နိဒါန္း|-               
          ၿငိမ္သက္ ျခင္း အေၾကာင္း စဥ္းစား ယင္၊ ရွာလံု (shalom) ဆိုတဲ့ ေဟၿဗဲ ေ၀ါဟာ ရကို ခ်န္လွပ္ ထားခဲ့ လို႔ မရ ပါဘူး။ ျမန္မာ ျပည္မွာ တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ ေယာက္ ေတြ႕ယင္ “မဂၤလာပါ” လို႔ ႏႈတ္ဆက္ ၾကတာ ဟာ၊ လူတစ္ ေယာက္က လူတစ္ ေယာက္ အေပၚ ေကာင္း ျမတ္တဲ့ မဂၤလာ ေတြ သက္ေရာက္ ပါေစ ဆိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ “မဂၤလာပါ” လို႔ ရည္႐ြယ္ ႏႈတ္ဆက္ ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဘဲ ၊ အစၥေရး (ဂ်ဴး) လူမ်ဳိးေတြ အေနနဲ႔ လည္း တစ္ ေယာက္ နဲ႔တစ္ ေယာက္ စေတြ႕တဲ့ အခါဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပန္ခါနီး ႏႈတ္ဆက္ တဲ့အခါ ဘဲျဖစ္ျဖစ္ shalom (ရွာလံု) ဆိုၿပီး ႏႈတ္ ဆက္ေလ့ ရွိၾကပါ တယ္။ သမၼာ က်မ္းစာ ထဲမွာ အသံုး ျပဳထားတဲ့ ေဟၿဗဲ (Hebrew) ေ၀ါဟာရ shalom ကို ဂရိ (Greek) ေ၀ါဟာရ  eirene လို႔ ေခၚၿပီး၊ အဂၤလိပ္ (English) လို peace လို႔ ဘာသာ ျပန္ထား ပါတယ္၊ ျမန္မာ လိုကေတာ့ “ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း” သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ shalom ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာ ရရဲ႕ မူရင္း အဓိပၸါယ္ ကေတာ့ ဒါထက္ မ်ားစြာ ေလးနက္ က်ယ္ျပန္႔တဲ႔ အဓိပၸါယ္ ေတြရွိ ေနတာ ကို သမၼာ က်မ္းစာ ထဲမွာ ျမင္ ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။ အဲဒါ ေတြက ေတာ့ ၊- shalom ဟာ ၿပီးျပည့္ စံုတယ္၊ ခြ်င္းခ်က္ မရွိဘူး၊ အနာ အဆာ ကင္းမဲ့တယ္ ၊ က်န္းမာေရး ႐ႈေဒါင့္ ကဆို ခႏၵာကုိယ္ တစ္ခုလံုး ေရာဂါ ဘယ ကင္းၿပီး၊ က်န္းမာ ေရးနဲ႔ ၿပီးျပည့္ စံုတယ္ လို႔လည္း အဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ ၊ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးနဲ႔ တစ္မ်ဳိး၊ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု၊ လူလူခ်င္း တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၾကားမွာ ဆက္ဆံမႈ၊ ေပါင္းသင္းမႈ မွန္ကန္ ညီၫႊတ္မႈ ရွိတယ္၊ သဟ ဇာတ ျဖစ္တယ္၊ မွ်တတယ္၊ ပဋိပကၡ ကင္းတယ္၊ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားျခင္း မရွိဘူး၊ ၿပိဳင္ဆိုင္ မႈေတြလည္း မရွိဘူး၊ စတဲ့ အဓိပၸါယ္ ေတြကို လည္း ေဆာင္ ပါတယ္။ ဓနဥစၥာ ပိုင္းနဲ႔ ဆိုယင္ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀ တယ္၊ ေအာင္ျမင္ တယ္၊ ေက်နပ္မႈ ရွိတယ္၊ စိတ္ခ် လက္ခ် ရွိတယ္၊ ပူပန္ ေသာက ကင္းတယ္၊ စိတ္ခ်မ္း သာမႈ ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အဓိ ပၸါယ္ ေတြလည္း ဆိုလို ပါတယ္။ အခ်ဳပ္ ေျပာရယင္ မူရင္း ေဟၿဗဲ ေ၀ါဟာရ Shalom ဟာ ေလာကီ (ယခုဘ၀)၊ ေလာကုတၱရာ (ေသဆံုး ၿပီးေနာက္) ႏွစ္ဘ၀ စလံုးနဲ႔ အက်ဳံး ၀င္ၿပီး သက္ဆိုင္တဲ့ အဓိပၸါယ္ ေတြရွိ ပါတယ္။
          ေလာက ႀကီးရဲ႕ ေနရာတိုင္း၊ သတၱ၀ါတိုင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း မွာသာ ဒီသေဘာ တရားေတြ ရွိေနမယ္ ဆိုယင္ ဘာဆို ဘာမွ လိုေလေသး မရွိတဲ့ shalom နဲ႔ျပည့္၀တဲ့ ေလာကႀကီး ျဖစ္မွာ ေသခ်ာ ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးဟာ အေရး အႀကီးဆံုး ကိစၥျဖစ္ တယ္လို႔ နားလည္ သေဘာ ေပါက္သူ ေတြက ၊ ၿငိမ္းခ်မ္း တဲ့ကမာၻ ႀကီးျဖစ္ လာဖို႔၊ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံၾကား၊ တိုင္းျပည္ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကား၊ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးနဲ႔ တစ္မ်ဳိးၾကား၊ ပါတီ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ၾကား၊ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကား၊ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးနဲ႔ တစ္မ်ဳိးၾကား၊ ဘာသာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကား၊ လူတစ္ ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကား၊ ၾကား၀င္ ျဖန္ေျဖ တာေတြ၊ ေစ့စပ္ ၫွိႏိႈင္း ေပးတာ ေတြ၊ ၾကား၀င္ ေျဖရွင္း ေပးတာ ေတြကို လုပ္ေဆာင္ ေနၾက ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဟာလူတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တ တဲ့အရာ ဆိုတာ ကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ ျငင္းပယ္ ၾကမွာ မဟုတ္ ပါဘူး။ 

ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း(သို႔)ၿငိမ္သက္ျခင္း(၂)မ်ဳိး|-
(ေယာဟန္ ၁၄း၂၇)|
ၿငိမ္သက္ ျခင္းကို သင္တို႔ ၌ငါ ထားခဲ့၏။ ငါ၏  ၿငိမ္သက္ ျခင္းကို သင္တို႔ အားငါ ေပး၏ေလာကီ သားတို႔ ေပးသကဲ့ သို႔ ငါေပး သည္မဟုတ္။ သင္တို႔ စိတ္ႏွ လံုးပူ ပန္ျခင္း၊ စိုးရိမ္ တုန္လႈပ္ ျခင္းမရွိ ေစႏွင့္။

ဒီက်မ္း စာမွာ ခရစ္ေတာ္က ၿငိမ္သက္ ျခင္း (၂)မ်ဳိးကို ေဖၚျပ ထားတာ ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။
(၁)ေလာကီသားတို႔ ေပးေသာ ၿငိမ္သက္ျခင္း။
(၂)ခရစ္ေတာ္ ေပးေသာ ၿငိမ္သက္ျခင္း။
          ေယာဟန္ အခန္းႀကီး (၁၄)မွာ၊ ခရစ္ေတာ္ ဟာ မၾကာခင္ သူ႔ကို ေရာမ စစ္သားေတြ လာဖမ္း ၾကေတာ့ မွာျဖစ္လို႔ က်န္ခဲ့မဲ့ သူ႔ရဲ႕ တပည့္ေတာ္ ေတြ ၊ ကစဥ့္ ကလ်ား၊ ေဆာက္ တည္ ရာမရ၊ စိုးရိမ္ တုန္လႈပ္ၿပီး ယံုၾကည္ျခင္း ေတြ ယိမ္းယိုင္ ေပ်ာက္ပ်က္ မသြားဖို႔ “သင္တို႔ စိတ္ႏွလံုး ပူပန္ျခင္း၊ စိုးရိမ္ တုန္လႈပ္ ျခင္း မရွိေစ ႏွင့္” ဆိုၿပီး အေလး အနက္ မွာ ၾကားေန တာကို ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။
          ဒီေန ရာမွာ၊ ယံုၾကည္ ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး (ေဟၿဗဲ ၁၁း၁)| မွာ ေဖၚျပ ထားတဲ့ က်မ္းစကား ကို ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ “ယံုၾကည္ ျခင္းသည္ ေမွ်ာ္လင့္ ေသာ အရာ တို႔ကို မ်က္ ေမွာက္ျပဳ ျခင္းျဖစ္၏။ မျမင္ ေသး ေသာ အရာ တို႔ကို သိမွတ္ စြဲလမ္းျခင္း အေၾကာင္း ျဖစ္၏”။ လက္ရွိ ရင္ဆိုင္ ေနရတဲ့ အေျခ အေန ထက္ ကိုယ္ယံု ၾကည္တဲ့ အရာကို ပန္းတိုင္ ထားၿပီး၊ ဒါကိုဘဲ စိတ္စြဲလမ္း စိတ္ေရာက္ေန ဖို႔ဆိုလို တာျဖစ္ ပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ ဆိုတာ ေလာကီ မွာ ခရစ္ေတာ္ ဘုရား ရဲ႕အလို ေတာ္အတိုင္း အသက္ ရွင္ၿပီး၊ ေလာ ကုတၱရာ မွာ ဘုရား သခင္နဲ႔  မိသဟာ ယဖြဲ႕၊ ထာ၀ရ အသက္နဲ႔ အသက္ ရွင္ဖို႔ ယံုၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ ျခင္းနဲ႔ စိတ္စြဲ လမ္းၿပီး မ်က္ေမွာက္ ျပဳအ သက္ရွင္ ၾကသူ ေတြျဖစ္ ၾက ပါတယ္။

(၁)ေလာကီ သားတို႔ ေပးေသာ ၿငိမ္သက္ျခင္း။
လူေတြ ဖန္တီး လုပ္ယူတဲ့၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္းကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ|- ပဋိပကၡ ေတြကင္း ေ၀းေအာင္၊ စစ္ပြဲေတြ ရပ္တန္႔ၿပီး ရန္ေတြ ၿငိမ္းေအာင္၊ ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႕ ေနရတဲ့ ၀မ္းနဲမႈနဲ႔ ပူေဆြးမႈ၊ ပူပန္ေသာ ကေတြ  ကေန ကင္းေ၀း ေအာင္၊ ေတြ႕ႀကံဳ ေနရတဲ့ ဒုကၡ အခက္ အခဲ ျပသနာ ေတြက လႊတ္ေျမာက္ ေအာင္ အဆင္ ေျပသြား ေအာင္ ၾကား၀င္ ေစ့စပ္၊ အားေပး ကူညီ ျဖည့္ဆည္း ေပးတဲ့ လူလူ ခ်င္း လုပ္ေဆာင္ ေပးတဲ့၊ လူေတြ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ေဆာင္တဲ့ ၿငိမ္သက္ျခင္း ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ေတြကို ဆိုလို တာျဖစ္ ပါတယ္။ လူမွန္ယင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ၿငိမ္သက္ျခင္း ကို ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ လိုလားတဲ့ သူေတြ ခ်ဥ္းပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လည္း ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ ေနၾက တာျဖစ္ ပါတယ္။ တကယ္ တမ္းၾကေတာ့ လူေတြ လုပ္ေဆာင္ ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ျခင္း ေတြဟာ လက္ရွိ လူ႔ဘ၀ မွာဘဲ အတိုင္း အတာ သတ္မွတ္ ကာလ တစ္ခု ေလာက္ သာ တည္ တန္႔ မႈရွိ တတ္ တာ ကို ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါဆို လူသား အားလံုး တန္ဘိုး ထားၿပီး ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ ရရွိတဲ့ ၿငိမ္သက္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ေတြ ဘာေၾကာင့္ ေရရွည္ မတည္တံ့ ရတာလဲ၊ ေနာက္ၿပီး ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ျခင္း ဆိုတာ အမွန္ တကယ္ေကာ ရွိရဲ႕လား။ ရွိယင္ ဘယ္မွာလဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္ ကတည္းက ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတာ လဲ၊ ေမးခြန္း ေတြ ေမးစရာ ျဖစ္လာ ပါတယ္။
မၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ကမာၻအစ လူသားတို႔ရဲ႕ က်ဆံုးျခင္းက
(ကမာၻဦး ၂း၁၅)|
ထိုအခါ ထာ၀ရ ဘုရား သခင္သည္ လူကို ယူ၍ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ ကို ျပဳစု ေစာင့္ ေရွာက္ေစ ျခင္းငွာ ထားေတာ္ မူ၏။
ဘုရား သခင္ လူကို ဖန္ဆင္းစ၊ တနည္း ေျပာရယင္ လူဖက္ က ဘုရားရဲ႕ ပညတ္ ခ်က္ကို မခ်ဳိး ေဖါက္ခင္ ကာလ အထိ၊ ဘုရား နဲ႔လူ တိုက္ရိုက္ ဆက္ဆံမႈ (Communicate, Relationship) ရွိေန တာကို ေဖၚျပ ထားတာ ေတြ႕ျမင္ ရပါတယ္။
(ကမာၻဦး ၂း၁၆-၁၇)|
အဲဒီ တုန္းက ဘုရား သခင္ဟာ လူကို စကားေျပာ ေနတာလည္း ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။
ထာ၀ရ အရွင္ ဘုရား သခင္က လည္း၊ ေကာင္းမ ေကာင္း ကို သိကၽြမ္းရာ အပင္မွ တပါး ထိုဥယ်ာဥ္ ၌ရွိသ မွ်ေသာ အပင္တို႔၏ အသီးကို သင္သည္ စားရေသာ အခြင့္ ရွိ၏။ ထိုအပင္၏ အသီးကို ကားမစားရ၊ စားေသာ ေန႔တြင္ ဧကန္ အမွန္ ေသရမည္ဟု လူကို ပညတ္ ထားေတာ္ မူ၏။
တနည္း အားျဖင့္ ေျပာရယင္ လူဟာ ပညတ္မခ်ဳိး ေဖါက္ခင္ ဘုရား သခင္နဲ႔ ဆက္သြယ္ခြင့္ ၊မိႆ ဟာယ ဖြဲ႕ႏိုင္ တဲ့အခြင့္ အေရး ရရွိ ခဲ့တာ ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘုရား ရဲ႕ ပညတ္ ထားခ်က္ ကို ခ်ဳိးေဖါက္ တဲ့အခ်ိန္ ကစၿပီး၊ လူဟာ ဒုကၡ အခက္ အခဲ ျပသနာ ပင္ပန္း ျခင္းနဲ႔ ေသျခင္း တရားကို ရင္ဆိုင္ ၾကရ ပါေတာ့ တယ္။
(ကမာၻဦး ၃း၁၄-၁၉)| ကိုဖတ္ၾကည့္ယင္၊-
(က)     ေႁမြကို ဘုရား သခင္က ဦးဆံုး အျပစ္ ေပးတာ ေတြ႕ရ ပါလိမ့္မယ္။ ေႁမြဆိုတာ တိရိစာၦန္ ေတြထဲမွာ အလိမ္ မာဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္း အားျဖင့္ ေႁမြဟာ တိရစာၦန္ အားလံုး ကို ကိုယ္စားျပဳ ထားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။
(ခ)     မိန္းမ ကို သားဖြား ျခင္းေ၀ ဒနာနဲ႔၊ ေယာက္်ားရဲ႕ အုပ္စိုး ျခင္းကို လည္း ခံေစ ပါတယ္ (ဖန္ဆင္း စက လူေယာ က္်ား နဲ႔ လူမိန္းမ ဟာ ၊ တစ္သား တစ္ကိုယ္ တည္း အဆင့္ ခြဲသတ္ မွတ္တာ မရွိ ခဲ့ပါဘူး)။ ဧ၀ ဆိုတာ လူက ေပးတဲ့ “လူမိန္းမ” အမ်ဳိး သမီး အားလံုးကို ကိုယ္စား ျပဳတဲ့ နာမည္ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဂ)     ေယာက္်ား ဥယ်ာဥ္ ထဲက ဘုရား သခင္ အသင့္ ျပင္ ဆင္ေပး ထားတဲ့ အသီး ေတြကို စားခြင့္ မရွိ ေတာ့ဘဲ၊ ေျမကေန ထြက္တဲ့ အသီးကိုဘဲ စားခြင့္ ရပါေတာ့ တယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီလို စားရဖို႔ ဆူးပင္ေတြ ၾကားမွာ ခက္ခက္ ခဲခဲနဲ႔ စိုက္ပ်ဳိး ၿပီးစား ရမယ္၊ ေနာက္ဆံုး ေျမမႈန္႔ ကဖန္ ဆင္းတဲ့ လူျဖစ္လို႔ ေျမမႈန္႔ ဆီျပန္သြား ရမယ္ လို႔ဘုရား သခင္ မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ ပါတယ္။
(ကမာၻဦး ၂း၉)|
ထိုေျမ ထဲ က အ ဆင္း လွ၍ စား ဖြယ္ ေကာင္း ေသာ အပင္ အမ်ဳိး မ်ဳိး ကို ထာ၀ရ အရွင္ ဘု ရား သခင္ 
ေပါက္ ေစေတာ္ မူ၏။ ထိုဥယ်ာဥ္ အလယ္၌ အသက္ပင္ လည္းရွိ၏။ ေကာင္း မေကာင္း ကို သိကၽြမ္းရာ 
အပင္ လည္းရွိ၏။
          လူဟာ ဘုရား သခင္ ပညတ္ထားတဲ႔ ပညတ္ ခ်က္ ကို မခ်ဳိး ေဖါက္ခင္၊ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ ေတာ္ထဲ မွာ ၿငိမ္း ခ်မ္းစြာ၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း အျပည့္နဲ႔  အခ်ိန္ တန္ယင္ အသက္ပင္ ရဲ႕ အသီးကို စားမယ္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေတြလည္း ကင္းတယ္၊ ထာ၀ရ ကာလ ဘုရား သခင္နဲ႔ မိသဟာ ယဖြဲ႕ ေနထိုင္ဖို႔ အခြင့္ ရွိခဲ့တဲ့ သ ေဘာ ကိုေတြ႕ ႏိုင္ပါတယ္။
          ဒါေပမဲ့ ပညတ္ခ်က္ ခ်ဳိးေဖါက္ လိုက္တဲ့ အတြက္၊ ခ်ဳိးေဖါက္ တဲ့ေန႔ ကေန စၿပီး ၊ ဘုရားနဲ႔ လူ ေ၀းကြာ သြားရ သလို၊ လူနဲ႔ တိရစာၦန္ ၾကား၊ လူနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ ၾကား၊ လူနဲ႔လူ ခ်င္းၾကား မွာ ၿငိမ္ သက္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္းေတြ ေပ်ာက္ ကြယ္ သြား ခဲ့ရတာ ဒီကေန႔ အထိ ပါဘဲ။ ဒါ့အျပင္ လူဟာ ထာ၀ရ အသက္ရွင္ ဖို႔ အသက္ ပင္ရဲ႕ အသီး ကိုလည္း စားခြင့္ မရွိေတာ့ သလို၊ ဘုရား သခင္ရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ ထဲက ေနဖယ္ ရွားခံ ခဲ့ရပါတယ္။
(ကမာၻဦး ၃း၂၂)|
ထာ၀ရ အရွင္ ဘုရား သခင္က လည္း၊ လူသည္ ငါတို႔တြင္ တစ္ပါး ပါးကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ ေကာင္းမ ေကာင္းသိ တတ္၏။ ယခုမွာ သူသည္ ထာ၀ရ အသက္ကို ရျခင္းငွာ လက္ကို ဆန္႔လွ်က္ အသက္ပင္ ၏အသီး ကို ယူ၍ မစားသင့္ ဟုမိန္႔ ေတာ္မူ၏။
ပ်က္စီး သြားတဲ့ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ ထဲက ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ျခင္း ကို ထာ၀ရ ၿငိမ္သက္ ျခင္းလို႔ ေျပာလို႔ ရႏိုင္ ပါ့မလား လို႔ေမး ခဲ့ယင္၊- ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ ထဲက ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္းဟာ ထာ၀ရ တည္ၿမဲ လွ်က္ရွိ ပါတယ္။ လူေတြ မၿငိမ္း ခ်မ္းရ တာ၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း မရွိ ရတာ က၊ ဘုရား သခင္ရဲ႕ ပညတ္ ထားခ်က္ ကိုခ်ဳိး ေဖါက္လို႔ ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ရွိေနတဲ့ ဧဒင္ ဥယ်ဥ္ရဲ႕ အျပင္ကို ႏွင္ထုပ္ ခံရလို႔ ပါပဲ။
(ကမာၻဦး ၃း၂၃-၂၄)|
လူသည္ မိမိ ထြက္ေသာ ေျမ၌ လုပ္ရမည့္ အေၾကာင္း၊ ထာ၀ရ အရွင္ ဘုရား သခင္သည္ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ ထဲက လႊတ္လိုက္ ေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔ လူကို ႏွင္ထုပ္ ၿပီးလွ်င္၊ အသက္ပင္ လမ္းကို ေစာင့္ေရွာက္ ေစျခင္းငွာ မီးစက္ လက္နက္ ႏွင့္တကြ ေခရု ဗိမ္ တို႔ကို ဥယ်ာဥ္ အေရွ႕ ဖက္၌ ထားေတာ္ မူ၏။
ဒါဆို လူ႔အေနနဲ႔ အယင္ အေျခ အေနကို ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မရ ႏိုင္ေတာ့ ဘူးလား။ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေကာ မရွိေတာ့ ဘူးလား။

(၂)ခရစ္ေတာ္ ေပးေသာ ၿငိမ္သက္ျခင္း။
(လုကာ ၂း၁၃-၁၄)|
ေကာင္းကင္ ဘ၀ဂ္၀ယ္ ဘုရား သခင္သည္ ဘုန္းႀကီး ေတာ္မူ ေစသတည္း။ ေျမႀကီး ေပၚ၌လည္း ၿငိမ္သက္ ျခင္း ရွိေစ သတည္း။ လူတို႔ အား ေမတၱာ ကရုဏာ ရွိေစ သတည္းဟု ဘုရား သခင္ကို ခ်ီးမြမ္း၍ ႁမြက္ဆို ၾက၏။
ဘုရား သခင္ဟာ မိမိဖန္ ဆင္းထားတဲ့ လူသား အားလံုးကို ခ်စ္တဲ့၊ ဂရုစိုက္တဲ့ ဘုရား  ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ လူကို ဖန္ဆင္း ကတည္းက၊ (ကမာၻဦး ၁း၂၆- မွာ တဖန္ ဘုရား သခင္က၊ ငါတို႔ ပံုသဏၭာန္္ ႏွင့္ တညီ တသဏၭာန္ တည္း လူကို ဖန္ဆင္း ၾကစို႔) မိမိရဲ႕ ပံုသဏၭာန္္ ႏွင့္ တညီ တသ ဏၭာန္ တည္း ဖန္ဆင္း ထားတာ ျဖစ္လို႔ လူသား ကို ဘုရားနဲ႔ မိသဟာယ ဖြဲ႕ဖို႔ ဖန္ဆင္း ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ထင္ရွား ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပစ္ က်ဴးလြန္ တဲ့လူသား၊ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း နဲ႔ ျပည့္၀ လွတဲ့ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ ကေန မထြက္ သြားခင္ မွာပဲ၊ ဘုရား သခင္ က လူသား ကို ျပန္ကယ္ဖို႔ ခ်က္ခ်င္း အစီအစဥ္ ခ်မွတ္ တာကို နမိတ္ လကၡ ဏာ အားျဖင့္ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲ ဆိုေတာ့၊ သားေရ ၀တ္လံုကို လုပ္ၿပီး လူသားကို ၀တ္ၿခံဳ ေစတာ ပဲျဖစ္ ပါ တယ္။
(ကမာၻဦး ၃း၇)|
ထိုသူ ႏွစ္ေယာက္ တို႔သည္ မ်က္စိ ပြင့္လင္း၍ မိမိ တို႔၌ အ၀တ္ အခ်ည္း အစည္း ရွိသည္ကို သိျမင္ လွ်င္ မိမိ တို႔ ၀တ္ရန္ ဖို႔ သေဘၤာ သဖန္းပင္ အ႐ြက္ တို႔ကို ခ်ဳပ္စပ္ ၍ ခါး စည္းကို လုပ္ၾက ၏။
အသီးကို စားတဲ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ အ၀တ္ အခ်ည္း ျဖစ္မွန္း သိလိုက္ တာနဲ႔ ၊ ကိုယ့္ အရွက္ ကို ဖံုးဖို႔၊ မလံု မလဲနဲ႔၊ ခိုင္ခန္႔ မႈမရွိ တဲ့ သေဘၤာ သဖန္းပင္ အ႐ြက္ ေတြကို သီခ်ဳပ္ၿပီး၊ ဖံုးကြယ္ ဖို႔ႀကိဳး စားခဲ့ ပါတယ္။
(ကမာၻဦး ၃း၂၁)| အဲဒီ အခ်ိန္ မွာပဲ ဘုရား သခင္ က လူလင္ မယား ႏွစ္ေယာက္ ကို၊-
ထာ၀ရ အရွင္ ဘုရား သခင္ သည္လည္း၊ လူလင္ မယားဘို႔ သားေရျဖင့္ ၀တ္လံုကို လုပ္၍ ၀တ္ၿခံဳ ေစေတာ္ မူ၏။
သားေရ ၀တ္လံုဆိုတာ သားေကာင္ ကို အေသ သတ္ၿပီးမွ ရရွိတဲ့ ၀တ္လံု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ က်ဆံုး သြားတဲ့ လူသား ေတြကို ျပန္ၿပီး ကယ္တင္ဖို႔ ဘုရား သခင္ ကိုယ္တိုင္ ၊ သားေတာ္ ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ အျဖစ္၊ လူ႔ေလာ ကႀကီးထဲ လူဇာတိ ကိုခံၿပီး၊ လူေတြ အားလံုး အျပစ္က ေနလႊတ္ ေျမာက္ဖို႔ ကယ္တင္ မယ္ဆိုတဲ့ အတိတ္ နမိတ္ ကိုေဖၚ ျပျခင္းပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရား သခင္ရဲ႕ ခ်စ္ခ်င္း ေမတၱာဟာ လူသား ေတြအ ေပၚဘယ္ ေလာက္ထိ ႀကီးမား ေၾကာင္းကို နားလည္ ခံစား ႏိုင္ပါတယ္။

ဘုရား သခင္ရဲ႕ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ ကေန လူသား ႏွစ္ေယာက္ ထြက္ခြာ သြားခဲ့ ရတဲ့ ေန႔က စၿပီး၊ ထာ၀ရ ကာလ ခိုင္ၿမဲတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း ဆိုတာ သူတို႔၊ သူတို႔ ကေန ေပါက္ပြား လာမဲ့ လူသား မ်ဳိးႏြယ္ အားလံုး မရ ႏိုင္ေတာ့ အရာပါ။  ဒီလို ဘ၀မ်ဳိး ေရာက္သြား တာကို ဘုရား သခင္ အေန နဲ႔လည္း လံုး၀ အလို ေတာ္မ ရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကမာၻဦး ကတည္းက “သားေရ ၀တ္လံု” အတိတ္ နမိတ္ ေပးထား ခဲ့တဲ့ အတိုင္း ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ အျဖစ္ ဘုရား သခင္ ဟာ လူ႔ဇာတိ ကိုခံယူၿပီး၊ ေလာက သားေတြ ရဲ႕အျပစ္ အတြက္ လက္၀ါး ကပ္တိုင္ ေပၚမွာ အေသ ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဟာ ေပ်ာက္ဆံုး သြားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္းကို  လူေတြ ျပန္လည္ ရရွိဖို႔ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ အစီ အစဥ္၊ ဘုရား သခင္ရဲ႕ လူသား အားလံုး အေပၚ ထားတဲ့ တစ္ဖက္ သတ္ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ဘဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါဟာ ခရစ္ ေတာ္ရဲ႕ လက္၀ါး ကပ္တိုင္ ေတာ္ တရား ျဖစ္ၿပီး၊ ဧ၀ံ ေဂလိ တရား  လို႔လည္း ေခၚပါ တယ္ (ဧဖက္ ၆း၁၅)| ၿငိမ္သက္ ျခင္းႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ဧ၀ံ ေဂလိ တရား 

ၿငိမ္သက္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း (သို႔) လက္၀ါး ကားတိုင္ တရားေတာ္၊-
       လူဟာ အျပစ္ ေၾကာင့္၊ ဘုရားနဲ႔ အလွမ္း ေ၀းကြာ သြားခဲ့ ရ ပါတယ္၊ တနည္း ေျပာရယင္ လူဟာ ဘုရား ဖန္းဆင္း ေပးစ ကလို ဘုရား နဲ႔ အဆက္ အသြယ္ လုပ္ဖို႔ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ ေတာ့တဲ့ အေျခ အေန ကို ေရာက္ သြားတာ ျဖစ္ၿပီး၊ ၿငိမ္း ခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း ေတြနဲ႔ ၿပီးျပည့္ စံုတဲ့  ဧရိ ယာရဲ႕  ျပင္ပ ကို ေရာက္ သြားတာ လည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ ကစ လူဟာ Peace နဲ႔ ဆန္႔က်င္ ဖက္ ျဖစ္တဲ့ မၿငိမ္း ခ်မ္းျခင္း၊ မၿငိမ္ သက္ျခင္း ေတြ ကို စတင္ ရင္ဆိုင္ ရတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ တနည္း အားျဖင့္ ဘုရား နဲ႔လူၾကား ေရာ၊ လူလူ ခ်င္းၾကား ေရာ မိတ္သ ဟာယ ဖြဲ႕မႈ ပ်က္စီး သြား တယ္ လို႔ဆို ႏိုင္ပါ တယ္။

ခရစ္ ေတာ္ရဲ႕ လက္၀ါး ကားတိုင္ တရား ဟာ၊ အင္မ တန္ အံ့ၾသ စရာ ေကာင္းၿပီး၊ လူ႔ဥာဏ္ နဲ႔ နားမ လည္ ႏိုင္တဲ့ ဘုရား ရဲ႕ ေက်း ဇူး ကရု ဏာ ေတာ္ ျဖစ္ပါ တယ္။ လက္၀ါး ကားတိုင္ မွာ၊- (၁) အလ်ား လိုက္ အ တန္း တစ္ခု ပါ သလို၊ (၂) အထက္ ေအာက္ အထက္ ေအာက္ အတန္း ရွည္ တစ္ခု လည္းပါ ၀င္ပါ တယ္။

(၁) လက္၀ါး ကား တိုင္မွာ ပါတဲ့ အထက္ ေအာက္ အတန္း ဆိုတာ (အထက္) ဘုရား နဲ႔ (ေအာက္) လူသား ကို သစ္ တိုင္မွာ အေသ ခံတဲ့ ခရစ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ရဲ႕ ျပန္လည္ မိတ္ သဟာ ယဖြဲ႕ ရေစ ျခင္း၊ (၂) အလ်ား လိုက္ အတန္း အစြန္း ႏွစ္ခု မွာရွိတဲ့ လူေတြရဲ႕ ကြဲျပား မႈေတြ ကို အဲဒီ သစ္ တိုင္ ေပၚ မွာ အ ေသ ခံ တဲ့ ခရစ္ ေတာ္
ေၾကာင့္၊ မတူ ညီတဲ့ ၊ ကြဲျပား ေနတဲ့  ျခားနား ေနတဲ့ လူေတြ ကို တစ္မ်ဳိး ထဲျဖစ္ ေစျခင္း ဆိုတဲ့၊ ၿငိမ္း ခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း တရား ဘဲျဖစ္ ပါတယ္။

(ဧဖက္ ၂း၁၁-၁၈)|-
“ထိုေၾကာင့္၊ လက္ျဖင့္ ကိုယ္ ကာယ၌ ျပဳေသာ ေဝါဟာရ အေရဖ်ား လွီးျခင္း ကိုခံရ ေသာ သူတို႔ ေခၚေဝၚ ေသာ အားျဖင့္၊ အေရ ဖ်ားလွီး ျခင္းကို မခံေသာ လူဟူ၍ ေခၚေဝၚ ၾကေသာ သာသ နာပလူတို႔ အထဲ၌ သင္တို႔ သည္ အထက္ က ပကတိ အတိုင္း ျဖစ္ၾက သည္ကို ၎၊ ထိုအခါ သင္တို႔ သည္ ခရစ္ေတာ္ ကိုမသိ၊ ဣသေရ လအ ေပါင္း အသင္း၌ မဝင္၊ ဂတိ ေတာ္ ပါေသာ ပဋိိညာဥ္ တရား တို႔ႏွင့္ မဆိုင္၊ ေျမာ္လင့္ ျခင္းမရွိ၊ ေလာက၌ ဘုရားမဲ့ ေနၾက သည္ကို ၎၊ ေအာက္ ေမ့ၾက ေလာ့။ သင္တို႔ သည္ အထက္က ေဝးလ်က္ ရွိေသာ္ လည္း၊ ယခုမွာ ေယရႈ ခရစ္၌ ျဖစ္၍ အေသြး ေတာ္အားျဖင့္ အနီးသို႔ ေရာက္ ၾကၿပီ။ ကိုယ္ေတာ္၌ ထိုလူစု ႏွစ္စုတို႔ကို လူသစ္ တဦး တကိုယ္ တည္းျဖစ္ ေစျခင္း ငွါျပင္ ဆင္၍၊ တလံုး တဝတည္း ျဖစ္ၿပီး ေသာ ထိုလူ ႏွစ္စု တို႔ကို လက္ဝါး ကပ္တိုင္ ေတာ္အား ျဖင့္ရန္ကို သတ္ျဖတ္ လ်က္၊ ဘုရား သခင္ႏွင့္ မိႆ ဟာယ ဖြဲ႔ေစမည္ အေၾကာင္း တည္း။ ထိုခရစ္ ေတာ္သည္ လည္းၾကြ လာ၍၊ ေဝးလ်က္ ရွိေသာ သင္တို႔အား ၎၊ နီးလ်က္ရွိ ေသာငါတို႔ အား၎၊ ရန္ၿငိမ္း ျခင္းတရား တည္း ဟူေသာ ဧဝံေဂလိ တရားကို ေဟာေတာ္ မူ၏။”

အထက္ မွာေဖၚ ျပထားတဲ့ က်မ္းစာ မွာ၊ ေလာက မွာရွိ တဲ့လူ သား ေတြ အားလံုး ကိုဘု ရားနဲ႔ ျပန္ၿပီး မိတ္ သဟာ ယဖြဲ႕ဖို႔  ဣသ ေရလ လို႔ေခၚတဲ့ (အစၥေရး လူမ်ဳိး) ကို ဘုရား ကေ႐ြး ေကာက္ ခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ  တုန္းက ကမာၻ ေပၚမွာ၊ ဘုရား ေ႐ြးေကာက္ တဲ့ လူမ်ဳိး နဲ႔ ေ႐ြးေကာက္ မခံရတဲ့ လူမ်ဳိး ဆိုၿပီး၊ လူမ်ဳိး ႏွစ္မ်ဳိး ကြဲျပား ေနဟန္ ရွိ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါက လည္း အစၥေရး လူမ်ဳိး ေတြရဲ႕ ခံယူ ခ်က္ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ ေလာကီ သေဘာ နဲ႔ဆိုင္တဲ့ သေဘာ ထားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ ေတာ့ အစၥေရး လူမ်ဳိးကို ဘုရား သခင္ ေ႐ြး ေကာက္ရ တာဟာ သူတို႔ အားျဖင့္ ကမာၻ ေပၚမွာ ရွိတဲ့၊ ရွိရွိ သမွ်ေသာ လူသား အားလံုး ကို ကယ္တင္ ဖို႔ အစၥေရး လူမ်ိဳး ထဲက ေန၊ ကယ္တင္ ရွင္သခင္ ေယ႐ႈ လူဇာတိ ခံၿပီး၊ ဘြားျမင္ ဖို႔ေ႐ြး ေကာက္ ခဲ့တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီ တုန္းက အစၥေရး လူမ်ဳိး ရဲ႕ဖခင္ ႀကီးျဖစ္တဲ့ အာၿဗံဟံ ကေန ဆင္းသက္ လာ တဲ့ လူေတြနဲ႔ အျခား လူမ်ဳိး (တပါး အမ်ဳိးသား - က်မ္းစာ ေဖၚျပ ခ်က္) ေတြရဲ႕ ကြာျခား ခ်က္က ၊ အေရ ျပားလွီး မဂၤလာ ျပဳလုပ္ တာျဖစ္ ပါတယ္။ အျခား လူမ်ဳိး (တပါး အမ်ဳိးသား) ေတြ မွာ ဒါမ်ဳိး မရွိ ပါဘူး။ တကယ္ ေတာ့၊ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ကယ္ တင္ျခင္း က လူသား တိုင္း အတြက္ ျဖစ္ပါ တယ္။
(၁တိ ၂း၄)| မွာ၊-
လူအေပါင္း တို႔သည္ ကယ္တင္ ျခင္းသို႔ ေရာက္၍ သမၼာ တရား ကိုသိ ေစျခင္း ငွါ၊ ဘုရား သခင္ အလို ေတာ္ ရွိ၏။ လို႔ ရွင္းလင္း တဲ့ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ အလို ေတာ္ ကို ေဖၚ ျပထား တာေတြ႕ ႏိုင္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္း စာမွာ၊ ေလာက နဲ႔ဆိုင္တဲ့ သတ္မွတ္ ခ်က္ေတြ အရ (ဇာတိ အရ) ကြဲျပား ေနတဲ့ လူႏွစ္ မ်ဳိးကို ခရစ္ ေတာ္၏ အေသ ခံျခင္း ေက်းဇူး ကိုယံု ၾကည္လက္ ခံတဲ့ လူသစ္ (၀ိညာဥ္ နဲ႔ဆိုင္ တဲ့လူမ်ဳိး) တစ္မ်ဳိး ထဲျဖစ္ ေစတယ္ လို႔ ဆိုလို တာျဖစ္ ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္|-
       ဒီၿငိမ္း ခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း ဆိုတဲ့ PEACE ကိုရ ရွိခံစား ဖို႔က ၊ ဘုရား နဲ႔ေရာ ၊ ကြဲျပား ေနတဲ့ လူသား ခ်င္းေတြ ကိုေရာ၊ ျပန္လည္ ေပါင္းစည္း မိတ္ သဟာ ယဖြဲ႕ ေစတဲ့ လက္၀ါး ကားတိုင္ ေပၚမွာ ကိုယ္စား အေသ ခံေပး ေတာ္မူ တဲ့ ေယ႐ႈ ခရစ္ ေတာ္ကို ၄င္း၊ အျပစ္ ေက်းကၽြန္ ဘ၀ ေရာက္ ေနတဲ့ လူသား ေတြကို စာတန္ ရဲ႕အျပစ္ ျပဳထား တဲ့ေက်း ကၽြန္ ဘ၀ ကေန ကယ္တင္ ေတာ္မူ တဲ့ လက္၀ါး ကား တိုင္ တရား ေတာ္ ကို၄င္း၊ ယံုၾကည္ လက္ခံ ဖို႔ လိုပါတယ္။ တနည္း အားျဖင့္ “ခရစ္ ေတာ္ကို အသက္ တာမွာ၊ ကိုယ့္ကို ကယ္တင္ တဲ့ ကယ္တင္ ပိုင္ရွင္ အျဖစ္ လက္ခံ ဖို႔” ပဲျဖစ္ ပါတယ္။ စာတန္ မာရ္နတ္ ဟာ ကမာၻ ဦးက ဘုရား နဲ႔ လူ ရဲ႕ မိတ္ သဟာ ယဖြဲ႕ ျခင္းကို အဓိက ပ်က္စီး ခဲ့သူ ျဖစ္သ လို၊ ခရစ္ ေတာ္ အားျဖင့္ ျပန္လည္ မိတ္ သဟာယ ဖြဲ႕ျခင္း ကို ပါ၊ လူေတြ မရဖို႔ လိုက္လံ တားဆီး ေနသူ လည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ စာတန္ မာရ္နတ္ အလို အရွိ ဆံုးက၊-  ဘုရား နဲ႔လူ ျပန္ၿပီး မိႆ ဟာယ မဖြဲ႕ဖို႔၊ ခရစ္ ေတာ္ အားျဖင့္ လူ လူ ခ်င္း ျပန္လည္ မိတ္ သဟာ ယ မဖြဲ႕ ႏိုင္ဖို႔ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ (၁ေပ ၅း၈) မွာ၊-  သမၼာ သတိ ရွိလ်က္ မအိပ္ ဘဲေစာင့္ ေနၾက ေလာ့။ သင္ တို႔၏ ရန္သူ တည္း ဟူေသာ မာရ္ နတ္သည္၊ ေဟာက္ ေသာ ျခေသၤ့ ကဲ့သို႔ အဘယ္ သူကို မ်ဳိရ မည္ နည္းဟူ ၍ လွည့္လည္ ရွာေဖြ လ်က္ ရွိ၏။ စာတန္ ဟာ ဒီမိတ္ သ ဟာယ ေတြကို ဖ်က္ ဆီး ဖို႔ အၿမဲ ေခ်ာင္း ေျမာင္း ေန တယ္ လို႔ ေဖၚျပ ထား ပါတယ္။ (ဟိန္း ေဟာက္ လိုက္ တာနဲ႔ Peace မရွိတဲ့ သူေတြ ဟာ ေဆာက္ တည္ရာ မရျဖစ္ၿပီး၊ စာတန္ ရဲ႕ အသံုး ခ်ျခင္း၊ ၀ါးၿမိဳျခင္းကို ခံရ တတ္ ပါတယ္။)
         ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ လက္၀ါး ကပ္တိုင္ တရား ေတာ္ဟာ လူလူခ်င္း အၾကား၊ ဘုရားနဲ႔ လူအၾကားမွာ ရွိတဲ့ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း အားလံုး ကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ေစတဲ့ တရား ေတာ္ျဖစ္ သလို၊ ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ကလည္း ထိုၿငိမ္း ခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္ သက္ျခင္း Peace ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ ခရစ္ေတာ္ ထံပါးက ရမယ့္ ၿငိမ္သက္ ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္း Peace ဟာ ထာ၀ရ တည္ၿမဲတဲ့ Peace ျဖစ္ ပါတယ္။
      
ဘုရား သခင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ႏွင့္ ေလာက ရွိ အႀကိဳ ႏိုင္ငံ သား/ သူမ်ား။
       ႏိုင္ငံ သားတစ္ ေယာက္ ဆိုတာ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ ငံရဲ႕ ျပဌါန္း ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒ ေတြနဲ႔ အညီ အသက္ ရွင္ရ သလို၊ ႏိုင္ငံ ေတာ္က ေပးတဲ့ အခြင့္ အေရး ေတြကို လည္း သာတူ ညီမွ် ခံစား ခြင့္ရ သူေတြ ျဖစ္ ပါတယ္။ ခရစ္ ေတာ္ကို ကယ္တင္ ပိုင္ရွင္ အျဖစ္ လက္ခံ ယံုၾကည္ သူတိုင္း ဟာ ၊ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ႏိုင္ ငံေတာ္ သား/သူ ေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္၊ ဘုရား သခင္ ေပးတဲ့ အခြင့္ အေရး ကို တန္းတူ ညီတူ ခံစား ရမယ့္ သူေတြ ျဖစ္သ လို၊ ဘုရား သခင္ သြန္သင္ မႈအတိုင္း နာခံ လိုက္ေလ်ာက္ ရတဲ့ သူေတြ လည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ႏိုင္ ငံေတာ္ ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း၊ ၿငိမ္သက္၊ သာယာၿပီး၊ စိုးရိမ္ မႈကင္းတဲ့၊ ရန္ၿငိမ္းတဲ့ ၊ အရာ ခပ္သိမ္း ၿပီးျပည့္ စံုတဲ့ ႏိုင္ငံ ေတာ္ျဖစ္ ပါတယ္။
       ဥပမာ၊ ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္ တဲ့ႏိုင္ ငံ တစ္ခုမွာ သြားေရာက္ ေနထိုင္ ခြင့္ရ ရွိတဲ့ သူတစ္ဦး အေနနဲ႔ ၊ အဲဒီ ႏိုင္ငံ ရဲ႕ ေကာင္းျခင္း ေတြကို လက္ေတြ႕ ျမည္းစမ္း ခြင့္အျပည့္ အ၀ မခံစား ရေသး ေပမဲ့၊ အဲဒီ ႏိုင္ငံ အေၾကာင္း ေရးသား ေဖၚျပ ထားတဲ့ စာေတြ ဖတ္ၿပီး၊ ဗီဒီယို ေတြၾကည့္ ၿပီး၊ ဓါတ္ပံု ေတြၾကည့္ ၿပီးစိတ္ ကူးနဲ႔ ခံစား ႏိုင္သလို၊ ဘုရား သခင္ရဲ႕ ႏိုင္ငံကို ၀င္စား မယ့္သူ ေတြအ ေနနဲ႔လည္း ၊ (ေဟၿဗဲ ၁၁း၁) မွာ ေဖၚျပ ထား တဲ့အတိုင္း၊ ယံု ၾကည္ ျခင္းနဲ႔၊ ႏိုင္ငံ ေတာ္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ေမတၱာ အစ ရွိတာ ေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳၿပီး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ျပဌါန္း ခ်က္ေတြ ကို တင္ႀကိဳ ေလ့က်င့္ အသက္ ရွင္ဖို႔ လို ပါတယ္။ ဒီေနရာ မွာ၊ ႁခြင္းခ်က္ လို႔ေျပာ ရမလား၊ လူက ေတာ့ လက္ရွိ ေလာကီ ႏိုင္ငံမွာ ရွိေလေတာ့ ၊ ဘုရား သခင္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ နဲ႔ဆိုင္ တဲ့ အက်င့္ ေတြကို၊ လက္ေတြ႕ က်က် က်င့္ေဆာင္ အသက္ ရွင္ဖို႔၊ အဟန္႔ အတား ေတြ၊ အခက္ အခဲေတြ နဲ႔ စိမ္ေခၚ မႈေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ ရမွာ ကေတာ့ ေသခ်ာ သေလာက္ ရွိပါ တယ္။ ဒီအရာ ေတြကို ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ရဲ႕ အင္အား နဲ႔ ေၾကာ္လႊား ဖို႔က ေတာ့၊ မျဖစ္ ႏိုင္တဲ့ အရာပါ။ ဒါမ်ဳိး ႀကံဳေတြ႕ ရမယ္ ဆိုတာ ဘုရား သခင္ ကလည္း သိ ႏွင့္ၿပီး သား ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္၊ ရင္ဆိုင္ ေတြ႕ႀကံဳ ရမယ့္ အခက္ အခဲ ေတြကို ႀကံ႕ႀကံ႕ ခံၿပီး၊ တင္ႀကိဳ ေလ့က်င့္ အသက္ ရွင္ႏုိင္ ဖို႔ ဘုရား အံ့ၾသ ဖြယ္ရာ ျပင္ဆင္ ေပးထား တာတစ္ ခုရွိ ပါတယ္။
       အဲဒါ ကေတာ့၊ ေန႔စဥ္ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ရဲ႕ အသက္ တာမွာ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ နဲ႔မိတ္ သဟာ ယဖြဲ႕ၿပီး ရွိေနမယ့္၊ ကၽြႏု္ပ္ တို႔ကို ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ အထိ ခြန္အား ေပးေန မယ့္၊ လမ္းျပ ေပးေန မယ့္၊ သြန္သင္ ေပးေန မယ့္၊ ပဲ့ျပင္ ေပးေန မယ့္ “သန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္” (Holy Spirit) ပဲျဖစ္ ပါတယ္။
(ဧဖက္ ၁း၁၃-၁၄)|
သင္တို႔ သည္လည္း ကယ္တင္ ေတာ္မူျခင္း အေၾကာင္း ႏွင့္ယွဥ္ ေသာ ဧ၀ံ ေဂလိ တရား တည္း ဟူေသာ သ မၼာ တ ရား ကိုၾကား နာ ရ ၍၊ ထို ခရစ္ ေတာ္ကို ယံုၾကည္ ၿပီး မွ၊ ဂတိ ေတာ္ ႏွင့္ ယွဥ္ ေသာ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ တံဆိပ္ ခတ္ျခင္း ကို ခံရ ၾကၿပီ။ ပိုင္ထိုက္ ေတာ္မူ ေသာသူ တို႔ သည္ဘုန္း
ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္း ျခင္း အေၾကာင္း ႏွင့္ ေ႐ြးႏႈတ္ ေတာ္မူ ျခင္းသို႔ မေရာက္ မွီကာလ ပတ္လံုး ထို၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ ငါတို႔ အေမြ၏ စားရန္ ျဖစ္ေတာ္ မူ၏။
(ေယာဟန္ ၁၄း ၁၆၊၁၇၊၂၆)|
ခမည္း ေတာ္က သမၼာ တရား ကိုျပေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္တည္း ဟူေသာ တပါး ေသာ ဥပဇၩယ္ ဆရာကို သင္ တို႔ႏွင့္ အတူ အစဥ္ မျပတ္ တည္ေန ေစျခင္း ငွါ သင္တို႔ အား ေပးေတာ္ မူမည္။ ထို၀ိညာဥ္ ေတာ္ကို ေလာကီ သားတို႔  သည္ မသိ မျမင္ ေသာေၾကာင့္ မခံ ယူႏိုင္ၾက။ ထို၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ သင္တို႔ ႏွင့္ အတူ တည္ေန ၍၊ သင္တို႔ ၌ ရွိေတာ္ မူေသာ ေၾကာင့္ သင္တို႔ သိရ ၾက၏။ ခမည္း ေတာ္သည္ ငါ့ အတြက္ ေၾကာင့္ ေစလႊတ္ ေတာ္မူ ေသာ ဥပဇၩယ္ ဆရာ တည္းဟူ ေသာ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ သင္တို႔ အား ခပ္ သိမ္း ေသာ အရာ တို႔ကို ျပသ သြန္သင္ ေတာ္ မူ၍၊ ငါေျပာ ခဲ့သမွ် ေသာ စကား တို႔ကို မွတ္ မိ ေသာ ဉာဏ္ကို သင္တို႔ အား ေပးေတာ္ မူမည္။

       ဒါေတြ ကိုသိ ရေတာ့၊ ဘုရား သခင္ ဟာ လူသား ေတြအ ေပၚ ဘယ္ ေလာက္ ေတာင္ ေကာင္း ျမတ္ တဲ့ ဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူေတြ ကို ဘယ္ေလာက္ အထိ ခ်စ္ေမတၱာ ထားတဲ့ ဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာ ေနလြန္း ပါတယ္။ ဘုရား သခင္ဟာ ဘယ္လူ သား တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ကိုမွ လမ္းလြဲၿပီး ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံး သြားဖို႔ လံုး၀ အလိုေတာ္ မရွိတဲ့ ဘုရားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

       ခ်စ္ေသာ ဓမၼမိတ္ ေဆြအ ေပါင္းတို႔ ၊ ဒီေခတ္ ဒီအခါ မွာ လူသားတိုင္း ပိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တ လာတာ က ၿငိမ္းခ်မ္း မႈေတြနဲ႔ ျပည့္၀တဲ့ ကမာၻႀကီး ျဖစ္ဖို႔၊ ေရရွည္ တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း မႈေတြ ရရွိဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ တမ္း ၾကေတာ့၊ ေလာက ႀကီးမွာ၊ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔၊ မၿငိမ္း ခ်မ္းမႈေတြ၊ တုန္လႈပ္ ေျခာက္ျခား စရာေတြ၊ စိုးရိမ္ ေၾကာက္႐ြံ႕ စရာေတြဘဲ ပိုၿပီး မ်ားလာ တာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လည္း လူသား ေတြ ဖက္က လည္း၊  ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကို ပိုတန္ဖိုး ထားၿပီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးေတြ ပိုၿပီး ရရွိလာ ဖို႔၊   အရင္ ကထက္ လုပ္ ေဆာင္ လာ ၾက တာ ေတြ႕ ရပါတယ္။  အမ်ား စုရတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္း၊ ၿငိမ္သက္ ျခင္း ကလည္း မခိုင္ၿမဲ ပါဘူး။ သေဘာ ထား မတိုက္ ဆိုင္တာ ေတြရွိ လာတာ နဲ႔ အမွ် ျပန္ၿပီး၊ ပ်က္ျပယ္ သြားႏိုင္ ပါတယ္။
      ဒါေၾကာင့္ ထာ၀ရ ခိုင္ၿမဲတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္းကို ေမွ်ာ္လင့္ ေနသူ မ်ားအေန နဲ႔ ထာ၀ရ ခိုင္ၿမဲ တည္တံ့တဲ့ Eternal Peace ျဖစ္ေတာ္ မူတဲ့ ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ ကို အသက္ တာမွာ ရရွိ ပိုင္ဆိုင္ သူမ်ား ျဖစ္ၾက ပါေစ ဟု ဆုေတာင္း ေမတၱာ ပို႔သလွ်က္|-

(ေဟရွယ ၉း၆)|
အေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔အဘို႔သူငယ္ကို ဖြားျမင္၏။ ငါတို႔အားသားကို သနားေတာ္မူ၏။ ထိုသူသည္ အုပ္စိုးျခင္း အာဏာစက္ရွိလိမ့္မည္။ နာမေတာ္မူကား အံံ့ၾသဖြယ္၊ တိုင္ပင္ဘက္၊ တန္ခိုးႀကီးေသာ ဘုရားသခင္၊ ထာဝရအဘ၊ ၿငိမ္သက္ျခင္းအရွင္ဟု ေခၚေဝၚသမုတ္ျခင္းကိုခံေတာ္မူလိမ့္မည္။ 

၀ိညာဥ္မီးအိမ္ (ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ) …