္သူကို တိုက္ခိုက္ ရသလို၊ ရန္သူရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈ ကို လည္း မ်က္ေျခ မျပတ္ သတိ ႀကီးစြာထား ရတဲ့ သူ ေတြျဖစ္ ပါတယ္။ အခ်ိန္တိုင္း သတိရွိ ဖို႔လိုပါ တယ္။ ခရစ္ေတာ္ ကို စစ္မွန္စြာ ယံုၾကည္တဲ့ သူတိုင္းဟာ ေန႔၊ ညမျပတ္ အခ်ိန္ တိုင္း ခရစ္ေတာ္ကို ကိုးစားသူ၊ နာခံ သူေတြျဖစ္ ၾကပါတယ္။ ရင္ဆိုင္ လာရမယ့့္ စာတန္ရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈ၊ ေသြးေဆာင္မႈ၊ လွည့္ျဖားမႈ အစရွိ တာေတြကို တစ္ခုမွ အခြင့္ မေပးပဲ၊ တြန္းလွန္ ဖယ္ရွား တုံ႔ျပန္ ရမယ့္သူ ေတြျဖစ္ ၾကပါတယ္။
(၁ေပ ၅း၈)|- “သမၼာသတိ ရွိလွ်က္ မအိပ္ဘဲ ေစာင့္ေန ၾကေလာ့။ သင္တို႔၏ ရန္သူတည္း ဟူေသာ မာရ္နတ္ သည္၊ ေဟာက္ေသာ ျခေသၤ့ကဲ့သို႔ အဘယ္သူကို မ်ဳိရမည္နည္း ဟူ၍ လွည့္လည္ ရွာေဖြလ်က္ ရွိ၏။” ။
ဒါေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ရွင္ ေပါလုကလည္း တိေမာေသကို ယံုၾကည္ျခင္း ႏွင့္ဆိုင္၍ ေကာင္းစြာ ေသာ တိုက္လွန္ ျခင္းကို ျပဳေလာ့။ (၁တိ ၆း၁၂)မွာ သတိေပး ထားတာေတြ႕ ရပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ၊
ယံုၾကည္ျခင္း အေမြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူအမ်ားဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ သားသမီး ေျမးျဖစ္ ေတြအတြက္၊ ပညာအေမြ၊ ဥစၥာအေမြ ေတြကို အဓိကထား ဦးစားေပးၿပီး အေမြ ေပးတာကို ေတြ႕ၾက ရမွာပါ။ တကယ္ တမ္းၾကေတာ့ အဲဒီ ဥစၥာအေမြ၊ ပညာအေမြ ေတြက ကိုယ့္ သားသမီး ေျမးျမစ္ ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ ဘ၀ကို အျပည့္ အ၀ ထိန္းေက်ာင္း ပဲ့ျပင္ ေပးႏိုင္မယ့္ အရာေတြ ေတာ့မဟုတ္ ပါဘူး။ သူတို႔ကို မွန္ကန္စြာ အသက္ရွင္ တတ္ဖို႔ အျပည့္ အ၀ ထိန္းေက်ာင္း ေပးႏိုင္ တာကေတာ့၊ ယံုၾကည္ျခင္း အေမြ တစ္ခုဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့၊ အေမြဆိုတာ ကိုယ့္မွာ ရွိမွပဲ ေပးလို႔ ရတဲ့ အရာျဖစ္လို႔၊ ကိုယ္တိုင္ အေမြ ေပးႏိုင္တဲ့ အေျခ အေနေတာ့ ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီ ယံုၾကည္ျခင္း အေမြဟာ သူတို႔ရဲ႕ ယခုဘ၀ တင္မကဘူး၊ ေနာင္ တမလြန္ဘ၀ အထိ လွပေစမယ့္ အေမြ လည္းျဖစ္ ပါတယ္။ တိေမာေသရဲ႕ အဘြားနဲ႔ အမိတို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္း အေမြ ေပးျခင္းကို အတုယူ ၾကပါစို႔၊ အသင္းေတာ္တြင္း မွန္ကန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ခ်စ္ခ်င္းေမတၱာမ်ားနဲ႔ အသက္ရွင္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလၽ်ွက္| အာမင္…
၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)
0 Comments
Post a Comment